Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zdánlivě primitivní logo Hyundai skrývá význam, kterého si po léta nikdo nevšímal
27.9.2018 | Mirek Mazal
Fanoušci Hondy rádi říkají, že logo Hyundai je jen pokřiveným emblémem „jejich” značky. Na rozdíl právě od znaku Hondy se za ním ale skrývá mnohem víc.
Snad není významnější firmy z jakéhokoli odvětví, která by neměla své logo. Každé z nich muselo nějak vzniknout, někdo musel přijít s nápadem, jak srozumitelně, nápaditě či nepřehlédnutelně graficky ztvárnit jméno firmy. Často to bývají velmi zřetelná vyjádření, která jen umělecky vyobrazují jméno společnosti, jindy se ale grafici snaží do emblému vměstnat víc, třeba i to, na jakých ideálech firma stojí. Někdy je to jasné na první pohled, jindy to ale udělají tak abstraktně, že si toho málokdo vůbec všimne.
Kdysi jsme probírali desítku tajemných log automobilových firem, v níž se objevila i česká Škoda. Hyundai v ní nefigurovalo, ale mělo - smysl stříbrného emblému na kapotách jihokorejských automobilů je totiž o poznání hlubší, než ten, který je zřejmý na první pohled. Z toho se zdá, že symbolem je tu jen nakloněné písmeno H odkazující na první písmeno názvu automobilky ze Soulu. Jenže není tomu tak.
Slovo hyundai dle korejsko-českého slovníku vyslovované jako [hjɔndæ] znamená něco soudobého čili moderního. Řadě lidem budou cukat koutky, ale přinejmenším poslední modely značky tomu neodporují. Znak na jejich kapotě pak není není jen písmeno H psané kurzívou, skrývá dvojici nakloněných lidí podávajících si ruce.
Nevěříte? S trochou představivosti to půjde a kdyby ne, ve fotogalerii to můžete vidět velmi názorně. Jedna polovina znaku reprezentuje zákazníka, druhá část je zástupce značky. Jejich pozdrav ukazuje spokojenost s obchodem na obou stranách. Akt podání ruky má navodit důvěru, vyobrazení pak znázorňuje způsob, jakým automobilka obchoduje.
Symboliku upřímnosti by v nakloněném H viděl málokdo. Překvapivé zjištění se podobá skutečnostem z již zmiňovaného článku, že Audi nemá znak quattra, BMW není vrtule nebo že Mitsubishi neztvárňuje tři diamanty. A logo Škody vážně není okřídlený šíp, prostřelená slepice, ani nic podobného...







Znak Hyundai není jen nahnuté písmeno H, ale moment podání ruky zákazníka a prodejce
Zdroj: Bright Side@Youtube
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 11 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle