Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Výroba McLarenu P1 skončila, tohle je vůbec poslední kus z řady
10.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední exemplář z 375kusové série dostal do vínku perlově oranžový lak. Práce na něm, stejně jako na předchozích vozech, zabraly 17 dní 105 lidem.
Britská část „Svaté trojice“ byla v produkční verzi představena na ženevském autosalonu v roce 2013. Již v té době údajně mělo všech 375 exemplářů McLarenu P1 svého majitele, výroba samotná se ovšem rozjela až o pár měsíců později v létě. Každý kus strávil na montážní lince, pokud tak klinicky čistým halám můžeme říkat, v průměru 17 dní, přičemž ve všech případech došlo také k zakázkové péči, kterou má na starosti divize MSO (McLaren Special Operations). Díky tomu nenajdeme na celém světě dva úplně stejné exempláře, každý totiž do jisté míry odpovídá fantazii zákazníků.
Proč zde ale takto známá fakta zmiňujeme? Z jednoho prostého důvodu. McLaren již při zahájení výroby uvedl, že ta skončí před Vánoci 2015. A jak bylo oznámeno, tak se i stalo, načež si můžeme představit vůbec poslední smontovaný exemplář. Ten dostal do vínku perlově oranžový lak, přičemž se zároveň setkal s vůbec prvním vyrobeným kusem vyvedeným v odstínu Ice Silver. Jiná barva karoserie či doplňky v interiéru jsou však tím jediným, čím se oba vozy liší, hybridní ústrojí produkující 916 koní je pokaždé stejné.
Vyjma zákaznických vozů postavil McLaren rovněž 13 vývojových prototypů, pět určených ke crash testům a tři předprodukční exempláře. Na každém voze pracovalo 105 lidí, kteří kupříkladu jen v lakovně aplikovali na každou karoserii pět až osm litrů základní barvy, jíž následně překrylo osm až devět litrů svrchního laku. Nejpopulárnějším odstínem se stala žlutá Volcano, v případě speciálních odstínů či grafiky byl lakovací proces protažen až na pět dnů.
Zmínit můžeme ještě tolik, že McLaren během vývoje najel 620 000 kilometrů, což je ekvivalent patnácti cest okolo celé zeměkoule. Více než 33 procent z celé této porce přitom prototypy P1 strávily na mnoha okruzích. Ze všech 375 vozů nejvíce exemplářů skončilo v Americe (34 %), na druhém místě je pak asijsko-pacifický region (27 %), na třetím Evropa (26 %) a zbytek (13 %) připadá na Střední východ a Afriku.
Řadu Ultimate tedy nyní u McLarenu zastupuje pouze varianta P1 GTR, i její výroba však má brzdy skončit, a to v prvních týdnech nového roku. Poté se veškerá pozornost britské automobilky zaměří na novou generaci, ta ovšem dříve než na počátku nové dekády nedorazí. Stávající majitelé mají tedy skutečně exkluzivitu zaručenou, čehož využívají kupříkladu při farmaření, jak vidno z fotografií známého japonského sběratele superaut Krise Singha, který se svým F1 vyrazil do polí...




Britská automobilka u příležitosti posledního vyrobeného exempláře McLarenu P1 zorganizovala focení s vůbec prvním smontovaným kouskemu
Všechny vozy měly svého majitele ještě před odhalením produkční verze. Kris Singh alias Car Guy neváhá vzít svůj kousek i na pole
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 10 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 11 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva