Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW začíná zákazníkům prodávat nehotová auta, dodělá jim je až příští rok
15.7.2020 | Petr Prokopec
Vcelku šalamounsky vyřešili Němci vleklé potíže s dokončením své klíčové novinky. Model ID.3 může již od října trůnit v garážích zákazníků, ti se ovšem budou muset obejít i bez funkcí, za které si zaplatí.
Není žádným tajemstvím, že Volkswagen má potíže s dokončením modelu ID.3. Podle posledních informací se navíc zdálo, že německá automobilka je daleko od k jakéhokoli východiska, neboť o místo měl přijít šéf softwarové divize Christian Senger. Nakonec ale řešení našla, ovšem nikoli problémů se samotným autem. Místo toho VW přichází s oznámením, že ID.3 konečně míří do volného prodeje a první vozy dodá ještě letos. Mohlo by se tedy zdát, že ve Wolfsburgu je vše již v pořádku, realita je ale úplně jiná.
Automobilka totiž oznámila, že byť první zákazníci budou moci převzít auta již v říjnu, učinit tak budou muset bez funkčního řešení App Connect a head-up displeje s rozšířenou realitou. Dané funkce totiž dnes nejsou a tou dobou ani nebudou hotové. Automobilka přesto lidem vozy prodá s tím, že jim je do auta přidá až v příštím roce, pochopitelně bez nutnosti za ně připlácet.
Dá se tedy konstatovat, že VW začíná tak trochu kráčet cestou Tesly. I pro německou automobilku je totiž podstatné spíše datum a nikoliv až tak úplná funkčnost jejích produktů - dříve u Volkswagenu nemyslitelná věci. Zákazníkům tak značka předá vůz, který nebude zahrnovat vše, zač si zaplatili. Místo toho bude muset stačit slib, že jednoho dne se tak stane, což se s ohledem na dosavadní problémy také nemusí stát v době, kterou VW v tuto chvíli předpokládá.
Zanechme ale již stesků nad tímto přístupem a místo toho se zadívejme na samotné ceny. Ty jsou na poměry elektromobilů konkurenceschopné, ve srovnání s konvenčními vozy ale nikoli. A to zejména bez environmentálního bonusu, který dostanou jen klienti v Německu. V tuto chvíli základní provedení ProPerformance tedy stojí tučných 35 574,95 Eur (948 tisíc Kč), Volkswagen se ale rozhodl ještě zvýšit německou vládní podporu, díky čemuž má každé ID.3 ve své domovině nárok na odpočet 9 480 Eur (cca 253 tisíc Kč). Za zmíněný základ tak Němci zaplatí 26 094,95 Eur (695 tisíc Kč).
S čím lze za cenu dieselového Golfu počítat? V případě techniky jde o elektromotor naladěným na 204 koní, jenž roztáčí zadní kola. Baterie pak mají kapacitu 58 kWh, což má vystačit na udávaný dojezd 420 km. Mimo to bude možné využívat rychlodobíjecí stanice o výkonu 100 kW, v rámci komfortní a bezpečnostní výbavy je pak standardem třeba adaptivní tempomat, navigace s režimem optimalizace dojezdu či bezdrátové dobíjení mobilů.
S touto technikou budou moci zákazníci spojit více úrovní výbavy, které jim kromě již zmíněného přinesou třeba vyhřívání volantu a sedadel, masážní strojky, zpětnou kameru, panoramatické okno či třeba zpětnou kameru. Dále pak bude k mání provedení s bateriemi o kapacitě 77 kWh, u nichž se dojezd natahuje až na 550 km. Zaplatit ovšem bude nutné 40 936,31 Eur (1 091 tisíc Kč), přičemž jde znovu o částku bez dotace.
Tím nicméně Němci skončit nehodlají, na trh totiž v blízké budoucnosti hodlají poslat skromnější základní model, který dorazí s bateriemi o kapacitě 45 kWh a tedy s dojezdem sníženým na 330 km. Výkon elektromotoru by přitom měl klesnout na 150 koní, dolů tedy logicky poleze i cena. Konkrétní cifru ale zatím neznáme.
VW ID.3 konečně míří do prodeje, v Německu by po odečtení dotací měl startovat v přepočtu pod 700 tisíci korunami. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před hodinou - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva