Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW potvrdil konec svého současného loga. Už na jaře změní to i přístup k zákazníkům
27.11.2018 | Petr Prokopec
Němci už tři roky bojují s následky největšího skandálu ve své historii. Nové logo má zlepšit jejich vnímání ze strany veřejnosti, je ale jen jedním z mnoha kroků, které mají situaci zlepšit.
Volkswagen se úpěnlivě snaží udělat tlustou čáru za nedávnou minulostí, která je spojena s dieselovým skandálem. Tato kauza přišla Němce již na nemalé peníze, nicméně stigma na jejich čele zůstává. Proto ostatně již před několika měsíci oznámili, že změní prakticky vše, co připomíná staré časy. Týká se to i loga, jenž ostatně už hezky dlouho nedoplňuje nápis „Das Auto“. Dosud jsme přitom věděli pouze tolik, že nový emblém bude spojen s novou generací Volkswagenu Golf a pokud se tak skutečně stane, je odhalení nového Golfu na spadnutí.
Němci totiž dnes oficiálně potvrdili, že počínaje jarem 2019 odstartují zcela novou strategii, dle které se změní skoro vše, co je z firmy navenek vidět. Nejde tedy pouze o ono logo, které se objeví na veškerých firemních materiálech, vozech či online, ale také veškerou komunikaci se světem. Marketing má totiž momentálně na starosti zhruba čtyřicet externích firem, automobilka je ovšem zredukuje na pouhé tři, kdy Omnicom Group pokryje Evropu a Jižní Ameriku, WPP dostane na povel severoamerický trh a Cheil bude operovat v Číně. Jejich prvním úkolem přitom bude popularizace nového Golfu, stejně jako elektrické rodiny I.D.
Volkswagen doufá, že tímto způsobem se mu povede naklonit veřejnost na svou stranu. Jakkoliv totiž rozpočet na marketing zůstane až do roku 2020 na stejné sumě 1,5 miliardy Eur (cca 39 miliard Kč), celková efektivita komunikačních výstupů by měla narůst o 30 procent. Stěžejní roli v tomto ohledu bude hrát nová internetová platforma, která bude naplno spuštěna právě na počátku nové dekády. Tedy v souladu se zahájením prodejů Volkswagenu I.D.1, který se bude vyznačovat rozsáhlou konektivitou. Právě ta je přitom klíčová, neboť její součástí jsou osobní profily uživatelů.
Volkswagen tak bude moci se zákazníky komunikovat mnohem přímočařejším způsobem, navíc klientela si bude moci vybírat ty informace, o které má zájem. Nezůstane však jen u zasílání novinek. Ona platforma totiž posune nákupní proces na virtuální úroveň. Lidé si tedy budou moci online nejen vybrat vůz, ale zároveň zajistit jeho financování, zaplatit jej či vyřešit dokumentaci spojenou s předáním jejich staršího vozu na protiúčet. V podstatě tak jediná fyzická činnost bude spočívat v jediné návštěvě autorizovaného centra, kam dorazí s původním autem a odjedou již se zcela novým.
Součástí digitalizace bude také speciální „automobilový cloud“, na kterém Němci pracují s Microsoftem a který do značné míry udělá z aut rodiny I.D. kancelář, zábavní místo i dopravní prostředek v jednom. Díky propojení s vaším mobilním telefonem a domácí elektronikou totiž budete moci ovládat skrze svůj osobní profil prakticky vše z jediného místa. Pokud tedy kupříkladu budete potřebovat svůj elektromobil dobít, jednoduše zastavíte u stojanu a zasunete zástrčku. Systém pak již zařídí vše ostatní, stejně jako vás upozorní, že již nastal čas odjezdu, abyste stihli další schůzku.
Automobilka očekává, že díky tomuto přístupu zamíří na její novou globální webovou stránku v roce 2020 neskutečných 360 milionů lidí, tedy o 70 procent více než před třemi lety. Ti přitom budou za pomoci mnohonásobně širšího obsahu masírováni pozitivnímu informacemi o značce, která se tak naplno přesune z dieselové éry do té elektrifikované.
Jak bude vypadat samotné nové logo, stále nevíme, čekejme ale hlavně jeho zjednodušení - mohou zmizet barvy, může zmizet kruh okolo písmen V a W, může se stát obojí nebo i cokoli jiného. Chytřejší budeme za pár měsíců.
VW své logo obměňuje vcelku pravidelně, nyní tak má ovšem učinit razantně ve snaze odpoutat se od svého dieselového skandálu
Změnu loga bude následovat i rozsáhlá digitalizace. Té se dočkáme v roce 2020, přičemž bude souviset s příchodem nové rodiny elektromobilů I.D.
Bleskovky
- Na míru upravené Ferrari F40 Landa Norrise je též nabourané, nehodu jako přes kopírák natočil řidič jedoucí za ním
dnes - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
18.1.2025 - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025
Nejčtenější články
- Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
21.12.2024 - Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
22.12.2024 - VW v tichosti zařízl jeden ze svých nejvíc ikonických motorů, i když by ho lidé s chutí kupovali dál
22.12.2024 - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
22.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva