Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Zabíjet teď diesely je naprostá blbost, říká šéf Mercedesu
29.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Dietera Zetscheho je aktuální nálada vůči dieselům jen výsledkem politikaření. Stranou emotivních diskuzí ovšem mají svůj potenciál.
Na dieselové motory aktuálně není především zákonodárci a regulátory nahlíženo zrovna optimisticky. Za vším lze samozřejmě hledat skandál Volkswagenu, jehož prostřednictvím řada lidí zjistila, že existují i jiné emise než CO2. Náhle se tak řada značek ještě vehementněji než dosud začala angažovat na poli elektrifikace a hybridizace, samotný koncern nevyjímaje. Kromě toho zazněly hlasy, jež „naftožroutům“ prorokovaly brzký konec. Šéf Mercedesu Dr. Dieter Zetsche ale v Paříži uvedl, že něco takového byla „naprostá blbost“.
„Jak prokazujeme naší novou rodinou dieselových motorů, ty mohou být stejně čisté jako benzinové, přičemž zároveň disponují výhodou v podobě emisí CO2 nižších o přibližně 15 procent,“ prohlásil Zetsche na adresu dieselů a jejich přirozeně nižší spotřeby, která je emisím CO2 přímo úměrná. „To je klíčové, přestože v tuto chvíli každý mluví hlavně o emisích NOx. Jde ovšem o vysoce emotivní, politickou a nelogickou diskuzi. Když se totiž podíváte na fakta a technologický potenciál, zjistíte, že by bylo naprosto stupidní tento potenciál, jenž diesely nabízejí, opomenout.“
Kromě toho Zetsche poukázal na to, že samotného zákazníka politikaření a tedy de facto nějaké emise CO2 či NOx až tak moc nezajímají. „Ani u BMW, ani u Mercedesu nebyla za poslední rok zaznamenána nějaká výrazná změna v zájmu o dieselové motory. Jsme přesvědčeni, že jak na zákaznické bázi, tak i s ohledem na ochranu životního prostředí budeme i nadále nabízet skvělou selekci dieselových motorů.“ A to podle šéfa třícípé hvězdy dokonce „přesně tak dlouho jako benzinové agregáty“.
Máme zde tedy naprosto odlišný názor, než jaký zazníval v posledních měsících od mnoha ostatních výrobců, nevyjímaje partnerskou firmu Mercedesu. A nejinak se ostatně tvářil krátce po odhalení kauzy Dieselgate i samotný Mercedes, respektive jeho americké zastoupení. Je však otázkou, nakolik šlo o výkřik plný vášně a nakolik o reálné tvrzení. Následně jsme se totiž dočkali nového dieselového dvoulitru, mimo něj pak značka slíbila i příchod dalších moderních „naftožroutů“. Ty šestiválcové by přitom do USA zamířit mohly.
Lze tedy konstatovat, že stran budoucnosti dieselů budeme moudřejší za nějaký rok či dva, až bude skandál Volkswagenu zapomenut. Stačí ostatně, aby si jej přestala všímat média a rázem především emise NOx nikoho nezajímají, každý zmiňuje pouze nižší spotřebu. Navíc u takových nákladních aut se nedá s počítat zrovna s expanzí benzinových motorů či benzin-elektrických hybridních jednotek. Pár desítek let tu s námi tedy diesely stoprocentně ještě zůstanou.
S čím ovšem podle Zetscheho nemáme počítat, to je produkční verze konceptu Vision Mercedes-Maybach 6, a to i přes jeho vřelé přijetí. Šéf Mercedesu totiž zmínil, že samostatný model této značky tu byl již dříve, ovšem velkého úspěchu se nedočkal. Na rozdíl od současného provedení, které je mnohem více integrováno do nabídky třícípé hvězdy. A jelikož tato strategie se ukázala být nadmíru úspěšnou, neboť v Číně prodává Maybach 500 kusů měsíčně, k její změně nedojde.
Šéf Mercedesu Dr. Dieter Zetsche...
...si je jist potenciálem dieselových motorů. Po nově odhaleném dvoulitru tak dorazí i třílitrový šestiválec
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.30. 23:32 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch