VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu

Phaeton je prý hlavně nositel image. Automobilce zjevně stojí za to držet jej při životě i přes plány na úspory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu

29.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Phaeton je prý hlavně nositel image. Automobilce zjevně stojí za to držet jej při životě i přes plány na úspory.

Jak z oficiálních zdrojů víme už pár týdnů, Volkswagen postaví nový Phaeton, a to i přes vpravdě mizerné prodeje a také přes fakt, že na každém ztrácí skoro tolik, kolik zaplatíte za slušně vybavený Passat. Podle agentury Reuters v letech 2002 - 2012 na každém prodaném Phaetonu tratil v přepočtu asi 760 tisíc korun, což je následkem hlavně investice ve výši jedné miliardy Eur do jeho vývoje, kterou nikdy nezvládl rozpustit v očekávaném objemu produkce.

Dozvídáme se také, jak na tom byl Phaeton v roce 2013 s prodeji. Není to tak strašné, že by VW postavilo dva kousky za měsíc, vybralo si ho 5 812 zákazníků. Oproti takovému Mercedesu třídy S, který si v roce 2014 koupilo 103 737 lidí, je to ale ohromný rozdíl. Je tedy třeba podotknout, že současná třída S je v podstatě nové auto, představené jen o něco více než rok zpátky, zatímco Phaetonu je již víc než dvanáct let. Navíc ho třeba u nás dostanete jen s dieselovým šestiválcem, dost plebejským motorem na to, na jaké zákazníky Phaeton cílí. Cílem VW ale bylo prodávat 20 tisíc Phaetonů ročně a ten nikdy nesplnil.

Rozhodnutí držet Phaeton při životě také moc nepasuje ke vloni oznámené úsporné strategii. Podle šéfa VW Martina Winterkorna plánuje značka v budoucnu ušetřit až 5 miliard eur (136,2 miliardy korun) např. optimalizací výroby a také stopkou pro méně ziskové modely. Například Eos skončí bez nástupce.

Phaeton však očividně stojí Volkswagenu za ztráty při jeho výrobě. Šéf americké divize značky Michael Horn uvedl, že Phaeton je „nositel image bez ohledu na objem produkce”. Víme také, že příští generace tohoto stroje, kterou uvidíme nejspíš ke konci roku 2016, má přinést přelomové technologie včetně zčásti autonomního řízení. Potřebuje ale také větší motory. Přejme mu aspoň jakýsi úspěch, je to nepochybně zajímavé auto.


VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 1 - VW Phaeton 01VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 2 - VW Phaeton 02
Nový Volkswagen Phaeton se ukáže snad ke konci příštího roku

VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 3 - vw phaeton v10 tdi 01VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 4 - vw phaeton v10 tdi 02VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 5 - vw phaeton v10 tdi 03VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 6 - vw phaeton v10 tdi 04VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 7 - vw phaeton v10 tdi 05VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 8 - vw phaeton v10 tdi 06VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 9 - vw phaeton v10 tdi 07VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 10 - vw phaeton v10 tdi 08VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 11 - vw phaeton v10 tdi 09VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 12 - vw phaeton v10 tdi 10VW tratí na každém prodaném Phaetonu 760 tisíc Kč, přesto ho drží naživu - 13 - vw phaeton v10 tdi 11
Současný Phaeton zkouší na trhu uspět už hodně dlouho. Ve vyobrazené verzi V10 měl alespoň „technický důvod” prorazit...

Zdroj: Reuters

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.