Vzácný čínský klon původního BMW X5 se nějak dostal do ČR, můžete si ho koupit

Než se kolem čínských aut vytvořila aura nebezpečných a nekvalitních klonů, zkoušeli jejich výrobci prorazit i v Evropě. Pár se jich tu prodalo a minimálně jeden zjevně dodnes jezdí i v ČR.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vzácný čínský klon původního BMW X5 se nějak dostal do ČR, můžete si ho koupit

11.2.2021 | Petr Miler

Vzácný čínský klon původního BMW X5 se nějak dostal do ČR, můžete si ho koupit

/

Foto: Shuanguan

Než se kolem čínských aut vytvořila aura nebezpečných a nekvalitních klonů, zkoušeli jejich výrobci prorazit i v Evropě. Pár se jich tu prodalo a minimálně jeden zjevně dodnes jezdí i v ČR.

Když se Číňanům počátkem předminulé dekády pořádně otevřel svět, začali mít pocit, že se svými levnými výrobky mohou v zahraničí uspět v jakémkoli oboru. V mnoha z nich se jim to podařilo a některé v mezičase dokonce ovládli, v případě aut ale dokonale pohořeli.

Na domácím trhu čínská auta obchodně fungovala, v o dost náročnější Evropě to ale neplatilo ani trochu. Číňané se na starý kontinent vydali s tradičním receptem a pokusili se tu prodávat levnější napodobeniny západních originálů za zlomek jejich cen. Lidé ale řekli ne. Tato auta se totiž rychle ukázala být zoufale nebezpečná, nekvalitní a v neposlední řadě legálně vadná. Napodobeniny známých modelů možná mohly zaujmout některé zákazníky, tradiční automobilky ale rychle zamířily k soudům s žalobami vyžadujícími zákaz prodeje a bez výjimky rychle uspěly.

Než se tak stalo, pár čínský klonů se tu prodávalo. Jedním z nich byl Shuanghuan (S)CEO, vskutku nestoudná kopie původního BMW X5 E53, která vůz napodobuje téměř v měřítku 1:1 - záď je prakticky zcela totožná a používá jen světla s jinou vnitřní grafikou, příď je „vylepšená” světly z dobové Toyoty Land Cruiser. Vůz byl k mání po nějaký čas před rokem 2010 a pár zákazníků si ale zjevně našel. V Česku jsme jej nikdy neviděli, až dodnes.

Nevíme, jak přesně se k němu český majitel ze Sokolova dostal, vůz se ale rozhodl nabídnout k prodeji. Na 12 let stáří auto nevypadá úplně zoufale, ale na 42 209 ujetých km ano. Majitel zmiňuje kosmetické vady, ale řekli bychom, že očividné nedostatky auta nelze odbýt touto diplomatickou frází, určitě ne po tak nízkém nájezdu. Na druhou stranu je třeba uznat, že auto po 12 letech pořád jezdí, což je vzhledem ke specifické technice a neexistující servisní síti svým způsobem obdivuhodné.

Takové auto bychom vám nedoporučili z mnoha důvodů, pro zajímavost se na něj ale můžete podívat na zdrojovém odkazu. A nebo si jej klidně i koupit jako raritu k uskladnění - stojí jen 65 tisíc Kč, což je asi pětina ceny srovnatelných dobových X5. Třeba bude za pár dekád Čína světovou velmoci vyrábějící nejvyspělejší světové produkty, pak můžete lidem ukazovat, co po přelomu tisíciletí vyráběly tamní automobilky za paskvily. Bez důkazu by tomu nemusel každý věřit...


Vzácný čínský klon původního BMW X5 se nějak dostal do ČR, můžete si ho koupit - 1 - Shuanguan CEO prodej CR ilu 01Vzácný čínský klon původního BMW X5 se nějak dostal do ČR, můžete si ho koupit - 2 - Shuanguan CEO prodej CR ilu 02Vzácný čínský klon původního BMW X5 se nějak dostal do ČR, můžete si ho koupit - 3 - Shuanguan CEO prodej CR ilu 03Vzácný čínský klon původního BMW X5 se nějak dostal do ČR, můžete si ho koupit - 4 - Shuanguan CEO prodej CR ilu 04Vzácný čínský klon původního BMW X5 se nějak dostal do ČR, můžete si ho koupit - 5 - Shuanguan CEO prodej CR ilu 05
Shuanghuan (S)CEO byl raným pokusem Číňanů prorazit v Evropě s klony západních aut. Dopadl tak, jak musel, minimálně jedno auto ale dodnes jezdí po ČR a teď je na prodej. Ilustrační foto: Shuanghuan

Zdroj: Bazoš

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše