Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici

Možná si říkáte, že BMW se nikdo soudný nesměje, ale není to pravda, i mnichovská značka dala za vznik autům, která si nevysloužila respekt. Toto si jej snaží vydobýt 19 let poté, co přišlo na svět.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici

2.7.2021 | Petr Miler

Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici

/

Foto: BMW

Možná si říkáte, že BMW se nikdo soudný nesměje, ale není to pravda, i mnichovská značka dala za vznik autům, která si nevysloužila respekt. Toto si jej snaží vydobýt 19 let poté, co přišlo na svět.

Jakkoli je BMW synonymem pro výrobce sportovně-luxusních sedanů, kupé, kabrioletů a v posledních dekádách i SUV, mnichovská automobilka čas od času sklouzne k výrobě modelů, které s výše uvedenou definicí nemají nic společného. I v této době bychom v její nabídce takové našli - vozy jako i3 nebo řady 2 Active a Gran Tourer jsou všechno, jen ne prestižní auta se sportovním šmrncem.

V Bavorsku to skutečně není nic nového, historie firmy je dlážděna podivnými pokusy o cosi lidovějšího, od Isetty po řadu 1. Než ta přišla na trh - a postupně se transformovala z jediného kompaktu s pohonem zadních kol v nemastný a neslaný hatchback s předním pohonem - zkoušelo BMW ulovit méně majetné zájemce o spíše příměstské auto řadou 3 Compact. A moc dobře to nedopadlo.

Ta založená na generaci trojky E36 byla jen podivně sražená, nástupce v podobě generace E46 ale přidal i design záměrně se odklánějící od sedanu a kupé. A tak zatímco ostatní verze E46 dodnes terčem obdivu, Compact je terčem posměchu. Samotné auto je naprosto v pořádku a řekli bychom, že taková 325ti je dokonce zábavnější než 325i nebo Ci, ale vzhled prostě lidé nedokáží ignorovat a druhá pokus o trojkový Compact zapadl do historie jako jedno z nejošklivějších aut historie i podle Němců.

Jinak už to asi nikdy nebude, leč není větší chyby než přestat zkoušet, říká klasik. Minimálně jedno z těchto aut si tak snaží získat zpět respekt díky píli jeho majitele, který pod kapotu napěchoval třílitrový diesel M57 známý z modelů 30d, navíc jej upravil až na 280 koní a 600 Nm. Výsledek? No podívejte se sami.

Přesně tento vůz vyvenčil po německé dálnici jeden z tradičních exekutorů takových jízd, který provozuje kanál TopSpeedGermany na Youtube. Bohužel neumí moc řadit, tedy přinejmenším podřazovat, takže pohled na jízdu s vozem s manuální převodovkou není taková lábuž, jak by mohla být. Přesto je patrné, že zesměšňovaného kompaktu je rázem jeden z vládců levých pruhů Autobahnů. Však uvidíte, tohle auto i za hranicí 200 km/h zrychluje s lehkostí.


Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 1 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 01Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 2 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 02Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 3 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 03
BMW 3 Compact E46 opravdu není hezké auto... Ilustrační foto: BMW

Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 4 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 04Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 5 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 05Vysmívané BMW po 19 letech ukázalo, co s pořádným dieselem dokáže na německé dálnici - 6 - BMW 3 Compact E46 30d swap Autobahn ilu 06
...a i když s paketem M Sport dělá lepší dojem, krasavec to pořád není. S motorem 30d si ale zaslouží aspoň respekt pro svou dynamiku, jak uvidíte níže. Ilustrační foto: BMW

Zdroj: TopSpeedGermany@Youtube

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše