Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zdánlivě primitivní logo Hyundai skrývá význam, kterého si po léta nikdo nevšímal
27.9.2018 | Mirek Mazal
Fanoušci Hondy rádi říkají, že logo Hyundai je jen pokřiveným emblémem „jejich” značky. Na rozdíl právě od znaku Hondy se za ním ale skrývá mnohem víc.
Snad není významnější firmy z jakéhokoli odvětví, která by neměla své logo. Každé z nich muselo nějak vzniknout, někdo musel přijít s nápadem, jak srozumitelně, nápaditě či nepřehlédnutelně graficky ztvárnit jméno firmy. Často to bývají velmi zřetelná vyjádření, která jen umělecky vyobrazují jméno společnosti, jindy se ale grafici snaží do emblému vměstnat víc, třeba i to, na jakých ideálech firma stojí. Někdy je to jasné na první pohled, jindy to ale udělají tak abstraktně, že si toho málokdo vůbec všimne.
Kdysi jsme probírali desítku tajemných log automobilových firem, v níž se objevila i česká Škoda. Hyundai v ní nefigurovalo, ale mělo - smysl stříbrného emblému na kapotách jihokorejských automobilů je totiž o poznání hlubší, než ten, který je zřejmý na první pohled. Z toho se zdá, že symbolem je tu jen nakloněné písmeno H odkazující na první písmeno názvu automobilky ze Soulu. Jenže není tomu tak.
Slovo hyundai dle korejsko-českého slovníku vyslovované jako [hjɔndæ] znamená něco soudobého čili moderního. Řadě lidem budou cukat koutky, ale přinejmenším poslední modely značky tomu neodporují. Znak na jejich kapotě pak není není jen písmeno H psané kurzívou, skrývá dvojici nakloněných lidí podávajících si ruce.
Nevěříte? S trochou představivosti to půjde a kdyby ne, ve fotogalerii to můžete vidět velmi názorně. Jedna polovina znaku reprezentuje zákazníka, druhá část je zástupce značky. Jejich pozdrav ukazuje spokojenost s obchodem na obou stranách. Akt podání ruky má navodit důvěru, vyobrazení pak znázorňuje způsob, jakým automobilka obchoduje.
Symboliku upřímnosti by v nakloněném H viděl málokdo. Překvapivé zjištění se podobá skutečnostem z již zmiňovaného článku, že Audi nemá znak quattra, BMW není vrtule nebo že Mitsubishi neztvárňuje tři diamanty. A logo Škody vážně není okřídlený šíp, prostřelená slepice, ani nic podobného...
Znak Hyundai není jen nahnuté písmeno H, ale moment podání ruky zákazníka a prodejce
Zdroj: Bright Side@Youtube
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 8 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 11 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis