Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Z nabídky VW zítra zmizí polovina všech modelů. A hned tak se do ní nevrátí
31.8.2018 | Mirek Mazal
O tom, co se stane s nabídkou aut v Evropě 1. září 2018, píšeme od začátku letošního roku. Přesto je bez nadsázky šokující vidět reálný dopad. VW od zítřka přestane prodávat 7 ze svých 14 modelů.
Když jsme na konci ledna psali o tom, že nové auto bude lepší koupit rychle, protože z nabídky brzy zmizí spousta motorů, řada z vás nám nevěřila. Důvodem mělo být zavedení nové metodiky měření spotřeby a emisí pro všechna auta na trhu, který představoval ve své celistvosti pro většinu automobilek velký problém. Už na přelomu loňského a letošního roku proto hlásily, že „protlačit” jím všechna auta v nabídce nebude možné a nabídka prořídne. Tehdy ovšem chybělo do „Dne D” ještě sedm měsíců a zdálo se být k nevíře, že by to nebylo dost času na novou homologaci či úpravy všech nabízených aut. Teď už ale můžeme říci jasně: Nebylo.
Že 1. září 2018 bude pro automobilový průmysl v Evropě skutečně černým dnem, varovala nedávná obří čistka v nabídce motorů Škody. O té jsme se logicky dozvěděli v České republice jako první, v případě jiných značek dříve prosákly jen informace o vyřazení některých specifických modelů. Pravý dopad nových pravidel až nyní ukazuje to, co se děje u Volkswagenu.
Také jednu z největších automobilek světa urychlený nástup World-harmonized Light-duty Vehicles Test Procedure zjevně zaskočil.. Nový způsob měření v laboratořích je doplněný o silniční zkoušku jménem Real Driving Emissions (RDE) a je též spojený s tím, že jeden každý typ vozu je nutné homologovat zvlášť. Pro automobilku s tak širokou nabídkou specifických verzí bylo zjevně nemožné vše stihnout včas, a protože bez absolvování WLTP a RDE se stane prodej nového auta v EU od zítra protizákonný, VW prostě řadu aut prodávat vůbec nebude. Alespoň ne těch, která by mohla být nově objednána přímo z výroby.
Wolfsburg ve svém nejnovějším prohlášení pro agenturu Reuters uvedl, že pouze polovina modelů osobních automobilů značky je v souladu s novými standardy. Hovoří o německém trhu, ale protože i ve zbytku Evropy (krom zemí stojících mimo EU) se Volkswageny opírají o stejnou homologaci, tentýž efekt se i ostatních zemí.
„Následující měsíce pro nás budou výzvou,” řekl Thomas Zahn z Volkswagenu. Automobllka konkrétně uvádí, že získala oprávnění prodávat pouze 7 ze svých 14 hlavních modelových řad. „Nové testy jsou těžší a trvají dvakrát až třikrát déle než v minulosti. Dokonce i modely limitovaných edicí je třeba testovat odděleně,“ vysvětluje Zahn, proč se VW ocitl ve slepé uličce.
VW přiznává, že i nejlépe prodávaný Golf patří mezi vozidla, která čekají na schválení pověřenými orgány. Zrovna ten by měl dostat kulaté razítko od úřadů do konce září, homologace dalších modelů se ale protáhne. Vedení společnosti očekává výrazný pokles prodejů v září, říjnu a pravděpodobně i listopadu. Až koncem roku by se čísla měla vrátit k normálu. „Očekáváme velmi silný prosinec,” dodává Zahn.
Bude tedy trvat několik měsíců. než VW vrátí svou nabídku do normálu a je pořád otázkou, jak moc velký „normál” to vlastně bude. I když Golf jako takový z nabídky samozřejmě nezmizí, například verze R přijde o 10 koní a manuální převodovku. Též nabídka verzí GTI bude „ořezána” a při pohledu na to, že Škoda dnes nabízí Octavii s pouhou trojicí slabších motorů, může čistka zasáhnout i běžnější varianty. Protože homologovat se opravdu musí každá verze zvlášť a pokud se neprodává jinak než skvěle, VW ji raději vyřadí z nabídky.
Budou to těžké časy pro automobilový průmysl. I firmy jako Daimler nebo dodavatel dílů Valeo snížily očekávání letošních zisků kvůli vidině zpomalení celosvětových prodejů dané právě potížemi v Evropě. Výše zmíněné pochopitelně neznamená, že zítra přijdete do dealerství Volkswagenu a nebude co koupit, například nový Golf ale do výroby firma prostě nezadá, nabízet bude pouze už vyrobená, tedy skladová auta. Jakých dalších modelových řad se podobné omezení týká, dále zjišťujeme.








Volkswagen musí bez okolků stáhnout polovinu modelů ze svého portfolia. Důvodem jsou nové předpisy EU, které platí od 1. září 2018
Zdroj: Reuters
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před hodinouStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test CFMOTO Gladiator X850 G3: na práci i zábavu 08:00
- Jerez - Moto2-test, 3. den: Na čele Canet, 23. Salač včera 16:28
- Pre Phillip Island: Kdo jsou favorité letošního úvodu? včera 16:00
- Na Phillip Islandu vše začíná včera 13:00
- Časový program na Phillip Islandu včera 10:00
Nejčtenější články
Němci dál ve velkém odmítají elektrická auta. Ze zbývajících možných kupců je nechce skoro nikdo, připlácet za ně vůbec nikdo
21.1.2025Jerry Seinfeld odmítl 608 milionů za nejcennější Porsche z jeho sbírky. Za ztracený vůz z McQueenova Le Mans chtěl víc
21.1.2025Čínská napodobenina Mercedesu, Maybachu a Rolls-Roycu v jednom odhalila vzhled i techniku, bohatým ale učaruje jen vzhledem
21.1.2025Nadšenec poprvé nastartoval vlastnoručně postavený brutální Wankel s 12 rotory, jeho zvuk je pastva pro uši
21.1.2025Pozor na automatické převodovky při koupi ojetiny, jsou poruchovější než kdy dřív. Na vině jsou „obvyklí podezřelí”
21.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva