Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady
10.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední exemplář z 375kusové série dostal do vínku perlově oranžový lak. Práce na něm, stejně jako na předchozích vozech, zabraly 17 dní 105 lidem.
Britská část „Svaté trojice“ byla v produkční verzi představena na ženevském autosalonu v roce 2013. Již v té době údajně mělo všech 375 exemplářů McLarenu P1 svého majitele, výroba samotná se ovšem rozjela až o pár měsíců později v létě. Každý kus strávil na montážní lince, pokud tak klinicky čistým halám můžeme říkat, v průměru 17 dní, přičemž ve všech případech došlo také k zakázkové péči, kterou má na starosti divize MSO (McLaren Special Operations). Díky tomu nenajdeme na celém světě dva úplně stejné exempláře, každý totiž do jisté míry odpovídá fantazii zákazníků.
Proč zde ale takto známá fakta zmiňujeme? Z jednoho prostého důvodu. McLaren již při zahájení výroby uvedl, že ta skončí před Vánoci 2015. A jak bylo oznámeno, tak se i stalo, načež si můžeme představit vůbec poslední smontovaný exemplář. Ten dostal do vínku perlově oranžový lak, přičemž se zároveň setkal s vůbec prvním vyrobeným kusem vyvedeným v odstínu Ice Silver. Jiná barva karoserie či doplňky v interiéru jsou však tím jediným, čím se oba vozy liší, hybridní ústrojí produkující 916 koní je pokaždé stejné.
Vyjma zákaznických vozů postavil McLaren rovněž 13 vývojových prototypů, pět určených ke crash testům a tři předprodukční exempláře. Na každém voze pracovalo 105 lidí, kteří kupříkladu jen v lakovně aplikovali na každou karoserii pět až osm litrů základní barvy, jíž následně překrylo osm až devět litrů svrchního laku. Nejpopulárnějším odstínem se stala žlutá Volcano, v případě speciálních odstínů či grafiky byl lakovací proces protažen až na pět dnů.
Zmínit můžeme ještě tolik, že McLaren během vývoje najel 620 000 kilometrů, což je ekvivalent patnácti cest okolo celé zeměkoule. Více než 33 procent z celé této porce přitom prototypy P1 strávily na mnoha okruzích. Ze všech 375 vozů nejvíce exemplářů skončilo v Americe (34 %), na druhém místě je pak asijsko-pacifický region (27 %), na třetím Evropa (26 %) a zbytek (13 %) připadá na Střední východ a Afriku.
Řadu Ultimate tedy nyní u McLarenu zastupuje pouze varianta P1 GTR, i její výroba však má brzdy skončit, a to v prvních týdnech nového roku. Poté se veškerá pozornost britské automobilky zaměří na novou generaci, ta ovšem dříve než na počátku nové dekády nedorazí. Stávající majitelé mají tedy skutečně exkluzivitu zaručenou, čehož využívají kupříkladu při farmaření, jak vidno z fotografií známého japonského sběratele superaut Krise Singha, který se svým F1 vyrazil do polí...




Britská automobilka u příležitosti posledního vyrobeného exempláře McLarenu P1 zorganizovala focení s vůbec prvním smontovaným kouskemu
Všechny vozy měly svého majitele ještě před odhalením produkční verze. Kris Singh alias Car Guy neváhá vzít svůj kousek i na pole
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
Nové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 57 minutamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva