Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii

Tohle je jeden z těch bazarových pokladů, na který narazíte možná jednou za rok. A jeho provedení je tak bizarní, jak to jen jde. Přesto má také své kouzlo, pořádně se nikdy neprojel a koupit jej lze za zlomek původní ceny i částky potřebné na zcela obyčejný nový vůz.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii

1.8.2024 | Petr Miler

Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii

/

Foto: Autohaus Max Mannheim, publikováno se souhlasem

Tohle je jeden z těch bazarových pokladů, na který narazíte možná jednou za rok. A jeho provedení je tak bizarní, jak to jen jde. Přesto má také své kouzlo, pořádně se nikdy neprojel a koupit jej lze za zlomek původní ceny i částky potřebné na zcela obyčejný nový vůz.

Pokud přijde řeč na zajímavé exempláře BMW řady 3 staršího data zrodu, obvykle se naše pozornost stočí k autům respektované generace E46. Je to auto, které bylo technicky už tak na výši, že ani dnes nepůsobí zastarale, stále dobře vypadá, osvědčilo se jako velmi trvanlivé a v závislosti na zvolené specifikaci umí být cokoli od řidičsky zajímavého až po komfortní. Anebo klidně obojí současně.

Běžně se vám ukazujeme spíš verze z vrcholu nabídky, protože nás jako fandy lákají nejvíc, dnes tu ale máme něco trochu jiného, takový zlatý, možná ne až tak zlatý střed. Na první pohled je to docela obyčejná trojka, která zvlášť bez paketu M a xenonových světel nevypadá až tak přitažlivě, jak by mohla. Přesto je to naprosto výjimečný vůz - jedinečný je už svou specifikací, především je ale navzdory svému stáří mimořádně zachovalý, neboť během svého života víc než co jiného stál v garáži.

V rámci nabídky trojek řady E46 nejde o až tak starý kousek, jedná se o exemplář z roku 2004, tedy samého konce výroby. Racionálně dává volba právě takového kousku největší smysl - jakkoli to zní trochu jako klišé, modely z těchto fází výrobního cyklu bývají opravdu vyladěné takřka k dokonalosti, což je proces, který s příchodem další generace začne více či méně od nuly.

Tento prodávaný kus má mnohé z toho, co by ideál nadšeného řidiče měl mít, přesto se jedná se o hodně, hodně (ale hodně!) svéráznou specifikaci zjevně zvolenou člověkem, který si při pohledu do katalogu BMW musel připadat jako Alenka v říši divů. Na jednu stranu je to už velmi kompetentní verze 325i s motorem 2,5 R6 o výkonu 192 koní, který je docela neobvykle spojen s pohonem všech kol a manuálním pětikvaltem (no vážně, čtyřkolky měly tehdy pořád jen tolik převodových stupňů, i když faceliftovaná 325i už měla šestikvalt). Ale to je teprve začátek.

Podívejte se na veškeré detaily, to je hop sem, hop tam. Špičkový motor, špičkový pohon, manuál, k tomu eMkové sportovní sedačky, vedle toho ale halogenová světla, volat jako z traktoru bez dálkového ovládání čehokoli, manuální kilmatizace a zadní okna na kličku. Kupec si ovšem připlatil za vak na lyže... Jsme zmateni, tohle je dokonalý Němec vzor 2000, bizarní produkt téměř nekonečných možností kombinovatelnosti technické i komfortní výbavy v BMW té doby.

Ale co už, šestiválec bez turba tu je, manuál také, xDrive neurazí (aspoň znamená kratší kvalty, tohle auto pojede) a k tomu zatraceně výborný stav. Tohle auto vypadá tak netknutě, že mu i číslovku 38 809 km na tachometru nebudete věřit jako nemístně vysokou. Auto každopádně jezdilo jen necelé 2 tisíce kilometrů ročně a navíc je třeba dodat, že nejsou kilometry jako kilometry a v tomto případě měl vůz už od pohledu patřičnou péči. Prodejce tvrdí, že automobil patřil celou dobu jedinému majiteli, staršímu muži, který jej většinu času garážoval a přitom s ním absolvoval veškeré nezbytné technické operace. To je z hlediska historie ideál svého druhu.

Co dál dostanete? Slušně rychlé auto. I když M3 to není, stovka za 7,4 sekundy a maximálka 234 km/h neurazí. Auto je momentálně na prodej v německém Mannheimu a cena 11 950 Eur (asi 356 tisíc Kč) je na takto zachovalou trojku generace E46 na dnešní dobu vážně sympatická. Však si představte, že zítra vyjedete na silnice se skoro novou 325xi E46 s atmosférickým šestiválcem, bez downsizingu, bez start/stopu, bez vší té nekvality a přetvářky, která moderní auta často obchází a nedáte za to ani zdaleka peníze, za které Škoda neprodává ani základní tříválcovou Fabii. Není to svým způsobem krásné?


Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 1 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 01Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 2 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 02Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 3 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 03Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 4 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 04Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 5 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 05Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 6 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 06Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 7 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 07Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 8 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 08Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 9 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 09Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 10 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 10Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 11 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 11Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 12 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 12Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 13 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 13Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 14 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 14Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 15 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 15Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 16 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 16Zánovní BMW 3 s šestiválcem, manuálem a 4x4 po 1. majiteli jde i dnes koupit levněji než základní Fabii - 17 - BMW 325xi 2004 E46 nejete prodej 17
Vcelku obyčejně vyhlížející BMW řady 3 E46 v takovém stavu už se v prodeji nevídá, tuplem ne za tak pěknou cenu. Je to zánovní auto s šestiválcem a 4x4 za 356 tisíc. Foto: Autohaus Max Mannheim, publikováno se souhlasem

Zdroj: Autohaus Max Mannheim@Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.