Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Webový projekt Clarksona a spol. je v obrovské ztrátě. Velká je i na jeho poměry
28.8.2018 | Petr Prokopec
Máte pocit, že Jeremy Clarkson je novodobý král Midas a vše, čeho se dotkne, se promění ve zlato? Minimálně v případě jeho webového projektu Drive Tribe to tak zatím zdaleka nevypadá.
Před dvěma roky byl spuštěn webový projekt Drive Tribe. O jeho zrod se postarali Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, kteří přišli s jakousi sociální sítí pro příznivce aut. Uživatelé se tam řadí do kmenů, tedy do skupin se specifickým zájmem a sdílí si obsah všeho druhu či spolu komunikují. Některé výstupy jejich aktivity jsou pak k dispozici i anonymním návštěvníkům coby neobvyklý magazín.
Na jedné straně se to zdálo jako dobrý nápad. Cokoli „sociálního” je dnes na koni, navíc byl tímto způsobem širokému publiku nabízen obsah, který běžně koluje jen v uzavřenějších komunitách, z nichž je v některých případech „vytažen” klasickými médii. Drive Tribe navíc nabízel lidem cestu, jak mohli relativně snadno vejít do alespoň psaného kontaktu s populární trojicí, neboť dění na webu se skutečně účastní. Projekt ale zatím nemá na globální platformu zrovna oslnivé výsledky.
Nikde sice nezaznělo, kolik aktivních členů celá komunita má, na Facebooku se k ní ale hlasí skoro 4 miliony fanoušků. Kdyby každý na web přišel alespoň jednou za měsíc, bylo by hej, ale to se neděje. Podle dostupných zdrojů eviduje Drive Tribe asi okolo 2,5 milionu návštěv za měsíc, z nichž asi čtvrtina bude unikátních. Obecně vzato to na dva roky starý web není málo, ve světle nových informací jde ale o nepřesvědčivé skóre.
Na světě jsou výsledky hospodaření za první dva roky, které nevypadají vůbec dobře. Projekt zaměstnává 44 lidí, což je na jediný web výše zmíněné návštěvnosti opravdu hodně. Jejich kumulovaná gáže za celou existenci webu činila 3,8 milionu liber (cca 108,51 milionu korun). Na výlohách, které jsou označeny jako „administrativní” (muselo ale jít hlavně o investice do propagace) pak bylo utraceno 7,73 milionu liber (220,74 mil. Kč).
To je 329 milionů korun nákladů jen za dvě výdajové položky, což zní samo o sobě hrozivě. Problémem ovšem je, že nákladů bylo víc web nemá prakticky žádné příjmy, neboť autoři zřejmě nechtěli zpočátku obtěžovat uživatele reklamou. První peníze tedy začal projekt generovat až v prvním letošním čtvrtletí a ve výsledku asi nezaskočí, že Drive Tribe je hluboce v červených číslech. Za rok 2016 to bylo 4,2 milionu liber (119,93 milionu korun), za loňský rok pak ztráta činí 8,34 mil. GBP (238,16 mil. Kč). Suma sumárum tu tedy máme ztrátu 12,54 milionu liber - neskutečných 358 milionů korun „spálených” za dva roky.
Samozřejmě, Drive Tribe je stále začínající projekt a v tuto chvíli nelze z výsledků za první roky provozu dělat žádné závěry. Sami z vlastní zkušenosti víme, jak složité je naskakovat do rozjetého vlaku a bojovat o čtenáře v době, kdy všude okolo existuje spousta etablovaných webů se ziskovým hospodařením. Ovšem skoro 360 milionů proinvestovaných korun za dva roky se zmíněnými výsledky, to zkrátka nezní moc pozitivně. I když se projekt dostane do černých čísel, vydělat během dalších let tak velké investované peníze může být hodně obtížné.
Dodejme, že ač za projektem stojí Clarkson, Hammond a May osobně, jen jejich peníze v Drive Tribe nelétají. Jména tří britských mušketýrů nalákala i další investory, kteří zjevně věřili, že čeho se tato trojice dotkne, to se začne zlatem třpytit. Stát se to může, ale zatím se to zdaleka neděje. Hlavu si nad výsledky musí drbat i sám Clarkson - jakkoli nevíme, jak vysoká byla jeho investice, při jeho odhadovaném jmění 44 milionů liber představuje ztráta Drive Tribe za dva roky spoustu peněz i na jeho poměry.
Při pohledu na osobnosti, které jsou kromě Clarksona, Hammonda a Maye do projektu DriveTribe namočení, je ještě více překvapivé, jak moc je zatím provoz tohoto webu ztrátový
Zdroj: The Mirror
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě spadly do červených čísel, prodeje elektromobilů se meziročně propadají skoro o 10 procent
20.12.2024 - Mercedes chce zaplavit německé dálnice auty, která nepojedou víc jak 95 km/h, je to další odtržení Němců od reality
20.12.2024 - Vrcholná Corvette odhalila svou dynamiku. Akcelerací i maximálkou pokoří Ferrari či Lamborghini, ač stojí zlomek jejich cen
20.12.2024 - Už i Lancia otáčí. Její další novinka nebude jen povinnost plnící auto, chce znovu ohromit zákazníky
20.12.2024 - Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie