Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW překvapivě odškodní majitele TDI i v Evropě a ne skromně. Ovšem jen někde
9.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velkorysé kompenzace se dosud týkaly jen amerických majitelů Volkswagenů s TDI, jistou jejich obdobu ale teď Němci nabízí i v Evropě. A není nezajímavá.
Stále není snadné pochopit, v jakém smyslu měla kauza Dieselgate poškodit zákazníky. Jelo jim snad auto kvůli „chytrému” software špatně? Mělo vyšší spotřebu? Menší životnost? A pokud by se někdo chtěl odvolat na ochranu ovzduší, neměl si kupovat diesel, ale třeba hybrid, vůz poháněný CNG nebo rovnou elektromobil. Nikdo nám jednoduše nevymluví, že volání majitelů aut s „cinknutými TDI“ po kompenzacích je čistý oportunismus, minimálně v Evropě.
Přesto se jim VW rozhodl vyjít vstříc a rozjel program, v jehož rámci půjde u VW a Audi výměnou za starý nafťák dostat významnou slevu na nákup nového vozu. Nemusí přitom nutně jít o „Das Auto“, pobídka je určena všem majitelům koncernových vozů plnících emisní normy EU4 či starší. V závislosti na vybraném novém voze pak mohou očekávat slevu pohybující se mezi 2 000 a 10 000 Eur (cca 52,2 až 261 tisíc korun).
Pokud si začínáte mnout ruce a zvažujete, že se k Volkswagenu nakonec neobrátíte zády a jeden z nových modelů si nakonec i pořídíte, musíme vás zarazit. Nabídka je zatím platná pouze v Německu, což dává smysl - pouze na tomto trhu je totiž modifikace „cinklých“ motorů TDI EA 189 povinná. Jelikož přitom řada lidí mluví o zhoršeném projevu pohonných jednotek po přehrání softwaru, Volkswagen si zjevně otevírá zadní vrátka.
Může tak všem kritikům nabídnout jistou formu kompenzace, jejíž výše navíc nemusí končit zmiňovanými 10 tisíci Eur. V případě koupě vozu s alternativním pohonem (tedy s hybridní jednotkou, elektromotorem či agregátem spalujícím zemní plyn) lze počítat ještě s další slevou, která se pohybuje mezi 1 000 a 2 380 Eur (26,1 až 62,2 tisíce korun). U těchto aut pak Němci mohou počítat ještě s vládní dotací. Jejich koupí mohou také potvrdit, že jim opravdu jde o čistší vzduch.
Pokud tedy němečtí zákazníci zatouží třeba po Volkswagenu Golf, mohou počítat se slevou 5 000 Eur (130 500 Kč). V případě verze e-Golf se dále připočítává suma 2 380 Eur (62 200 Kč) od automobilky a 4 380 Eur (114 300 Kč) od státu. Celkem tedy sleva činí 11 760 Eur (307 tisíc korun), díky čemuž je e-Golf na německém trhu k mání od 24 140 Eur (630 tisíc korun). To je už zajímavější cena.
Zmíněné Audi již tak velkorysé není, v případě čtyř kruhů se totiž pobídky pohybují v pásmu 3 000 až 10 000 Eur (78,3 až 261 tisíc korun). Stejně jako v případě Volkswagenu pak nabídka platí pouze do konce letošního roku. Obě automobilky navíc nabízejí majitelům dieselových aut plnících emisní normy EU5 a EU6 zdarma nový software, který má emise NOx snížit v průměru o 25 až 30 procent.
Celá akce má samozřejmě napomoci opětovně navýšit důvěru v dieselové motory, tak jako zlepšit koncernovou image. Mluvčí Škody Vítek Pelc přitom dodal, že podobné aktivity možná časem budou rozšířeny také na další evropské trhy včetně toho našeho. Spíše s tím ale nepočítáme, v Česku je totiž přehrání „chytrého“ softwaru dobrovolné a tudíž vlastně koncern nemusí tahat horké brambory z ohně.
Volkswagen nově na německém trhu přišel s nemalými pobídkami...
...takový e-Golf vás tak může vyjít již na 630 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie