Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zakázaná reklama Land Roveru nejlépe ukazuje, v jak absurdní době dnes žijeme
5.5.2022 | Petr Prokopec
Všechno má své hranice přijatelnosti, to je bez debat, pokud ale někdo na jaře roku 2022 za všech bujících nepříjemností okolo nás považuje za největší problém k řešení zrovna tento spot, pak něco není v pořádku.
Jeden z mých známých si dlouhá léta přál dítě. A když se mu konečně narodila dcera, zdálo se, že nemůže být šťastnější, naneštěstí se ji ale rozhodl opatrovat více než oko ve své hlavě. Jejich dům by proto v čistotě strčil do kapsy chirurgický sál a nenajdete v něm pomalu jediný ostrý roh či hranu. Ona holčička navíc pomalu ani nezná nástrahy počasí, neboť při prvním zavanutí větru či pádu kapky musí z pečlivě udržované zahrady domů. Vážně tedy není divu, že je tak často nemocná.
Nechci ze sebe dělat dokonalého rodiče, do takového mám daleko. Nicméně vím, že děti je zkrátka třeba občas nechat spadnout. Ne jen proto, aby se naučili zvednout, nýbrž i proto tomu, aby se seznámili s realitou, se kterou stejně budou dříve nebo později konfrontovány. Jen tak si uvědomí, že skákat třeba z třetího patra jednoduše nelze bez následků, a proto to ani neudělají. Bez problémů se ale budou klidně honit na zahradě i v dešti, neboť vědí, že po návratu dovnitř stačí vyměnit oblečení za suché a vypít horké kakao.
Tento přístup ale bohužel má stále méně lidí, naopak se ze stále většího množství z nich stávají úzkostliví rodiče ad infinitum. A nejen z těch se následně mohou stát nadmíru úzkostliví politici či úředníci, kteří by velmi rádi vytvořili svět, ve kterém vám vůbec nic nehrozí. A jelikož stále nechápou, že jde o naprostou utopii, přicházejí se stále větším množstvím zákazů a příkazů. Jejich zásahy do televizních reklam jsou pak natolik absurdní, že člověk už ani neví, zda se má smát či naopak plakat.
Nejnověji se o ťukání si na čelo zasadila britská organizace ASA (Advertising Standards Authority), která shledala závadnou níže přiloženou reklamu na Land Rover Defender. Britská automobilka totiž v rámci minutového spotu zvaného Above and Beyond Land vyslala tři vozy za dobrodružstvím. Ve snímku tak sjedou z lodi, prodírají se pouští i dunami, projedou pod vodopádem a nakonec zaparkují na útesu, přičemž od pádu je chrání i parkovací kamera. A také pípající senzory, které poukazují na přiblížení se k překážce.
Právě finální část má porušovat pravidla pro reklamu, na což ASA upozornili dva lidé. Dle nich je to jednak nebezpečné, také si ale myslí, že je nereálné, aby parkovací senzory upozorňovaly na konec útesu, neboť by tak musely reagovat na vzduchoprázdno. Na tom možná něco je, ze spotu ale není jasné, na co senzory reagují, stačí větší kámen nebo pár stébel čehokoli. To ale není podstata, na senzory by asi v takové chvíli nikdo nespoléhal - jednak je tu ona kamera ukazující dění za vozem, také není problém otevřít okénko, vyslat ven spolujezdce nebo se průběžně chodit dívat, jak daleko je auto od kraje.
ASA má ale zjevně pocit, že většina lidí je nesvéprávná, a reklama by pro ně mohla být návodem, jak sami sebe poslat ze skály. Na britských televizních obrazovkách se tedy už nesmí objevit, a to i přes tvrzení Land Roveru, že senzory reagovaly na vystupující kameny na okraji srázu, což tak skutečně vypadá. Pro organizaci ale nebylo dostačující, a proto byl vydán zákaz.
Na internetu ale spot i nadále najdete, což veškeré snahy dělá poněkud kontraproduktivními. Dá se totiž předpokládat, že pokud by se o napodobení tohoto kousku někdo pokoušel, pak půjde spíše o omladinu. Tedy o tu sortu lidí, která televizi již prakticky nesleduje, zatímco na internetu je od rána do večera. A pokud zde bude neustále číst, co může a co ne, pak logicky zkusí dráždit hada bosou nohou. Přijde nám to celé naprosto absurdní, ale takový je v některých ohledech i dnešní svět, bohužel.
S novým Land Roverem Defender lze - stejně jako s jeho předchůdci - provádět opravdové psí kusy. Jakkoliv většina lidí se nepřiblíží ani k jeho limitům. A pokud se někdo rozhodně jít až za ně, rozhodně tak neučiní na základě zakázané reklamy, kterou můžete shlédnout níže. Nebo na vás působí nepatřičně? Foto: Land Rover
Zdroj: The Sun
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 včera 11:30
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 4 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 6 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 7 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 9 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva