Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zánovní a levná Škoda Octavia 1,8 T LaK existuje. A nemá chybu
12.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud je u nás nebo v Německu levná Octavia, je to unavený a slabý kus. Je-li v dobrém stavu, vybavená a silná, je drahá. Tenhle exemplář se vymyká.
Ceny první generace Škody Octavia po faceliftu jsou pro mnohého zájemce o tenhle ojetý vůz překvapením - jsou opravdu vysoké na to, jak staré to je auto a co nabízí. Přesněji, jsou takto vysoké u nás, v Německu či kdekoli v blízkém okolí. Naopak ve Velké Británii se dá Octavia koupit za podstatně realističtější ceny. Však jsme vám nedávno ukazovali, o kolik levněji tam lze koupit špičkové verze RS.
Jenže znát je to i na „civilnějších” autech a také mezi nimi se najdou kusy, které dokážou vzít u srdce nejen notorické příznivce tohoto modelu. To ukazuje Octavia 1,8 T Laurin & Klement, kterou si můžete prohlédnout na obrázcích níže. Má za sebou údajně 52 tisíc kilometrů v rukou dvou majitelů od roku 2002. A kdybychom vám o této cifře neřekli, hádali byste vozu ještě méně - však se podívejte na fotky, zvenčí i zevnitř je jako nový.
Jak vidno i z pojmenování výbavy, tohle auto má všechnu výbavu, kterou jste si mohli do Octavie pořídit. Pravda, není to moc - jsou tu elektrická okna a zrcátka, kožené vyhřívané sedačky, automatická klimatizace a xenonové světlomety, toť z dnešních vymožeností prakticky vše. Sedačky se pořád seřizují ručně a na zadních místech je kromě elektrických oken jediným komfortem loketní opěrka. Plusem ale budiž, že světlý interiér je tu skutečně světlý, nejsou to jen světlé sedačky, v záplavě nudné černi nepatřičně působící, jak to je zvykem v současnosti.
Tohle auto je v opravdu krásném stavu, oba majitelé se o něj jistě řádně starali a vůz má i dobře zdokumentovanou servisní historii. Pod kapotou je dvacetiventilový čtyřválec s turbodmychadlem, který na přední kola pošle 150 koní. Ve své době to bylo hezké číslo a neurazí ani dnes - stovka za 8,6 sekundy a maximální rychlost 219 km/h nejsou parametry hodné zatracení.
Ptáte se, kolik může tohle auto stát? 150, 180 tisíc korun? U nás nebo v Německu možná a to „možná” neříkáme proto, že bychom byli líní se podívat - kus srovnatelné specifikace a tak malého nájezdu tu nikdo nikde neprodává. A málo jeté Octavie I, který je jako šafránu i s motorem 1,6 MPI, stojí kolem 130 tisíc i bez výbavy.
Tohle auto ale stojí pouhých 1 950 liber, tedy asi 58 400 Kč. Za takovou cifru tu pořídíte nic kloudného, nezajímavý kus chvíli s násobně vyšší kilometráží. Důvodem není žádná skrytá vada, tato auta v Británii prostě stojí nesrovnatelně méně než u nás - polovinu, klidně i třetinu, však si přečtěte náš někdejší rozbor.
Samozřejmě, má volant vpravo, ale to není chyba, jen vlastnost. Jízda s takovým autem u nás nebude dokonale příjemná, ale zvládnout se to dá. A nemusí to být jediné řešení - ušetřených 100 tisíc můžete investovat do přestavby na levostranné řízení, která není bůhvíjak složitá. A má smysl, protože takhle hezký a zároveň levný kousek u nás nekoupíte možná už nikdy...














Tahle Octavia stojí pár korun oproti tomu, za kolik byste podobný kousek pořídili v České republice. A vypadá opravdu velmi dobře
Zdroj: Country Classics Cars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Další velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 2 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 3 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 4 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva