Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW překvapivě odškodní majitele TDI i v Evropě a ne skromně. Ovšem jen někde
9.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Velkorysé kompenzace se dosud týkaly jen amerických majitelů Volkswagenů s TDI, jistou jejich obdobu ale teď Němci nabízí i v Evropě. A není nezajímavá.
Stále není snadné pochopit, v jakém smyslu měla kauza Dieselgate poškodit zákazníky. Jelo jim snad auto kvůli „chytrému” software špatně? Mělo vyšší spotřebu? Menší životnost? A pokud by se někdo chtěl odvolat na ochranu ovzduší, neměl si kupovat diesel, ale třeba hybrid, vůz poháněný CNG nebo rovnou elektromobil. Nikdo nám jednoduše nevymluví, že volání majitelů aut s „cinknutými TDI“ po kompenzacích je čistý oportunismus, minimálně v Evropě.
Přesto se jim VW rozhodl vyjít vstříc a rozjel program, v jehož rámci půjde u VW a Audi výměnou za starý nafťák dostat významnou slevu na nákup nového vozu. Nemusí přitom nutně jít o „Das Auto“, pobídka je určena všem majitelům koncernových vozů plnících emisní normy EU4 či starší. V závislosti na vybraném novém voze pak mohou očekávat slevu pohybující se mezi 2 000 a 10 000 Eur (cca 52,2 až 261 tisíc korun).
Pokud si začínáte mnout ruce a zvažujete, že se k Volkswagenu nakonec neobrátíte zády a jeden z nových modelů si nakonec i pořídíte, musíme vás zarazit. Nabídka je zatím platná pouze v Německu, což dává smysl - pouze na tomto trhu je totiž modifikace „cinklých“ motorů TDI EA 189 povinná. Jelikož přitom řada lidí mluví o zhoršeném projevu pohonných jednotek po přehrání softwaru, Volkswagen si zjevně otevírá zadní vrátka.
Může tak všem kritikům nabídnout jistou formu kompenzace, jejíž výše navíc nemusí končit zmiňovanými 10 tisíci Eur. V případě koupě vozu s alternativním pohonem (tedy s hybridní jednotkou, elektromotorem či agregátem spalujícím zemní plyn) lze počítat ještě s další slevou, která se pohybuje mezi 1 000 a 2 380 Eur (26,1 až 62,2 tisíce korun). U těchto aut pak Němci mohou počítat ještě s vládní dotací. Jejich koupí mohou také potvrdit, že jim opravdu jde o čistší vzduch.
Pokud tedy němečtí zákazníci zatouží třeba po Volkswagenu Golf, mohou počítat se slevou 5 000 Eur (130 500 Kč). V případě verze e-Golf se dále připočítává suma 2 380 Eur (62 200 Kč) od automobilky a 4 380 Eur (114 300 Kč) od státu. Celkem tedy sleva činí 11 760 Eur (307 tisíc korun), díky čemuž je e-Golf na německém trhu k mání od 24 140 Eur (630 tisíc korun). To je už zajímavější cena.
Zmíněné Audi již tak velkorysé není, v případě čtyř kruhů se totiž pobídky pohybují v pásmu 3 000 až 10 000 Eur (78,3 až 261 tisíc korun). Stejně jako v případě Volkswagenu pak nabídka platí pouze do konce letošního roku. Obě automobilky navíc nabízejí majitelům dieselových aut plnících emisní normy EU5 a EU6 zdarma nový software, který má emise NOx snížit v průměru o 25 až 30 procent.
Celá akce má samozřejmě napomoci opětovně navýšit důvěru v dieselové motory, tak jako zlepšit koncernovou image. Mluvčí Škody Vítek Pelc přitom dodal, že podobné aktivity možná časem budou rozšířeny také na další evropské trhy včetně toho našeho. Spíše s tím ale nepočítáme, v Česku je totiž přehrání „chytrého“ softwaru dobrovolné a tudíž vlastně koncern nemusí tahat horké brambory z ohně.
Volkswagen nově na německém trhu přišel s nemalými pobídkami...
...takový e-Golf vás tak může vyjít již na 630 tisíc korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 17:57 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:48 - řidičBOB
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch