Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vynálezce DSG žaluje VW kvůli patentu, chce neuvěřitelné peníze
5.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Wolfgang Schreiber pracoval u VW 30 let a stanul i v čele Bugatti a Bentley. Šéfoval také vývoji převodovky DSG a právě kvůli ní Volkswagen žaluje.
Říká se, že neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. V posledních měsících se ovšem zdá, že se smůla rozhodla vozit po koncernu Volkswagen Group. Stran Dieselgate jsme tu v posledních týdnech měli spory s dodavateli, které vyústily v několikadenní odstávku výroby. Sotva se však německé automobilce povedlo problémy zažehnat i bez soudní pře, již se začíná připravovat na další spor. A tentokrát ho nejspíš soud nemine.
Koncern VW Group se totiž aktuálně rozhodl žalovat bývalý vrcholný manažer Wolfgang Schreiber. Ten se součástí německého kolosu stal v roce 1984, přičemž o dvanáct let později již šéfoval divizi zabývající se vývojem převodovek. Na tomto postu setrval do roku 2003, než byl přesunut k Bugatti, kde se stal technickým šéfem. Následně pak v letech 2012 až 2014 této značce - i Bentley - šéfoval jako generální ředitel.
My se ovšem dnes konkrétněji zaměříme na období, kdy Schreiber měl pod palcem vývoj převodovek. Právě pod jeho nadvládou se totiž zrodil dvouspojkový automat DSG známý z nespočtu „koncernových” aut. Schreiber je přitom u celé řady patentů, jenž VW Group v souvislosti s touto skříní aplikoval, uveden jako vynálezce. A na základě německých zákonů mu tak přísluší „adekvátní odměna” nad rámec platu.
Problémem ovšem v tomto směru je fakt, že legislativa nezmiňuje žádnou konkrétní částku. V minulosti tak proběhla již řada sporů, neboť strany mívají o výši odměny jiné představy. Schreiber v tomto ohledu evidentně není výjimkou a skromný rozhodně není - podle německých médií měl rámci předchozích jednání odmítnout částku ve výši 20 milionů Eur (cca 540,44 milionů korun), kterou mu Volkswagen nabízel. Chce tedy více než půl miliardy Kč, a to o hodně.
Na základě žaloby podané u mnichovského patentového soudu požaduje vynálezce DSG po koncernu VW Group přes 200 milionů Eur, tedy přes 5,4 miliardy Kč. To lze na jednu stranu pochopit, neboť dvouspojková převodovka se od doby svého uvedení na trh stala součástí více jak čtyř milionů aut. Na stranu druhou však i ve světle tohoto vypadá Schreiberův požadavek poněkud přemrštěně, zvláště když byl po léta dobře placeným zaměstnancem koncernu VW a ten mu teď ještě nabízel stamiliony Kč navíc. On chce ale miliardy.
Sám Schreiber se k celé věci odmítl vyjádřit, Volkswagen pak pouze soudní spor potvrdil. „Předchozí jednání s ním nedospěly k dohodě. S ohledem na probíhající při ovšem nemůžeme poskytnout žádné další informace,“ píše se v tiskovém prohlášení značky. Jsme tedy zvědavi, jak celá záležitost dopadne. Máme ovšem za to, že Schreiber odejde s mnohem menší částkou, než jakou požaduje...



Wolfgang Schreiber je považován za vynálezce DSG, kromě toho jeden čas šéfoval i Bentley a Bugatti. Nyní žene koncern VW Group k mnichovskému soudu
„Jeho” převodovka dnes pracuje v milionech aut
Zdroj: Der Spiegel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 9 hodinamiKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 3 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 5 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 6 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 8 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva