VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek

Německý koncern nám již zítra odhalí, zda se zbaví Manu, Scanie či Ducati. Dále se má vrhnout na sdílení automobilů a pokročí s elektromobily.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek

15.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý koncern nám již zítra odhalí, zda se zbaví Manu, Scanie či Ducati. Dále se má vrhnout na sdílení automobilů a pokročí s elektromobily.

Volkswagenu se pomalu krátí čas, do kdy musí finalizovat svou dohodu s americkými úřady. Ta musí být příslušnými autoritami schválena již do konce příštího týdne, následně se ke všemu bude vyjadřovat veřejnost. Je přitom otázkou, jak se celá situace vyvrbí a zda německý koncern bude kupříkladu muset vykoupit zpět všech 482 tisíc vozů osazených problematickými motory TDI EA 189.

Ve světle výše zmíněného tak nejsou překvapením zmínky o možném vstupu Škody na americký trh, kde by česká automobilka nahradila právě tu německou, jejíž registrace se v zámoří zvolna propadají. To znamená snížení příjmů putujících do firemní kasy a tedy logicky větší problémy spojené s uhrazením finálního účtu kauzy Dieselgate. VW Group si totiž sice odložil stranou již 16,2 miliardy Eur (cca 389,02 mld. Kč), to ale bezesporu stačit nebude.

Šéf koncernu Matthias Müller tak včera obeznámil vedení firmy s novou strategií, jenž bude zítra oznámena také veřejnosti. Všeobecně se má za to, že Volkswagen se spíše než na celkové prodeje zaměří na zisk z toho plynoucí. Mimo to se Němci stejně jako třeba Mercedes vrhnou na byznys se sdílením automobilů a přitopí pod kotlem elektromobility. Zrevidovány budou také vedlejší projekty, jenž souvisí třeba s prodejem motorů jiným značkám.

Velikost tohoto byznysu se aktuálně jen těžko odhaduje, nicméně Volkswagen měl dle výroční zprávy loni prodat třetím stranám komponenty za 14,6 miliardy Eur (350,6 mld. Kč). Další finance pak hodlá získat úsporami v rámci odběru dílů. Dle plánu by danou činnost měla pro celý koncern, tedy pro všech 12 značek, obstarat jedna divize. Pod tu přitom bude spadat 70 tisíc zaměstnanců nacházejících se ve 12 lokalitách po celém světě.

Je ovšem otázkou, zda do budoucna bude skupina VW tak velká, jako dnes. Ve hře je totiž rovněž možnost odprodeje některých značek, zejména pak nákladních automobilek Man a Scania. Podle analytika firmy Evercore ISI Arndta Ellinghorsta by zrovna tento krok dával smysl, zvláště nyní, kdy poptávka po užitkových vozech začíná stoupat. O oba výrobce by tedy nyní mohl být zájem a koncern by je nemusel prodávat pod cenou.

Přes palubu by také mohlo zamířit Ducati, které má pro změnu stále dobrou image, a tak by stálo za každý haléř, jenž by Volkswagen požadoval. Zda k tomu ale skutečně dojde, to je zatím ve hvězdách. Uvidíme tedy, s čím Muller zítra přijde. Je ovšem jasné, že bude muset být nadmíru opatrný, neboť zejména na oklešťování firmy jsou firemní odbory a druhý největší akcionář, Dolní Sasko, nadmíru citlivé.


VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 1 - Scania a Man ilustracni foto 01VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 2 - Scania a Man ilustracni foto 02VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 3 - Scania a Man ilustracni foto 03VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 4 - Scania a Man ilustracni foto 04VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 5 - Scania a Man ilustracni foto 05VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 6 - Scania a Man ilustracni foto 06VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 7 - Audi Ducati 01VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 8 - Audi a Ducati na Pikes Peak 07VW vyrukuje s novou strategií. Má dále snížit náklady, ve hře je i prodej značek - 9 - Audi a Ducati na Pikes Peak 08
Budování impéria je u konce, místo toho VW Group zítra představí novou strategii. V jejím rámci by přes palubu mohly letět i značky jako Scania, Man a Ducati

Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.