Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW z Dieselgate s neopravenými TDI budou bez milosti odhlášeny z provozu
26.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tvrdí to naši západní sousedé, u nichž je svolávací akce spojená s přehráním řídícího software motoru povinná. I když modifikace nejsou bezchybné.
Kauza Dieselgate se sice týká hlavně Volkswagenu, poslední vývoj ale potvrzuje domněnky o tom, že máslo mají na hlavě všichni. Nejžhavěji je teď v Německu, kde jsou automobilky podezřelé z uzavření kartelové dohody. V ní ovšem nejde jen o emise, ale také o čerpání dotací a pobídek od německé vlády.
Ta se angažuje i v kampani, která má za úkol napravit pověst naftových motorů. Půjdou na ni zhruba dvě miliardy Eur (cca 52 mld. Kč), přičemž její součástí je i svolávací akce více než tří milionů Mercedesů, 850 tisíc exemplářů Audi a zatím nespecifikovaného množství vozů BMW plnících emisní normy EU5. Ve všech třech případech jde ovšem o dobrovolný krok, na rozdíl od svolávací akce, se kterou již loni přišel Volkswagen.
Zde se dostáváme k jádru pudla. Dle nových informací se německá KBA (Kraftfahrt-Bundesam, Spolkový úřad pro motorová vozidla) chystá odhlásit z provozu všechny vozy poháněné motory TDI EA 189, které nebudou disponovat novým softwarem. Návštěva servisů je pro majitelé inkriminovaných vozů Volkswagenu povinná a touto cestou chtějí úřady všechny přinutit, aby poslechli.
Majitelé se totiž do úprav nehrnou, protože se ukazuje, že sice přinesou pokles emisí NOx, spotřeba a tím emise CO2 naopak rostou. U některých vozů došlo i ke snížení výkonu, Volkswagen to částečně i připouští, jinak se ale odvolává na schválení právě od KBA. Nezdá se, že by VW ani KBA chtěly na svém postoji něco měnit a už vůbec ne přiznat, že se někde stala další chyba.
Naopak, KBA chce ke změně všechny přinutit. S novým softwarem jezdí již zhruba dvě třetiny aut, které do servisů zamířit měly, zbývajícím majitelům nezbude, než se buď podvolit nebo prodat auto mimo Německo. Také mohou protestovat a vůz neupravit, jenže jsme v Německu, takových „anarchistů” se tam příliš mnoho nenajde.
Velmi pravděpodobně tak na odhlašování z provozu v rozsáhlejším měřítku nedojde, pokud vůbec - očekává se vyřazení několika málo aut. KBA bude postupovat dle harmonogramu Volkswagenu, nejprve tedy zkontroluje první obeslané majitele. Někteří z nich by pak o registraci mohli přijít již během příštího měsíce...







U všech těchto koncernových vozů byly v rámci modifikace softwaru zjištěny pochybnosti, respektive sice na jedné straně snížení NOx, ale na druhé straně zhoršení spotřeby, CO2 i jízdní dynamiky. Přesto je v Německu svolávací akce povinná a neúčast bude tvrdě trestána
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan