Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW vyhodil svého softwarového šéfa, vaz mu zlomily neustále odklady klíčových novinek
13.7.2020 | Petr Prokopec
Volkswagen ho přetáhl od BMW a měl posunout wolfsburskou automobilku vpřed. Svůj otisk zanechal na platformě MEB i modelech Golf a ID.3, zrovna ty se ale softwarově příliš nepovedly.
Uplynul již více než rok od chvíle, kdy Volkswagen poprvé přiznal technické potíže se svým bestsellerem. Golf osmé generace se pak sice k zákazníkům dostal, ovšem s jistým zpožděním. Před pár týdny nicméně automobilka musela prodeje na čas zastavit, neboť nastaly problémy se systémem nouzového volání. Ty sice byly záhy vyřešeny, zrovna v letošním roce se ale podobné problémy nehodí. A protože to nebyly jediné potíže, dolů s tím zjevně zamířil i dříve hvězdný statut šéfa vývoje softwaru Christiana Sengera.
Tohoto manažera, stejně jako třeba šéfa koncernu VW Herberta Diesse, přetáhl „lidový vůz“ od BMW. U mnichovské automobilky měl Senger na starosti vývoj elektromobilu i3. Po přesunu do Wolfsburgu se podílel na vývoji modulární platformy MEB, která je u aut s alternativním pohonem klíčová. Mimo to měl pod palcem také software pro zmiňovaný Golf a stejně tak se podepsal i pod modelem ID.3. Ovšem i ten má nemalé softwarové problémy, díky nimž si zákazníci dosud nepřevzali ani kus.
Podle německého listu Handelsblatt právě tato dvě selhání u stěžejních novinek Volkswagenu vedla k Sengerově pádu. Šéf softwarového vývoje tak měl svůj post s okamžitou platností opustit. Jméno nástupce sice zatím nepadlo, nicméně už jen skutečnost, že na dané střídání stráží dochází, naznačuje, že Wolfsburg se ponořil do velkých potíží. A pokud aktuálně je nedokáže vyřešit ani takový specialista, jakým je Senger, pak jsou první dodávky zcela hotových ID.3 dále, než sám VW doufal.
Německá automobilka tyto informace zatím nekomentovala, v případě softwarových problémů pak vždy udávala, že jakkoliv možná při vývoji došlo k pár zádrhelům, vše by již dávno mělo být na správné cestě. Realita je ale evidentně odlišná. V době stále přísnějších emisních limitů a miliardových investic do elektromobility přitom Volkswagen již potřebuje prodávat ID.3 jako sůl, hlavně kvůli jeho papírovým nulovým emisím.
Pokud se přitom značce nepovede vůz dostat na trh včas, pak jí hrozí opravdu vysoké pokuty, které jsou po koronavirových odstávkách a propadech příjmů tím posledním, po čem VW touží. Ač se tedy Senger dosud jevil jako trefa do černého, není překvapivé, že jej koncern začíná při déletrvajících potížích házet přes palubu. Na sentiment teď opravdu není místo.
Co se bude dít dále, se jistě dozvíme v nejbližších týdnech z oficiálních pramenů. V mezičase ale rozhodně nečekáme, že by se první kusy ID.3 rozjely za svými právoplatnými majiteli ve finální podobě, neboť VW už dříve oznámil, že první kusy předá bez některých funkcí, které doplní později.


Šéfem softwarové divize Volkswagenu Christian Senger byl podle Handelsblattu odvolán ze své funkce kvůli problémům s modely Golf a ID.3, VW to zatím nekomentoval. Foto: Volkswagen
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Toyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
před 11 hodinamiDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včeraKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
včeraNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva