Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zapomenutá německá lidová rodinná střela dnes v bazarech nikoho nezajímá, i hezkou ji koupíte za hubičku
26.2.2025 | Petr Miler
Je to auto tak neobvykle spojující nenápadnost s rychlostí, komfortem i slušnou řidičskou líbivostí, že nás snad ani nenapadá druhé takové. Ve své době dramaticky neuspělo a na trhu jej dnes naleznete hrstku. V bazarech zůstává bez zájmu a nabízí slušnou šanci na dobrý obchod.
Rychlá rodinná auta pro nás mají své kouzlo. Jsou pomyslným vším v jednom - vozy, ve kterých nemáte problém odvézt celou rodinu i s nákladem prakticky kamkoli, a přitom si jako řidič můžete užívat dynamiku spojovanou primárně s docela jinými typy aut. Pokud k tomu nedávají ani trochu znát, co ve skutečnosti dovedou, je to jen lepší.
Takové stroje jsou v podstatě německý vynález, ať už jde o kombíky, sedany nebo liftbacky. Byť se o podobná auta pokoušely či pokouší také jiné značky, málokterá není německá nebo nemá spojitost s některým z německých automobilových koncernů. Člověka tak napadnou hlavně ostrá Audi S a RS, Mercedesy-AMG a v menší míře i bavoráky od divize M. A jsou to správné úvahy. Ale ruku na srdce, tahle auta si může dovolit málokdo - i když jako ojetá vyjdou na zlomek cen nových vozů, pořád půjde o vysoké statisíce. A jejich provoz bude velmi drahý.
Dnes vám ale ukážeme auto, které v této společnosti nehledá skoro nikdo, neboť skoro nikdo už si nevzpomene, ze vzniklo. Přesto je charakterově ze stejného těsta a nestojí ani miliony, ani statisíce. Jde o Opel Vectra poslední generace C, který se - z dnešního pohledu neuvěřitelně - postupně nabízel jako sedan, liftback i kombík (skutečně ve všech třech verzích) hned s několika šestiválcovými motory. Vrcholné OPC by vás asi napadlo a může to být také kandidát. Jenže v dobrém stavu je to pořád relativně drahý vůz, navíc není úplně nenápadný. A popravdě řečeno to není moc povedené auto, je oproti výchozímu provedení vyladěné tak moc, až nefunguje, zejména podvozkově není moc příjemné.
Vedle „ópécéčka” ale v nabídce figurovala i varianta 2,8 V6 turbo, která vypadá stejně nudně jako ostatní Vectry té doby, ale pod kapotou měla pořád 230 nebo 250 koní, tedy klidně jen o 30 kobyl míň. Ta naopak fungovala velmi dobře, neboť je to v podstatě normální, ale výkonné auto, se kterým můžete a nemusíte být rychlí. Když nejste, nedá vám to „sežrat”, a když jste, dynamicky skoro nemá limit. Neměla dokonce ani omezovač rychlosti a z kopce se byla s to rozjet i na 260 až 270 km/h, kolega ji jako novou důkladně zkoušel.
Na trhu ojetin je to v jakkoli dobrém stavu velká rarita, takže musíte hledat. Narazit na kousek s nájezdem do 100 tisíc km je vzácné, vůz pro ukázku na fotkách níže ale urazil pořád velmi přijatelných 151 tisíc km. Je z roku 2007 a bohužel to není kombík, ale zase má manuál a je to luxusně laděná verze Cosmo. Na svou kilometráž vypadá skoro jako ze žurnálu, opotřebení je na ní sotva vidět, soukromí majitelé s ní ale za 18 let vážně nenajeli zase tak moc a pravidelně ji servisovali. Je to zjevně nezničené auto a prodávající říká, že technicky je ve stavu 1A. A na své možnosti a poměry na současném trhu je tahle Vectra velmi levná.
Přijde v Polsku (ovšem původně jde o německé auto) na 26 900 PLN, tedy asi jen 162 tisíc Kč, což nám přijde jako hodně zajímavá suma na auto, které nemá problém pobrat celou rodinu a uhánět s ním po Autobahnu rychlostí i přes 250 km/h bez mrknutí oka. Nenápadný rychlý rodinný liftback z Německa za lepší cenu abyste pohledali. A kdybyste chtěli ještě víc místa po rodinu, shánět se můžete také po kombíku, zrovna teď ale žádný opravdu hezký v prodeji nevidíme.


















Vectra C na první pohled nevypadá jako poklad bazarů, ale může jím být. Šestiválcové turbo „neOPC” je spáč svého druhu. A když narazíte na zachovalé kousky v dobré specifikaci, můžete mít rychlý, pohodlný a velmi nenápadný rodinný stroj za 100 až 200 tisíc Kč. Foto: ToDo Auto, publikováno se souhlasem
Zdroj: Opel Vectra 2.8 V6 Cosmo@otomoto.pl
Bleskovky
Nový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
před hodinouKia říká, že vzhled snad nejošklivějšího nového auta posledních let napravila jedinou úpravou. Za nás tedy opravdu ne
před 7 hodinamiDrzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025
Nejčtenější články
Nového šéfa Stellantisu čeká krutá volba, bude muset rozhodnout, kterou z upadajících značek koncernu zařízne
26.2.2025Německý autoklub varuje před populárním automobilovým příslušenstvím, patří mezi největší zbytečné žrouty paliva
26.2.2025Zisky Stellantisu se dál masivně propadají, letos nemá vydělat už prakticky nic. Výsledky ukazují, proč šéf musel jít
27.2.2025Electrogate: Itálie viní řadu výrobců včetně Škody z nadsazování dojezdů elektroaut, zamlčování omezené životnosti baterek
27.2.2025VW ukázal svůj Passat pro Čínu v novém, s jeho cenami by v Evropě zastavil propouštění
27.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva