Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zákazník dostal od Tesly tak nekvalitní auto, že ho za šmejd označil i soud, není to jediný případ
15.6.2022 | Petr Prokopec
Býval fanouškem americké automobilky a jejích vozů, ale jen do chvíle, než si koupil Model 3. Ani přes své nadšení nedokázal přehlížet problémy s kvalitou, kvůli nimž se nakonec musel obrátit až na soud. Úspěšně.
„Nikdy se neptej, komu zvoní hrana. Zvoní tobě,“ tato slova měl ve svém kázání použít britský básník John Donne. O pár století později si je vybral slavný spisovatel Ernest Hemingway pro svůj nejobsáhlejší román. Ten by si měl přečíst Elon Musk, který se zjevně rozhodl, že větev, na které sedí, stále ještě není dostatečně naříznutá. Během víkendu totiž rozeslal zaměstnancům email, ve kterém uvádí, že druhé letošní čtvrtletí bylo pro Teslu náročné a proto je třeba přitopit pod pracovním kotlem.
Tyto emaily jsou v případě americké automobilky běžnou záležitostí a přichází obvykle před koncem kvartálu. Musk v nich zaměstnance nepřímo vyzývá k tomu, aby se zabývali kvantitou a nikoliv kvalitou. Zapotřebí je totiž ohromit investory zvyšující se produkcí a rostoucími obraty. Nicméně i těm se již daná strategie začíná zajídat. Zejména proto, že zákazníci již nejsou svolní akceptovat řadu prohřešků, jako tomu bylo v počátcích značky. Vadná auta proto odmítají převzít, případně kvůli nim ženou Teslu k soudu.
Přesně to učinil i španělský mechanik Ángel Gaitán, který je, tedy spíše byl fanouškem Tesly již od roku 2013. Jako takový si pořídil hned několik jejích aut, naposledy pak v roce 2020 Model 3. Jak následně uvedl, dříve některé chyby přehlížel s ohledem na to, že Tesla byla mladou automobilkou, nyní je ale totéž neakceptovatelné. Vůz měl totiž špatné sváry, které se navíc rozpadly. Kromě toho byla špatně usazená kapota, opotřebované přední stěrače a na řadu nesrovnalostí narazil rovněž v interiéru.
Jak nyní Gaitán uvádí, špatné sváry automobilka vyhodnotila jako banalitu a de facto jej ze servisu vyhodila. Mechanik se proto rozhodl k vrácení vozu, ovšem jelikož auto na dílně zůstao déle, prošvihl termín. Následně mu sice Tesla nabídla, že problematická místa svaří znovu, s tím však nesouhlasil. Místo toho zástupcům značky oznámil, že pokud nepřijdou s lepším řešením, pošle automobilku k soudu a celou věc zveřejní. Odpovědí na to mu byl naprostý výsměch.
Gaitán tedy podal žalobu, kterou soudce shledal oprávněnou, přestože Tesla tvrdila, že Model 3 není vrcholným vozem, což mělo nejspíše veškeré zmíněné problémy ospravedlnit. „Ačkoliv experti tvrdí, že defekty nikterak nenarušují strukturální pevnost či bezpečnost vozu, bylo dokázáno, že vůz nesplňuje kvalitativní standardy, které jsou spojené s tak prestižní značkou, jakou Tesla je,“ uvedl soudce ve svém verdiktu.
Španělskému mechanikovi tak byla přiřknuta kompenzace ve výši 62 330 Eur (cca 1 543 000 Kč), zatím se z ní ovšem těšit nemůže. Tesla se totiž nejspíše vůči rozhodnutí odvolá. Ve finále pak vlastně i musí, neboť se tu vytváří pro ni nebezpečný precedens, který by jí mohl stát citelně větší peníze. Gaitán totiž uvádí, že každý týden se mu ozývá hned několik majitelů Tesel, kteří mají stejné či ještě větší potíže.
Jsme tedy opravdu zvědavi, jak se celá záležitost vyvrbí, kvalita Tesel se ale podle všeho dál zhoršuje. Nebo je vše dáno jen rostoucími objemy produkce. Že problémů je jen více, dokládá i Dylan Hong, který svůj Model Y modelového roku 2021 vyměnil za letošní kousek. Jakkoliv se ovšem chtěl dostat k nejnovějším technologiím, nakonec získal vůz, který nebyl řádně vyčištěn. Fleky na oknech pak navíc ani nejdou umýt, na palubce je poškrábaná kůže a ze středové konzole se ozývají podivné zvuky. Ještě nepříjemnější pak během jízdy vycházejí ze zadní části vozu.
Hong má tak naplánovanou již čtvrtou servisní štaci, jakkoli vůz vlastní teprve měsíc. Přitom dodává, že kromě kvality je stále horší i chování zástupců značky.. Pokud tedy patříte mezi zájemce o její vozy, raději nepřebírejte takové, které vzniknou v následujících týdnech. Je totiž docela pravděpodobné, že kontrolou kvality profrčí bez povšimnutí. A bez povšimnutí mohou zjevně zůstat i vaše žádosti o nápravu. Opravdu úžasný přístup.
Toužíte po Tesle Model 3? Možná si raději nechte zajít chuť, zvláště pak na kousky vyrobené v následujících týdnech, které snadno mohou být ještě méně kvalitní než ty dosavadní. Foto: Tesla
Zdroje: El Periodico de Espana, Auto Evolution
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 9 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva