Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy

Německá „ještěrka“ byla náročná na výrobu a tím drahá na pořízení. Klientela tak zamířila ke konkurenci a dveře továrny se zavřely.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy

7.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá „ještěrka“ byla náročná na výrobu a tím drahá na pořízení. Klientela tak zamířila ke konkurenci a dveře továrny se zavřely.

Ještě na sklonku loňského roku se zdálo, že malosériová sportovní značka Wiesmann bude zachráněna, když byl ohlášen příchod nového investora. Jak se ovšem zdá, daná jednání dopadla katastrofálně. Brány automobilky jsou totiž od 31. března zavřené a z kdysi 125členného týmu zůstalo jen posledních šest pracovníků. Ti mají navíc jen dočasnou smlouvu, která velmi brzy vyprší. A poté bude zřejmě se značkou, jíž v roce 1985 založili bratři Martin a Friedhelm Wiesmannové, definitivní konec.

Zmiňovat oněch šest zaměstnanců je přitom s ohledem na zavřené brány továrny sporné, jít by ovšem mohlo o partu, která firmu připravuje na bankrot. K tomu zcela nezadržitelně dojde, neboť Wiesmann aktuálně dluží, kam se podívá. Vyplaceni nebyli ani zaměstnanci, ani subdodavatelé. Mezi ně přitom patří italská společnost Racing Dynamics, která se podílela na vývoji posledního modelu GT MF4-CS a u níž dlužná částka vyšplhala na šestimístnou cifru (myšleno pochopitelně v Eurech).

S tímto „mlýnským kamenem“ na krku pak Wiesmann nepřilákal žádného dalšího zájemce, který by název značky a s ním spojené závazky musel převzít. Jen splátkou dluhu by ovšem investice do značky nekončily - automobilka je totiž známa poměrně náročným výrobním procesem, kdy montáž jednoho vozu vyžaduje 350 hodin. Jakékoliv navýšení produkce by proto znamenalo poměrně náročné (finančně i časově) přepracování linek a stanovišť.

Dá se ale předpokládat, že k tomu zřejmě již nikdy nedojde, zvláště ne v době, kdy zákazníci dnes slyší i na zcela neznámou automobilku, která jim navíc nabídne mnohem levnější stroje (aby Wiesmann netratil, musel každý vůz stát nejméně 4,4 mil. Kč). Logičtější by tak pro potenciální investory bylo založení zcela nové formy. Wiesmann totiž s ohledem na krušné poslední roky nemůže nabídnout ani patřičné servisní a dealerské zázemí.

Nezbývá tedy nic jiného než se s automobilkou Wiesmann rozloučit a následovat tak kroku, který učinili oba bratři zakladatelé. Martin totiž opustil „potápějící se loď“ v srpnu 2012, Friedhelm odešel ještě dříve.


Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 1 - Wiesmann GT MF4-CS 01Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 2 - Wiesmann GT MF4-CS 02Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 3 - Wiesmann GT MF4-CS 03Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 4 - Wiesmann GT MF4-CS 04Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 5 - Wiesmann GT MF4-CS 05Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 6 - Wiesmann GT MF4-CS 06Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 7 - Wiesmann GT MF4-CS 07Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 8 - Wiesmann GT MF4-CS 08Wiesmann definitivně končí. Nemá ani investora, ani zaměstnance, jen dluhy - 9 - Wiesmann GT MF4-CS 09
Ostrý Wiesmann GT MF4-CS debutoval loni v Ženevě. V té době ještě nikdo netušil, že značka má před sebou posledních pár měsíců činnosti

Zdroj: Autovisie

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše