Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW zastaví výrobu Golfu. Nemá díly, dodavatel už mu je nechce dát levněji
19.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen má problémy se společností EB Automobilguss, která jej odstřihla od litých železných komponentů. Možná tak přijde o miliardu korun.
Každá mince má dvě strany, o čemž se nyní může přesvědčit koncern Volkswagen Group. Ten v prvním letošním pololetí dosáhl zisku i navzdory kauze Dieselgate, a to i díky masivním škrtům. Nyní se ovšem ukazuje, že tato politika není spojena pouze s pozitivy a sociálními jistotami, ale také s jistými negativy. Německá automobilka totiž musí pozastavit výrobu Golf kvůli problémům s dodavateli.
V krátké době jde již o druhou odstávku, přičemž ta první byla spojena s továrnou v Emdenu, kde se vyrábí Passat. Společnost Car Trim totiž pozastavila dodávky dceřiné firmě Volkswagenu Sitech, což vyústilo v částečné pozastavení montážních linek od 18. do 24. srpna. Podle odhadů by přitom tato redukce výroby měla automobilku připravit o 6 250 vozů.
V případě modelu Golf dojde pro změnu k pozastavení produkce továrny ve Wolfsburgu, a to na pět dní v příštím týdnu. Volkswagen přitom kvůli tomuto kroku také nebude mít práci pro 10 000 zaměstnanců z celkových šedesáti tisíc. Důvodem je pozastavení dodávek litých železných komponentů, které jsou třeba k výrobě převodovek.
Za problémy stojí spor s firmou ES Automobilguss, jenž se s Volkswagenem dle německých médií nedomluvila na další spolupráci zahrnující snížení cen požadované automobilkou v důsledku zmiňovaných škrtů. Stejný důvod nejspíše omezil i výrobu Passatu, neboť ES Automobilguss je sesterskou firmou Car Trimu. Obě jsou pak součástí impéria Prevent DEV.
Volkswagen již uvedl, že zvažuje „veškeré možné legální kroky“, aby dodavatele přiměl ke znovuobnovení dodávek. Podána byla dokonce i žaloba, přičemž slyšení u soudu je naplánováno na 31. srpen. Mluvčí firmy ES Automobilguss tuto při potvrdil, zároveň však dodal, že v oblasti detailů je „nucen zachovat mlčení“ i kvůli probíhajícímu sporu.
Podle analytika Christiana Ludwiga bude Volkswagen odstávka výroby stát zhruba 40 milionů Eur (cca 1,08 miliardy korun) za týden, neboť kromě Wolfsburgu a Emdenu dojde k redukci také v továrnách v Kasselu a Zwickau, neboť v té první se montují převodovky, ve druhé pak modely Golf a Passat.
Nyní je přitom sporné usuzovat, jakým směrem se spor vyvine. Vše záleží na uzavřených smlouvách, jenž obě strany mezi sebou mají. Konflikt nicméně rozdmýchal diskuzi o tom, nakolik mohou automobilky kvůli cenám komponentů přitlačit ke zdi své subdodavatele, na které ve velké míře spoléhají.
Ministr pro ekonomiku v Dolním Sasku Olaf Lief přitom evidentně zaujal „pro-volkswagenovské“ stanovisko, neboť v parlamentu uvedl, že rozhodnutí o pozastavení dodávek je „nepochopitelné a těžce poškodí Volkswagen a jeho zaměstnance“. Obtížnou pozici firmy EB Automobilguss ale chápeme...
Volkswagen začíná mít problémy kvůli zavádění úspor, výroba modelu Golf tak bude příští týden ve Wolfsburgu pozastavena
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva