Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW začal konečně znovu nabízet auta, po kterých lidé touží, vytáhnout je ale musel z muzea
29.3.2025 | Petr Prokopec
Je to slušná ironie, ale pro fanoušky Volkswagenů je to současně dobrá zpráva. Automobilka se rozhodla zbavit části rodinného stříbra a z depozitáře vlastního muzea prodává auta jako Golf VR6, původní Scirocco nebo Passat B3. Ceny začínají opravdu nízko.
Volkswagen v poslední době připomíná střelce, který si na soutěž pořídil luk z Tuzexu, zapomněl si k němu ale koupit šíp. Tváří se tedy pekelně „cool” a ústy svých šéfů vám naslibuje cokoli, co je schopna pojmout vaše fantazie, reálně ale nemá čím trefit terč. A tak stále víc strádá propouští, kde se jen dá.
Nyní se rozhodl zbavit nejen svých zaměstnanců a fabrik, ve kterých dělají, ale dokonce i aut ze svého vlastního muzea. To je ale nakonec pro zákazníky značky pozitivní, neboť po čase jsou přímo od VW na prodej vozy, které vzbuzují zájem. Jak si všimli nadšenci z Zwischengas, muzeum Volkswagenu ve Wolfsburgu nabízí z vlastního depozitáře ke koupi Passat Variant z roku 1981, devítimístný Bulli z roku 1969 či Scirocco GT z roku 1987. Dopřát si ovšem můžete i Golf VR6 synchro nebo Typ 3 Variant. Tedy ikonické modely značky, které navíc mohou být k mání velmi levně - alespoň vyvolávací ceny začínají na mrzkých 400 Eurech (cca 10 000 Kč).
Při takových cenách asi nepřekvapí, že nejde vždy o výstavní kousky, některé mají kondici oznámkovanou i čtyřkou nebo pětkou, z čehož je patrné, že majitele bude po pořízení čekat ještě kus práce, aby jim vrátil lesk muzejních strojů. Na druhou stranu ale poté mohou počítat s vozem, který jim budou ostatní závidět. I přes nutnost nemalé renovace jde totiž o originály, jež disponují dnes již nenabízenou technikou - ostatně zkuste si koupit nový Golf s šestiválcem, pohonem všech kol a manuálem.
Pokud ovšem o tento vůz či o kterýkoli z dalších deseti nabízených exponátů máte zájem, nelze nakráčet do muzea s pár stovkami Eur v kapse, to je jasné. Místo toho musíte osobně či skrze email přijít s nabídkou nejpozději do 15. dubna. Auta tedy budou dražena obálkovou metodou a je celkem jasné, že jejich finální prodejní cena bude o poznání vyšší než ta vyvolávací. Abyste tedy nekupovali zajíce v pytli, je možné muzeum navštívit a „Klapzubovu jedenáctku“ si prohlédnout na vlastní oči. Snadno tak i dokážete odhadnout, na jaké peníze poté přijde renovace.
I kdyby se ale šestiválcový Golf ve finále prodal třeba za čtyřnásobek startovní sumy (5 000 Eur/125 tisíc korun), továrnu to pochopitelně nevytrhne. Lze tak věřit prohlášení muzea, že ony vozy míří do prodeje jen kvůli obměně výstavní plochy a pročišťování depozitáře, kdy auta v horším stavu nezapadají do plánu. Teď nás ale už omluvte, kombinace 190 koní a pohonu všech kol je pro nás lákavá, takže nějakou tu nabídku Volkswagenu také pošleme.





Mezi nabízenými vozy najdeme i původní Golf III VR6, který páruje 190 koní s pohonem všech kol. Jeho stav je hodnocen známkou 3 až 4, to nebude vyloženě vrak. Foto: Volkswagen
Zdroje: Zwischengas, Stiftung Automuseum Volkswagen
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez včera 22:12
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out včera 20:13
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda včera 18:40
- Toprakův portugalský hattrick včera 17:00
Nejčtenější články
Jedna analytická firma za druhou označují Nissan za odpad. Pod šéfem se houpe křeslo, namále má ale celá automobilka
2.3.2025Nejen nesmyslné vize: Šéf výrobce elektromobilů náhle skončil poté, co firma začala prodělávat už přes 7 milionů na každém autě
2.3.2025Dacia vyzývá majitele tisíců aut, aby s nimi raději přestali jezdit, za jízdy jim může upadnout kolo
2.3.2025Cena osmileté Tesly s pouhými 74 tisíci km v aukci krutě ukazuje, co majitelům zbude v rukou z původně zaplacených milionů
2.3.2025Pořádné spalovací motory, dokonce bez turba, tu budou i po roce 2035, už začal vývoj jejich nové generace
2.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva