Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za neúspěch SRT Viper může špatné načasování a dealeři, karta se ale prý obrátí
28.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf americké značky vidí hlavní problém nevelkého odbytu v zahájení prodeje, které se zpozdilo o půl roku. Dealeři si navíc nevědí rady s vyšší cenou.
Zhruba před dvěma měsíci jsme informovali o snižování výroby nové Zmije, která se zatím vůbec neprodává dle očekávání. Podle šéfa divize SRT Ralpha Gillese za tím ovšem stojí trochu jiné důvody než jen čirý nezájem zákazníků či vysoká cena. Na vině je prý především zpožděné uvedení modelu do prodeje a také neschopnost dealerů. Ti totiž dosud mají zkušenosti s mnohem levnějšími prvními dvěma generacemi, nový Viper je však o poznání dražší a navíc ještě přichází s rozsáhlým doplňkovým programem.
Značka SRT proto během posledního čtvrtletí letošního roku pořádá kurzy zvané All Access Tour, na kterém se dealeři potkávají se stávajícími i potenciálními zákazníky. Tak prý mohou lépe porozumět jejich přáním a požadavkům, což se má projevit na zlepšení prodejů. Gilles ovšem počítá s tím, že ke změně stavu dojde až na jaře, kdy začíná ta pravá supersportovní nákupní horečka.
Šéf divize SRT zároveň dodává, že právě prošvihnutí loňského jarního termínu stálo za odchodem celé řady zákazníků. Nový Viper měl totiž původně dorazit do showroomů již v lednu, nakonec se však začal prodávat až v srpnu, tedy ve chvíli, kdy již byla většina klientely nažhavená spíše na příchod sedmé generace Corvette. Ta proto problémy s odbytem neměla.
Nové limitované edice Zmije však zájem zákazníků zjevně rozproudily. Nedávno představená edice Time Attack, která byla nabízena v počtu 159 exemplářů, byla totiž vyprodána za pouhé tři dny. V lednu by se pak měla rozjet výroba 50kusové série Viper GTS, která navíc dostane speciální matný lak zvaný Anodized Carbon. I ta je ale prý již kompletně zamluvená.
Gilles tak počítá s tím, že na jaře by továrna Conner Avenue mohla najet na svou původní kapacitu, tedy na produkci devíti vozů denně namísto stávajících šesti. Tak uvidíme, zda se vše povede a zájem neskončí jen u limitovaných edic. SRT totiž i nadále schraňuje ve svých skladech 500 již vyrobených exemplářů, na které jen zbytečně padá prach.
Značka SRT naposledy představila Viper ve verzi Time Attack. Ta byla enormně žádaná, všech 159 kusů tak divize prodala za pouhé tři dny
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva