Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Transporter T2 končí, VW poprvé od roku 1937 nemá v nabídce zadokolku
15.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Posledních 600 limitovaných exemplářů uzavře 56 let dlouhou epochu. Na originál odkážou bílo-zelenou kamufláží, pod kapotou ale nabídnou modernu.
Dnes již podruhé budeme začínat minulostí. Stejně jako v případě Brabusu Bullit ovšem nemůžeme jinak, než nejprve nastínit všechna historická fakta. Tak tedy, v roce 1967 představil Volkswagen druhou generaci dnes již legendárního modelu Transporter. Aby se přitom od té první odlišila nejen vizuálně, dostala přídomek Type 2 (neboli T2). Ve výrobě na Starém kontinentu pak vydržela až do roku 1979, což bychom dnes mohli považovat za odvážný počin, v sedmdesátých letech minulého století ale k mezigeneračním výměnám nedocházelo tak často jako nyní.
Dvanáctiletý evropský a americký životní cyklus ale byl jen malou kapkou v moři ve srovnání s tím, co VW Transporter T2 čekalo na brazilském trhu. Zde se sice tento model začal prodávat teprve na sklonku roku 1976, od té doby se však tamní výrobní linky nestavily. K tomu by mělo dojít teprve nyní, po dlouhých 56 letech, jak se nám snaží naznačit nápisy na zelené karoserii poslední série zvané Last Edition.
Ta bude vyrobena v počtu pouhých 600 exemplářů, poté se vody Transporteru T2 uzavřou navždycky. Pro Volkswagen tak rozhodně nastal čas k truchlení, neboť automobilka vůbec poprvé od svého založení v květnu 1937 nemá ve svém portfoliu klasickou zadokolku. I když od takového minibusu asi nikdo neočekává stejné schopnosti jako třeba od Porsche, se kterým vůz občas sdílel i pohonné ústrojí.
Poslední edice má ovšem k plochému agregátu opravdu daleko. Místo toho zadní kola zásobuje 1,4litrový řadový čtyřválec, který při spalování klasického benzinu produkuje 78 koní, zatímco při zapojení etanolu výkon stoupne na koní 80. Zatímco ovšem tento motor je standardem, unikátní bílo-zelený interiér a exteriér skládají poctu originálu ze 70. let.
Je ovšem nutné dodat, že daný model budete muset mít navzdory jeho přepravní kapacitě opravdu v lásce, abyste si jej pořídili. A to i navzdory limitovanému počtu. Cena 28 000 Eur (cca 728 tisíc korun) totiž rozhodně není lidová, jak by se na skutečný „Volks Wagen” slušelo...













VW Transporter T2 se loučí po dlouhých 56 letech výroby speciální edicí, která dostala bílo-zelený exteriér a interiér
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 4 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 6 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 20:56 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07