Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
dnes | Petr Prokopec
Tohle auto mělo přinést samá pozitiva, místo toho je ale zdrojem jednoho zklamání za druhým. O ta se starají i nepochopitelné detaily, kdy jednoduchá a funkční řešení byla nahrazena těmi nesmyslně komplikovanými. Tak je tomu i případě zavírání přední kapoty.
Jakým způsobem u svého auta zavíráte přední kapotu? Pokud ji nepomáhají plynové vzpěry (a vlastně klidně i tehdy), vsadili bychom se, že většina lidí ji jednoduše pustí z menší výšky a nechá zacvaknout. Ti opatrnější pak možná zvolí ruční zacvaknutí, ti horlivější použijí více gravitace. Celý postup je každopádně velmi jednoduchý a málokdy vede k nějakému selhání či poškození jakékoli části vozu. Tedy pokud nemáte hliníkovou kapotu, kterou se nevyplácí domačkávat - v takovém případě totiž můžete kus kapoty promáčknout.
Posledních pár let ovšem výrobci začínají nahrazovat řadu spalovacích modelů elektrickými. U některých se přitom pod přední kapotu ani nedostanete, neboť přístup k systémům vysokého napětí mají pouze mechanici. U jiných pak pod ní nenajdete pohonné ústrojí, nýbrž druhý zavazadelník, tzv. frunk. To ovšem znamená, že dochází k většímu využití kapoty, neboť u spalovacích aut ji obvykle člověk zvedne párkrát za rok. U elektromobilů to může být každý den.
Bylo by tedy logické a žádoucí, kdyby výrobci dosáhli stejné jednoduchosti a zároveň i dlouhé životnosti, jako je tomu u spalovacích vozů, navzdory onomu četnějšímu používání. Dodge se ale nejspíše rozhodl, že v komplikovanosti je síla. Jeho elektrický Charger je tak osazen kapotou, na jejíž zavření potřebujete návod, jak vám ukáže video níže. Pokud ji totiž necháte spadnout, jak jste kdysi byli zvyklí, může dojít k poškození mechanismu zámku. V tu chvíli se člověk může začít zabývat otázkou, pro elektromobily nejsou po servisní stŕance tou výhrou, kterou měly být.
Jak tedy kapotu správně zavřít? Dle manuálu, který Dodge rozeslal dealerům a servisním centrům, ji musíte položit manuálním očkem až na samotný zámek. Poté je třeba oběma rukama zatlačit na příslušných místech, aby došlo na její zacvaknutí. To na první pohled není až tak složité, ovšem dokážete si představit, něco takového pokaždé dodržíte v praxi? Stokrát za sebou to možná zvládnete, ale po stoprvé ji zkrátka necháte padnout, a v tu chvíli je neštěstí na světě.
Že stačí i vcelku nepatrné ohnutí mechanismu, dokládá specialista na vozy značky Dodge Jordan Rose. Tomu se v dílně sešly hned dva elektrické Chargery, oba se stejným problémem. Jejich majitelé si přitom stěžovali, že jim přední kapota nejde otevřít, neboť na poškozený zámek nezareagovalo příslušné tlačítko. Naštěstí je vůz vybaven mechanickým lankem, které slouží pro pohotovostní případy a které tak kapotu otevře i ve chvíli, kdy tlačítko nefunguje.
To nás vede k zamyšlení, proč se vlastně Dodge rozhodl věci takto zkomplikovat a zhoršit. Jistě, máme tu četnější otevírání kapoty, pročež většina lidí asi uvítá spíše stisknutí tlačítka než lovení lanka pod palubkou a tahání za něj. Jenže kdyby na místě byla klasická páčka jako u spalovacích aut, neměl by s tím problém nejspíš nikdo. Zvlášť pokud by díky tomu byla zvýšena trvanlivost celého řešení. A nahrazení duálního otevírání jednoduchým by logicky vedlo také ke snížení nákladů.
Tady vážně nevíme, kde vývojáři tohoto řešení nechali hlavu, ale nakonec nebyli sami. Už výchozí koncepce auta je problematická a lidé jej vážně neberou - sotva dva tisíce prodaných kusů za první letošní kvartál z něj dělají mimořádný propadák, 15 měsíců nevyráběný předchůdce se dnes prodává líp.






Za první letošní kvartál se neprodaly ani dva tisíce kusů elektrického muscle caru, to je skoro nic. Nově má navíc Charger na kontě další pihu, která mu na atraktivitě rozhodně nepřidá. Foto: Dodge
Zdroj: Jordan Rose@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva