Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW vyzývá část majitelů svých aut, aby je přistavili k sešrotování, vůbec je neměl prodat
4.2.2020 | Petr Miler
Pokud patříte mezi ty, kteří si vytvářejí k autům citový vztah, doufejte, že nejste jedním z majitelů Volkswagenů stižených nejnovější svolávací akcí. Naprostou většinu čeká sešrotování.
Volkswagen v posledních letech nechvalně proslul kvůli aféře zvané Dieselgate, jejíž podstatu zřejmě nemusíme dlouze připomínat. Firma přibližně od konce minulé do poloviny této dekády dodávala na trh auta s motory TDI, která se před testy emisí úspěšně tvářila, že plní všechny platné normy, i když je v běžných jiných jízdních režimech vysoce překračovala. Nebyl to ovšem jediný kostlivec, který ze skříně Volkswagenu vypadl.
Automobilka přibližně ve stejnou také zákazníkům prodávala auta, která měla skončit ve šrotu. Zřejmě v rámci zvýšení efektivity vlastního fungování vzala tisíce předprodukčních aut, na oko z nich udělala sériově vyrobené vozy a ty pak prodala. Nebyla to žádná ojedinělá akce, ale znovu 10 let trvající praxe, kterou VW sám odhalil, auta svolal zpět do servisů a nemilosrdně je dodatečně sešrotoval.
Mohlo se zdát, že tím je případ dalších „cinklých” VW u konce, jenže není tomu tak. Němci při další auditu zjistili, že existují další vozy, které si hrají na standardně sériově vyrobené, i když nebyly. Právě jejich majitele v tuto chvíli obesílá a tušíme, že velká část z nich z toho šťastná nebude.
Jedná se o vozy modelových řad Amarok, Caddy, Caddy Maxi, Crafter a Transportery T5 a T6. Jejich majitelé jsou postupně informování dopisem, ve kterém firma vysvětluje, že vozy prodané v určitém časovém rozmezí jsou pouze vývojové, i když byly oficiálně označeny jako sériové. Mluvčí firmy k tomu dodává, že auta disponují „komponenty, výbavou či softwarem, který neodpovídá sériovému provedení”.
VW zatím identifikoval dalších 1 237 takových vozů (minule jich bylo asi pětkrát tolik) a pouze 118 z nich je schopen opravit výměnou špatných dílů. U zbytku není oprava ekonomicky ospravedlnitelná a majitelé jsou vyzýváni k tomu, aby vozy přistavili, ty budou opět sešrotovány a majitelům bude nabídnuta přiměřená kompenzace. Zákazníci na tom tedy tratní nebudou, pokud ale někdo své auto miluje bez ohledu na peníze, bude krokem VW jistě rozčarován.
Němci očekávají úspěch, jak hodnotí i předchozí akci tohoto ražení. Z asi 6 000 dotčených aut byli schopni vykoupit a sešrotovat přes 3 600 vozů, ostatní se nepodařilo dohledat nebo legálně dostat pod jejich kontrolu. Pochopitelně, z kvanta aut, která VW vyrábí, jde o relativně malá čísla, čerstvé rozšíření akce ale nasvědčuje, že ani sami Němci neví, kolik a kde takových vozů po světě jezdí a kolik jich ještě může být odhaleno. Bez určení samotného VW je nelze rozlišit, působí zcela standardním dojmem.

Dopis vyzývá majitele aut, která VW vůbec neměl prodat, aby je přistavili obvykle k sešrotování, výjimečně pak k opravě
Akce se týká části VW Amarok...
Zdroj: Bild
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva