Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW s motory 3,0 TDI ošálil americké testy „italskou cestou”, jako Fiat v Evropě
9.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dle německých médií chytrý software třílitrových turbodieselů vypíná filtrační systém zhruba dvě minuty po ukončení oficiálních procedur.
Koncernu VW Group již delší dobu ztrpčuje život kauza Dieselgate. Ta naplno propukla loni v září, zakrátko tedy budeme slavit její smutné první výročí. Ani po tak dlouhou dobu ovšem německá automobilka nedokázala celou záležitost uzavřít, neboť svolávací akce v Evropě zdaleka není u konce a v zámoří Volkswagen prozatím neví, zda bude muset takřka půl milionu aut vykoupit zpět, nebo přijde s řešením, jenž bude schváleno organizacemi CARB a EPA.
Jak v případě Starého, tak i Nového kontinentu je navíc řeč pouze o dvoulitrových turbodieselech. V závěru loňského roku ovšem bylo zjištěno, že jistá forma tzv. odpojovacího zařízení byla použita také v třílitrových turbodieselech. Podle německého listu Bild am Sonntag přitom americké autority nyní odhalily, že modely Audi Q7, Porsche Cayenne a VW Touareg jsou osazeny softwarem, který část emisních systémů vypíná 22 minut po nastartováním.
Právě tímto způsobem by celá trojice měla vyhovět přísným americkým podmínkám, neboť oficiální měřicí procedury trvají zhruba 20 minut. Vozy tedy limity plní i v reálném světě, ovšem jen oněch 22 minut - každá další jízda už znamená jiný výsledek. Obdobně dlouhé jsou i evropské testy, na které podobným způsobem vyzrál také Fiat - německá KBA totiž zjistila, že turbodiesel v modelu 500L eliminuje činnost filtračního systému taktéž po 22 minutách. Jak ovšem posléze uvedla italská vláda, vše je v souladu s procedurami a tedy naprosto v pořádku.
Je tak skutečně evidentní, že Volkswagen měl pouze smůlu v tom, že se svými diesely zkoušel podvádět v zámoří, kde jsou normy mnohem přísnější a kde můžete pomalu žalovat housku na krámě, že vypadá jinak než na obrázku. Evropa je v případě emisí NOx mnohem benevolentnější a co je podstatné, místní zákonodárce ani tak nezajímá skutečné znečišťování ovzduší a životního prostředí, jakožto spíše mnohdy nesmyslná pravidla.
To jsme ovšem poněkud odbočili, proto rychle zpátky ke koncernu VW Group. Jeho mluvčí prozatím nové informace nikterak nekomentovali, mnohé by ovšem mělo zaznít zítra 10. srpna, na kdy je naplánováno slyšení zástupců Audi před americkými úřady. Zda ovšem zazní také možnost, jak celou záležitost okolo motorů 3,0 TDI vyřešit, tím si příliš nejsme jisti. Dle analytiků jsme od takového kroku ještě měsíce vzdáleni.
Pokud navíc organizace EPA a CARB neodsouhlasí Volkswagenem navrhovanou modifikaci softwaru, pak německému koncernu nejspíše hrozí to samé, co v případě dvoulitrů - tedy zpětné vykoupení inkriminovaných vozů. Celkově jich sice má být pouze 85 tisíc kusů, nicméně jde o mnohem dražší modely.
Dále ale již spekulovat nebudeme, místo toho si počkáme na zítřejší slyšení. Aktuálně tak jen dodáme, že i kdyby VW Group vyřešil s americkými úřady také záležitost třílitrového šestiválce, stále není ze všeho venku. I nadále totiž v pár státech čelí místnímu vyšetřování a postihu s tím souvisejícím. Kromě toho jej nejspíše před soud bude hnát také část uživatelů v civilních sporech, nic z toho ale už zřejmě pro VW nebude tak bolavé.
Volkswagen Touareg dostal v případě šestiválcového turbodieselu do vínku chytrý software, který po 22 minutách vyřadí ze hry emisní filtrační systém
Zdroj: Bild am Sonntag přes Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis