Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci

Už jsme viděli pár aut, která zákazníci demonstrativně poškodili, aby upozornili na svou nespokojenost s ním. Jeden Číňan to udělal hned po převzetí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci

5.7.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už jsme viděli pár aut, která zákazníci demonstrativně poškodili, aby upozornili na svou nespokojenost s ním. Jeden Číňan to udělal hned po převzetí.

Nevíme, kdo to vymyslel, ale poslední dobou jsou podobné akce k vidění docela často. Zejména z Číny se k nám pravidelně dostávají obrázky toho, kterak některý ze zákazníků ničí po měsících či letech užívání své vlastní auto s úmyslem vrátit firmě liknavost při řešení jeho potíží. Na jednu stranu chápeme nespokojenost těchto lidí, zároveň se nám zdá ale hloupé dávat ji najevo tímto způsobem - auta máme rádi a i když nejde o živé tvory, snést pohled na to, jak se jim úmyslně ubližuje, nesvedeme. A radost z toho nemáme ani v dnešním případě, kdy se obětí podobného běsnění stala u nás jinak nepříliš populární automobilka Tesla Motors a její Model S.

Tento případ je ale poněkud specifický, a to hned ze dvou důvodů. Jednak bylo takto poškozeno úplně nové auto, a tak důvodem nemohla být a také nebyla nespokojenost s ním samým. Asi zajímavějším specifikem ale je, že obětí je právě Tesla, pro níž je jakákoli negativní publicita velmi citlivou záležitostí. Když někdo rozbije Lamborghini, jistě to není pro automobilku příjemné, na dekády budované image výrobce špičkových sporťáků s prvotřídním zákaznickým servisem to ale větší šmouhy nechá jen stěží. Tesla, jejíž podnikání připomíná pyramidovou hru a svou image buduje na základě všemožných informačních bublin, aby mohla na akciových trzích látat své multimiliardové ztráty, je každý zkazek ohrožující cenu akcií mimořádně nepříjemnou záležitostí.

Co se tedy přesně stalo? Podle Wall Street Journal byl Model S zobrazený na přiložené fotografii poškozen opakovanými údery do čelního skla člověkem jménem Yu Xinquan, který si jej chvíli před tím sám koupil v pekingském dealerství značky. Čínský podnikatel za něj po měsících čekání „vysolil” 1 milion juanů, tedy asi 3,5 milionu Kč a měl by být rád, že se svým vozem konečně může jezdit, ale nebyl. „Je to protest proti Tesle, její chování mě rozčílilo,” řekl později Yu Xinquan.

Důvodem jeho rozčilení byl fakt, že si vůz objednal již loni v říjnu jako jeden z prvních Číňanů a předem zaplatil čtvrt milionu juanů. Představa, že bude korzovat za Velkou zdí v Model S jako jeden z prvních se ale časem začala rozplývat a v letos v dubnu zjistil, že jeho vůz stále ani nebyl vyroben ve Spojených státech, zatímco objednávky pozdějších zákazníků již byly vyřízeny. Pana Yu pak asi nejvíce rozčílilo vysvětlení Tesly - podle něj sice byl jedním z prvních objednatelů, přednost ale dostali ti ze Šanghaje a Pekingu, prý kvůli lepšímu servisnímu zázemí Tesly v těchto místech.

Celkem chápeme, že tohle člověka naštve - princip „kdo dříve přijde, ten dříve bere” je tady jediným ospravedlnitelným přístupem, všechno ostatní se zdá být nefér. Tesla se ještě v dubnu pokusila vše vyžehlit tím, že zákazníkovi slíbila dodání do šesti týdnů, instalaci dobíjecí stanice v domě a zvláštní espézetku s logem výrobce. Nevíme, kolik toho splnila (dodání asi ano), pana Yu to ale nechalo chladným (a nebo naopak...) a hned po dodání jeho auta po cca osmi měsících od objednání se na něm vyřádil.

Chytré nám to nepřijde, pokud ale tento zákazník toužil být v něčem první, pak sám svou vlastní Teslu poškodil zaručeně v tomto pořadí. My jen čekáme, jak tohle zahýbe s akciemi značky a jak se to Elon Musk pokusí proměnit ve zlato. Čekali bychom, že se vydá letadlem do Číny osobně a zákazníkovi se omluví. Pokud to s cenami akcií hne jen o dolar, vyplatí se mu to mnohonásobně...


Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 1 - Tesla Model S poskozeny kus Cina zakaznik 01
Rozbitý Model S si „vyžral” arogantní chování Tesly, přímo od svého nového majitel. Chudák, řekli bychom...

Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 2 - Tesla Model S 2013 nove foto 01Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 3 - Tesla Model S 2013 nove foto 02Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 4 - Tesla Model S 2013 nove foto 03Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 5 - Tesla Model S 2013 nove foto 04Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 6 - Tesla Model S 2013 nove foto 05Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 7 - Tesla Model S 2013 nove foto 06
Pro úplnost Tesla Model S v původním stavu...

Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 8 - Tesla Model S crash test NHTSA 2013 01Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 9 - Tesla Model S crash test NHTSA 2013 02Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 10 - Tesla Model S crash test NHTSA 2013 03Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 11 - Tesla Model S crash test NHTSA 2013 04Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 12 - Tesla Model S crash test NHTSA 2013 05Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 13 - Tesla Model S crash test NHTSA 2013 06Zákazník Tesly úmyslně poničil svůj Model S hned po převzetí, kvůli její aroganci - 14 - Tesla Model S crash test NHTSA 2013 07
...a pár ještě více pobitých kusů

Zdroj: Wall Street Journal

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.