Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za smrtící epidemií koronaviru v Itálii může automobilový průmysl, říkají vědci
11.3.2020 | Petr Prokopec
V žádné jiné evropské zemi zatím nový koronavirus neřádí tak moc, jako v Itálii, jen včera tam napočítali 168 obětí. Dle virologů z Milána jej do země zatáhl zaměstnanec firmy Webasto.
Co zpočátku vypadalo jako čínská patálie, z toho se během několika měsíců vyklubal globální problém číslo jedna. Koronavirem je dnes zasažen už celý svět a hlavně v Evropě začíná nemilosrdně řádit. Zasažena je hlavně Itálie, kde je již více než 10 tisíc nakažených a kde na nemoc k úternímu večeru zemřelo 631 lidí - z toho 168 jen včera. Celá země je tak izolována od světa a platí zde spousta omezení velmi podobných těm čínským.
Proč je přitom zasažena nejvíce právě Itálie, zkusili objasnit virologové z univerzitní nemocnice Luigi Sacco z italského Milána. Ti vysledovali jednu ze stop koronaviru vedoucí z Německa. V lednu se totiž nákaza objevila u firmy Webasto v jejím ústředí ležícím půl hodiny cesty od Mnichova. Zavléci ji sem měla žena, která pracovala v šanghajské pobočce společnosti a jenž při své návštěvě německého podniku zprvu nevykazovala žádné příznaky nakažení. Když se pak objevila menší únava a vyšší teploty, připisovala je změně časového pásma.
Když se nicméně tato žena 23. ledna, tedy po třídenním pobytu v Německu, vrátila do Číny, byl u ní potvrzen koronavirus. Webasto tak promptně uzavřelo své brány, otestovalo veškeré zaměstnance a ty nakažené dalo do karantény. Firma předpokládala, že se jí infekci povedlo podchytit, a proto krátce nato došlo k znovuotevření podniku. Zaměstnancům pak byl umožněn volný pohyb, čehož jeden z nich měl využít a odcestovat do lombardského regionu v Itálii, kde začalo docházet k výraznému šíření viru.
Dle vědců tak měl v Itálii spustit šíření nákazy automobilový průmysl (firma Webasto vyrábí kupříkladu topná tělesa, ale i spoustu jiných dílů), není to ale jediná teorie. Již na sklonku února se totiž mluvilo o tom, že pacientem nula byl místní amatérský fotbalista Mattia, který přišel do nemocnice s podezřením na zápal plic. Nicméně teprve po 36 hodinách, kdy přišel do kontaktu s mnoha lékaři, zdravotními sestrami i dalšími pacienty, byl otestován na koronavirus, přičemž výsledky byly pozitivní.
Český lékař Pavel Calda pak přichází s ještě jiným odlišným vysvětlením. Dle něj má vše spojitost s jakýmsi novodobým otrokářstvím, které je spojeno hlavně s oděvním průmyslem. Pro mnohé firmy je podle něj ekonomicky nevýhodné vyrábět zboží v Číně a poté jej transportovat do Evropy. Proto jsou čínští dělníci ilegálně pašováni do Itálie, kde za velmi nízkou mzdu šijí značkové oblečení. Řada z nich přitom našetřených peněz měla využít k návštěvě domoviny a oslavám Čínského nového roku.
Pokud si přitom uvědomíme, že infekce se v Itálii začala ve velkém objevovat až ve druhé polovině února, tedy poté, co se oni dělníci - ať již legálně či ilegálně - měli vrátit z Číny zpátky do Itálie, je to také možnost. Ať je nicméně původ jakýkoliv, jisté je to, že svět čelí nejhorší krizi od roku 2008. Dle odborníků je na ni sice mnohem lépe připraven, ovšem i tak budou pro mnohé firmy následky drtivé. Aktuálně přitom nezbývá nic jiného než striktně dodržovat zvýšenou hygienu a zdržet se zbytných kontaktů s jinými. V ostatních záležitostech panuje stále příliš mnoho neznámých.
Dle italských virologů měli italskou epidemii spustit zaměstnanci německé firmy Webasto
Zdroj: Inquisitr
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 9 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 10 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch