Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Winkelmann opravdu končí u Lamborghini, nahradí jej Domenicali z Ferrari
23.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velmi úspěšného šéfa Lamborghini bude střídat nepříliš úspěšný sportovní ředitel týmu Ferrari F1. Winkelmann míří k divizi Quattro GmbH.
O čem se dříve jen spekulovalo, to se 15. března stane skutečností. Dosavadní šéf Lamborghini Stephan Winkelmann po téměř jedenácti letech ve funkci opustí svůj post, aby zastával místo ředitele oddělení Quattro GmbH. Pod tu přitom spadají modely s označením R a RS, stejně jako veškeré aktivity divize Audi Sport. Ty přitom dosud měl na starosti Heinz Hollerweger, který byl zároveň i jedním z velkých propagátorů elektromobility. Se svým týmem se tak zasadil kupříkladu o vznik modelu R8 e-tron.
Mimo to Hollerweger stojí rovněž za komerčním vzestupem divize, která jen v loňském roce prodala více než 17 tisíc nových vozů, tedy o 13 procent více než v předchozím období. Podobnými úspěchy se ovšem může chlubit i Winkelmann, za jehož vlády jsme se dočkali příchodu nových modelů Aventador a Huracán. Ty se loni postaraly o rekordní registrace dosahující 3 245 kusů, do budoucna však lze počítat s ještě vyššími prodeji spojenými s příchodem SUV Urus.
Winkelmannova minulost ovšem není spojena pouze s italskou automobilkou. Svou kariéru odstartoval v roce 1991 u německé finanční společnosti MLP. Krátce poté zamířil do automobilového segmentu a rozšířil řady Mercedesu, jenž v roce 1994 opustil ve prospěch Fiatu. U této značky přitom dohlížel na aktivity v Rakousku, Švýcarsku a Německu. Poté ovšem následoval největší milník v jeho dosavadní kariéře, od 1. ledna 2005 totiž vládne Lamborghini.
Nyní tento post přepouští ve prospěch Stefana Domenicaliho, který byl dosud spojen především se značkou Ferrari. V jejím případě se nejprve staral o finance, v roce 1998 však byl jmenován sportovním ředitelem týmu Formule 1. O deset let později se pak stal dokonce šéfem závodní stáje, kterou vedl až do předloňského roku. Je však nutné dodat, že vyjma zisku jednoho Poháru konstruktérů žádných dalších větších úspěchů nedosáhl.
V případě Lamborghini tedy Domenicali může počítat s nemalým tlakem, neboť Winkelmann po sobě zanechal boty, o kterých může mít problém se zpočátku obout. Flintu do života ale nehází, neboť prohlašuje, že „je velmi vzrušený z převzetí výzvy, která je spojena s naplněním tohoto odkazu. Je mou povinností, abych pokračoval v úspěchu, kterého můj předchůdce Stephan Winkelmann dosáhl pro Automobili Lamborghini.“
Závěrem pak jen dodáme, že Hollerweger po téměř čtyřiceti letech definitivně opouští automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku, u které začal pracovat v roce 1977. Během této doby se pohyboval mezi Neckarsulmem a Ingolstadtem, přičemž jako hlava vývoje sportovní divize přivedl na svět více než 70 výkonných modelů. Jeho další osud je neznámý, čekejme ale přestup k jiné automobilce mimo koncern VW - v 62 letech se snad do důchodu ještě nechystá, jakkoli vyloučit nelze ani to...
Stephan Winkelmann nakonec skutečně opouští Lamborghini...
...přičemž jeho post bude zastávat Stefano Domenicali, jenž nás jako šéf stáje Ferrari F1 příliš nepřesvědčil
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie