Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Za cenu Octavie lze mít i tohle Bentley. A sousedé budou trochu víc závidět
22.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Češi jsou závistivý národ a skrz prsty kouká leckdo i na toho, kdo si domů přiveze novou škodovku. A teď si představte, že dorazíte v Bentley.
Bentley nejsou auta, která by bůhvíjak držela cenu, takže k nějakému opravdu starému modelu v bídném stavu se lze dostat i za cenu, která nemá daleko k 0 Kč. A to se všemi problémy, které s provozem tak starého auta podobného ražení souvisí. O něčem takovém dnes ale mluvit nechceme - řeč bude o Bentley, které se vyrábělo ještě před osmi léty, které není ani tak staré, ani tak ojeté, ani poškozené, ani nic podobného. Je prostě jen levné.
Říká si Arnage a ač celý svůj produkční život prožilo v době, kdy byla automobilka Bentley už pod křídly Volkswagenu, vzniklo ještě před jejím příchodem. Je to model z doby, kdy tato britská firma patřila spolu s Rolls-Roycem společnosti Vickers, která se postarala o společný vývoj Arnage a Rollsu Silver Seraph, prakticky stejného auta v nepatrně jiném balení. A i když bylo díky tomu všemu... „britštější” než jakýkoli model po něm, platí v rodokmenu automobilky spíše za černou ovci.
Nebyl to zkrátka výdobytek špičkové techniky, designu ani ničeho podobného, ale je to pořád Bentley, navíc křížené s Rolls-Roycem. To neznamená jen působivou značku, prostor a pohodlí v kabině, ale také zajímavou techniku. Však se podívejte po trhu, kolik si můžete koupit aut s motorem jako je 6,75 V8 biturbo za cenu blízkou Arnage? Je jich prakticky nula, bavíme-li se o vozech v dobrém stavu, připravených na další léta života.
Arnage prostě cenu drží prachbídně a už za cifry okolo 600 tisíc Kč, za což si jinak nekoupíte ani slušně vybavenou Octavii 2,0 TDI, můžete mít hned několik opravdu zachovalých kusů s dobrou servisní historií a proběhem i okolo 100 tisíc km. Jeden takový vám ukážeme, ale můžete se klidně porozhlédnout po dalších - desítky jich nenajdete, ale pár jednotek pěkných kousků je v Evropě prodeji prakticky pořád.
Ten, na který se díváte, je model Arnage Sport z roku 2000. Ano, není nádherný, ale noblesně při svém majestátu a sníženém podvozku působí stále. Interiér sice designově trochu připomene časy posledních Tater, ale tu pořád je spousta kůže, dřeva a pochopitelně i výbavy, byť s dobovými omezeními. Přesto uvnitř krom věcí jako elektrická a vyhřívaná sedadla a volant či multizónová klimatizace najdeme i věci jako navigaci, samozatmavitelná zrcátka apod.
Motor tady dává nanejvýš 405 koní, což nezní zázračně, ale posazení maxima výkonu do 4 100 ot./min (to není překlep) a maximum točivého momentu 875 Nm v 3 250 ot./min naznačuje, o co tu jde - o noblesní dodávku podobně vysokého výkonu kdekoli. Auto tak přes hmotnost 2 585 kg zrychluje na stovku za 5,8 sekundy a jede až 270 km/h. Spotřebu, třeba ve městě udávanou cifrou 30,7 litru benzinu na 100 km, musíte velkoryse přehlédnout...
Zbytek nezní nezajímavě a sakum prásk s doloženou servisní historií a ve stavu, který na pohled vypadá naprosto bezchybně, to může být vaše za 23 900 Eur, tedy asi 645 tisíc Kč. A to už je vážně hezčí kousek, najdou se i o 100, 200 tisíc levnější v o trochu horší specifikaci či stavu. Tento ale vypadá perfektně.
Pochopitelně, provozní a servisní náklady budou úplně jinde než u nového auta za podobnou cenu, ale představte si to. Jak domů najedete s tímto monstrem a zanotujete sousedovi pod oknem sedmilitrovým biturbem... Pokud se vyžíváte v projevech lidské malosti, na českou závist bude tohle auto působit jako rudý hadr na býka. A přitom jej dnes koupíte vážně docela levně, levněji než jakékoli jiné Bentley.
Tohle Bentley je stále fit, jako poslední nový model vyvinutý před převzetím VW - se vším, co s tím souvisí - ale není na trhu použitých vozů zrovna ceněné
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva