Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zahraniční tisk popisuje nejnovější Škodu jako Lamborghini pro chudé
8.3.2019 | Petr Prokopec
Říci to někdo v České republice, lidé si budou klepat na čelo. Takto ale Škodu Vision iV popisuje celá řada zahraničních médií. A díky nemalé dávce agresivity se to dá chápat.
Největší hvězdou Škody na aktuálně probíhajícím ženevském autosalonu je bezesporu koncept Vision iV. Ten jsme během slavnostního představení neváhali srovnat s novinkami Hyundai, přičemž se mohlo zdát, že jsme vůči elektrickému SUV možná až přehnaně kritičtí. Tak tomu ovšem není, popravdě nám mladoboleslavská studie přijde více než přitažlivá. Jen tak činí za pomoci prvků, které současnou produkci škodovky nepřipomínají ani z rychlíku a blízké jsou spíše jiným značkám.
Nemusí to ale nutně být jen nový styl Hyundai. Že Škoda ustoupila od svého tradičního konzervativního stylu a přišla s emotivním designem, netvrdíme sami. Kupříkladu nizozemský Autoblog, australský Cars Guide, belgický P Magazine, bulharské Fakti či dokonce italské Motori Online hovoří o konceptu jako o Lamborghini Urus pro chudé. Za tím samozřejmě do jisté míry stojí i žlutý lak, nicméně také mimo něj má novinka k agresivitě největšího Lamba blízko. Příď je až zuřivá, zatímco boky zdobí výrazná linie pod okny a 22palcová kola. Dominantou zádě pro změnu zůstává mohutná odtrhová hrana zavazadelníku.
Je přitom působivé, že dynamičnost designu si podává ruku s aerodynamickou optimalizací. Tomuto úkolu byl ostatně podřízen i vzhled zmíněných ráfků, stejně jako se Vision iV musí obejít bez klik dveří či tradičních zpětných zrcátek. Jejich místo zaujímá sada kamer, s nimi ale v případě sériového provedení příliš nepočítáme, a to přestože elektrické Audi e-tron jimi vybaveno být může. Jde však o dražší prvek příplatkové výbavy, který by na zákazníky Škody mohl být až příliš.
Změny lze očekávat rovněž uvnitř, kde Škoda působí až futuristickým dojmem. I díky tomu se zdá, že by si mohla plně zasloužit označení „Kosmiq“, jenž si značka nechala zaregistrovat na patentovém úřadu. Ovšem tak daleko, jak naznačuje studie, jistě nezajde. Zachován bude sice volně stojící displej uprostřed palubní desky, tvar palubní desky a přístrojového štítu však již příliš tradiční není. Právě v tomto ohledu se automobilka dle očekávání vrátí více do normálu.
Kromě toho se Škoda snažila o maximální souznění s přírodou, proto třeba ona palubka dostala dekory z matně lakované bílé břízy, jenž nahrazují klasické výdechy klimatizace a navozují pocit přirozeného proudění vzduchu. Potažena navíc byla mikrovláknem na rostlinné bázi Ultrasuede, čalounění sedáků zvané Dinamica pro změnu počítá s recyklovanými polyesterovými vlákny. Mimo to jsou tu ovšem ještě opěradla potažená látkou z veganského vinylu.
Ekologické je pak i pohonné ústrojí, tedy alespoň po teoretické stránce. Každou nápravu totiž dostal na starosti jeden elektromotor, celkový výkon soustavy přitom činí 306 koní. Jízdní dynamiku sice automobilka nezveřejnila, ta by ostatně ani nezapadala do zmiňovaných ohledů na životní prostředí. Zmíněno tak bylo pouze tolik, že dojezd dle měřícího cylu WLTP činí 500 kilometrů, baterii pak lze dobít během 30 minut na 80 procent kapacity akumulátorů.
Kromě toho Škoda poukázala také na přítomnost laserových a radarových scannerů, se kterými zvládá nejen autonomní parkování, ale za určitých okolností i autonomní jízdu. Není tak překvapivé, že sedadla jsou otočná i proti směru jízdy. Srovnávání s Lamborghini tak není úplně nemístné a pro značku jde o nemalou poctu. Třebaže po odhalení sériové verze už to nejspíše nikdo tvrdit nebude...
Škoda Vision iV vypadá nadmíru působivě, i když ne originálně či tradičně. I proto ji v zahraničí přirovnávají k Lamborghini pro chudé
Zdroje: Autoblog, Motori Online, Fakti, Cars Guide, P Magazine
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva