Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW připustil, že s opravou „cinklých” TDI jsou problémy. Řešit ale bude jen některé
6.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci připouští, že procento zákazníků může mít ke stížnostem ohledně přehrání softwaru pádný důvod. Všechna auta ale nepřezkoumají.
Kauza Dieselgate změnila svět. Před odhalením podvodu Volkswagenu byla naftová auta alespoň v Evropě preferována, dnes se od nich začíná stále více lidí odvracet. Patrné je to nejen v Německu, ale také ve Velké Británii, která byla taktéž považována za jednu z tradičních bašt dieselových motorů. V květnu letošního roku jejich prodeje klesly o 20 procent - z celkového množství 186 265 registrací totiž na „naftožrouty“ připadá jen 81 489 kusů, což odpovídá 43,7% trhu.
Lze samozřejmě podotknout, že poklesu se dočkal celý trh (o 8,5 %), Britové již druhý měsíc jedou dle nových regulí. Na jejich základě byly stanoveny nové poplatky odvozené od emisí CO2, jež nyní citelně zdražují vlastnictví malých aut. Tedy těch, které tvoří majoritní podíl na registracích. Nicméně i přesto došlo kupříkladu u benzinových aut k růstu (+0,4 %), vozy osazené alternativním zdrojem pohonu jsou výše dokonce o 46,7 % a rázem jim patří již 4,4% podíl na trhu.
Je pravděpodobné, že za odklonem od dieselů stojí především skandál německé automobilky. A nikoliv jen podvod samotný, ale také některé problematické důsledky následných oprav. Na ty si stěžuje stále více motoristů, dle nichž modifikace sice možná na jedné straně snížily emise NOx, na druhé straně ale zvýšily spotřebu. A co je možná horší, negativních změn doznala i jízdní dynamika. VW tak měl svými modifikacemi zničit do té doby perfektně fungující vozy.
Němci dosud na tyto stížnosti příliš nereagovali a problémy nepřipouštěli. Jen se bránili tím, že oprava je schválena úřady a nemá nikterak ovlivnit ani spotřebu, ani zrychlení či třeba výkon a točivý moment vozu. Aktuálně ovšem začínají obracet a připouští, že by k nějakým nesrovnalostem skutečně mohlo dojít. Proto prý budou pečlivě sledovány stížnosti zákazníků, ovšem jen těch, kteří mají vůz s nájezdem menším než 257 tisíc kilometrů a u něhož k přehrání softwaru došlo v uplynulých 24 měsících.
Volkswagen chce tímto krokem navýšit důvěru v ony modifikace, přičemž v tiskovém prohlášení uvedl, že „méně než jedno procento britských zákazníků, kteří vlastní dotčený vůz koncernu VW Group, u nějž byla provedena technická oprava, nahlásilo nějaký problém. To znamená, že 99 % zákazníků je spokojeno s aplikací modifikace, která je samozřejmě prováděna zdarma. Naší prioritou je podívat se na auta onoho velmi malého počtu zákazníků, kteří nahlásili nějaký problém.“
Pokud Volkswagen skutečně najde závadu, jež byla způsobena přehráním softwaru, pak bude „jednat zodpovědně a rychle, v souladu s dobrými mravy, aby odpověděl na smysluplné stížnosti zákazníků“. Takové je alespoň tiskové prohlášení značky. Nespokojené hlasy ale nezaznívají pouze z Británie, ale také z jiných zemí. Jsme tedy zvědavi, jak bude VW reagovat v dalších zemích, Českou a Slovenskou republiku nevyjímaje.
Švédský magazín Teknikens Värld již dříve změřil deset koncernových vozů (publikováno bylo ale jen sedm z nich) před a po přehrání softwaru. Výsledky jsou spíše negativní, tedy v naprostém rozporu s prohlášením Volkswagenu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1