Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW potvrdil konec svého současného loga. Už na jaře změní to i přístup k zákazníkům
27.11.2018 | Petr Prokopec
Němci už tři roky bojují s následky největšího skandálu ve své historii. Nové logo má zlepšit jejich vnímání ze strany veřejnosti, je ale jen jedním z mnoha kroků, které mají situaci zlepšit.
Volkswagen se úpěnlivě snaží udělat tlustou čáru za nedávnou minulostí, která je spojena s dieselovým skandálem. Tato kauza přišla Němce již na nemalé peníze, nicméně stigma na jejich čele zůstává. Proto ostatně již před několika měsíci oznámili, že změní prakticky vše, co připomíná staré časy. Týká se to i loga, jenž ostatně už hezky dlouho nedoplňuje nápis „Das Auto“. Dosud jsme přitom věděli pouze tolik, že nový emblém bude spojen s novou generací Volkswagenu Golf a pokud se tak skutečně stane, je odhalení nového Golfu na spadnutí.
Němci totiž dnes oficiálně potvrdili, že počínaje jarem 2019 odstartují zcela novou strategii, dle které se změní skoro vše, co je z firmy navenek vidět. Nejde tedy pouze o ono logo, které se objeví na veškerých firemních materiálech, vozech či online, ale také veškerou komunikaci se světem. Marketing má totiž momentálně na starosti zhruba čtyřicet externích firem, automobilka je ovšem zredukuje na pouhé tři, kdy Omnicom Group pokryje Evropu a Jižní Ameriku, WPP dostane na povel severoamerický trh a Cheil bude operovat v Číně. Jejich prvním úkolem přitom bude popularizace nového Golfu, stejně jako elektrické rodiny I.D.
Volkswagen doufá, že tímto způsobem se mu povede naklonit veřejnost na svou stranu. Jakkoliv totiž rozpočet na marketing zůstane až do roku 2020 na stejné sumě 1,5 miliardy Eur (cca 39 miliard Kč), celková efektivita komunikačních výstupů by měla narůst o 30 procent. Stěžejní roli v tomto ohledu bude hrát nová internetová platforma, která bude naplno spuštěna právě na počátku nové dekády. Tedy v souladu se zahájením prodejů Volkswagenu I.D.1, který se bude vyznačovat rozsáhlou konektivitou. Právě ta je přitom klíčová, neboť její součástí jsou osobní profily uživatelů.
Volkswagen tak bude moci se zákazníky komunikovat mnohem přímočařejším způsobem, navíc klientela si bude moci vybírat ty informace, o které má zájem. Nezůstane však jen u zasílání novinek. Ona platforma totiž posune nákupní proces na virtuální úroveň. Lidé si tedy budou moci online nejen vybrat vůz, ale zároveň zajistit jeho financování, zaplatit jej či vyřešit dokumentaci spojenou s předáním jejich staršího vozu na protiúčet. V podstatě tak jediná fyzická činnost bude spočívat v jediné návštěvě autorizovaného centra, kam dorazí s původním autem a odjedou již se zcela novým.
Součástí digitalizace bude také speciální „automobilový cloud“, na kterém Němci pracují s Microsoftem a který do značné míry udělá z aut rodiny I.D. kancelář, zábavní místo i dopravní prostředek v jednom. Díky propojení s vaším mobilním telefonem a domácí elektronikou totiž budete moci ovládat skrze svůj osobní profil prakticky vše z jediného místa. Pokud tedy kupříkladu budete potřebovat svůj elektromobil dobít, jednoduše zastavíte u stojanu a zasunete zástrčku. Systém pak již zařídí vše ostatní, stejně jako vás upozorní, že již nastal čas odjezdu, abyste stihli další schůzku.
Automobilka očekává, že díky tomuto přístupu zamíří na její novou globální webovou stránku v roce 2020 neskutečných 360 milionů lidí, tedy o 70 procent více než před třemi lety. Ti přitom budou za pomoci mnohonásobně širšího obsahu masírováni pozitivnímu informacemi o značce, která se tak naplno přesune z dieselové éry do té elektrifikované.
Jak bude vypadat samotné nové logo, stále nevíme, čekejme ale hlavně jeho zjednodušení - mohou zmizet barvy, může zmizet kruh okolo písmen V a W, může se stát obojí nebo i cokoli jiného. Chytřejší budeme za pár měsíců.
VW své logo obměňuje vcelku pravidelně, nyní tak má ovšem učinit razantně ve snaze odpoutat se od svého dieselového skandálu
Změnu loga bude následovat i rozsáhlá digitalizace. Té se dočkáme v roce 2020, přičemž bude souviset s příchodem nové rodiny elektromobilů I.D.
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Bentley po zrušení přechodu jen na elektromobily zkouší jinou cestu, i se spalovacími motory eliminuje 93 procent emisí
25.10.2024 - VW se překonal a vytáhl dvě stylové novinky znovuzrozené značky, jejich technika je ale pořád stejně marná
25.10.2024 - I v pekle občas sněží, Nizozemsko pod tlakem ruší denní povinná hlášení zaměstnanců o tom, čím jezdí do práce
25.10.2024 - Elon Musk odpískal plány na příchod levné Tesly, byla by podle něj „zbytečná a hloupá”
25.10.2024 - Automobilka založená mistrem světa Formule 1 vyhlásila bankrot, její prvotina asi ohromila jen nás
25.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva