Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW ořeže nabídku Golfu. V ohrožení jsou verze, motory i platforma MQB
26.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Němcům se daří, sekyra jménem Dieselgate houpající se nad jejich hlavami je ale nutí přemýšlet, jak zvýšit své notoricky nízké ziskové marže.
Nedá se říci, že by Volkswagen zažíval špatný rok. I v jedné z nejtíživějších situací své historie se mu daří prodávat stále více aut a je znovu největší automobilkou světa. Úspěšný je zejména v Evropě, ale boduje prakticky všude s výjimkou trhů sužovaných ekonomickými problémy (hlavně Brazílie a Rusku) a pochopitelně i s výjimkou USA, kde kvůli svému naftovému skandálu nedoplácí ani tak na ztrátu image jako na ztrátu možnosti prodávat podstatnou část modelů ze své nabídky. Jenže Spojené státy byly pro VW vždy okrajová záležitost a v celé jeho bilanci nehrají zase tak podstatnou roli.
Pro VW to působí skoro jako dobrý konec, jenže konec to není. Automobilka neztratila důvěru většiny zákazníků, očistit se před úřady pro ní ale bude ještě hodně drahé. Jen v USA bude muset najít na účtech stovky miliard Kč na domluvené kompenzace a cena aféry na Starém kontinentu také nebude nízká, třebaže bude schována za náklady obří svolávací akce milionů aut. Na tohle všechno Němci musí někde vzít, a tak se pochopitelně snaží vydělávat co nejvíce.
Nechtějí jít cestou destrukce svého impéria, jinak jim ale svaté není prakticky nic. Jejich účast na pařížském autosalonu chvílemi připomínala parodii, nehledě na to, že část značek nedorazila vůbec. Hovoří se také o tom, kde všude budou řádit škrty u Audi a podobný přístup pochopitelně nemine ani Volkswagen jako značku a její největší klenot - Golf.
Prakticky neporazitelný evropský bestseller je pro VW potenciálně největším zdrojem dodatečných příjmů a nejlépe to ví Herbert Diess, šéf Volkswagenu coby značky. Právě on uvedl, že jednou z cest k vyšší než současné 1,7procentní ziskové marži firmy je omezení komplexnosti nabídky Golfu, která postupně nabobtnala do poměrně obřích rozměrů. A nezůstane jen při tom.
„Musíme zjednodušit produktovou nabídku příštího Golfu a nabídnout méně variant, protože se musíme dopracovat k vyšší nákladové efektivitě,” řekl Diess a média se hádají, jestli mluvil o skutečně novém Golfu osmé generace, která dorazí v dalších letech, nebo už faceliftované verzi generace sedmé, která se ukáže během pár týdnů. Jedno je ale jisté - Golfů ubude: „Musíme být agilnější a inovativnější a toto je jedna z cest.”
Diess nebyl zcela přesný, co z nabídky Golfu zmizí, ale zase tak moc možností na výběr není. Kabriolet už to má spočítané a na páteř nabídky jako je hatchback sám, odvozený kombík či verze GTI VW asi nesáhne. Ostatní ale nemá jisté nic - v ohrožení je zejména nepříliš žádaný Alltrack a otazníky se vznáší také na vrcholným provedením R, za které by GTI alespoň v části případů zaskočilo s úspěchem.
Celé verze ale nejsou tím jediným, kde se bude škrtat. Z nabídky mohou vypadnout některé motory - Diess hovoří o „racionalizaci portfolia” - a technika vůbec může utrpět. Podle jeho slov šéf VW tlačí na techniky firmy, aby snížili náklady na stavbu platformy MQB, kterou považuje za příliš dobře udělanou na to, v jakých autech má sloužit. Co přesně to může znamenat v praxi, zůstává otázkou.
Diess ale nehledá úspory jen zde - do roku 2020 (jaká rychlost) by se chtěl domluvit s odbory na skromnějších nárocích zaměstnanců, neboť produktivita práce je dnes ve firmě nízká. A pochopitelně také na úpravy celé nabídky modelů - i když VW kalkuluje s tím, že móda SUV nevydrží věčně, teď ví, že největší marže skýtá právě jejich prodej, a tak v následujících letech jejich nabídku ještě rozšíří.
Co bude dál, jasné není - Diess říká, že značka se teprve připravuje na to, co by mohlo přijít po roce 2020 a upraví svou strategii podle toho, kam se bude ubírat další vývoj. Do té doby můžeme počítat s menší nabídkou Golfů s méně motory a možná i ořezanou technikou obecně. Jak moc riskantní pro VW tato strategie je, budete jistě tušit sami...














VW Golf Alltrack je jedním z modelů, kterým v dohledné době hrozí konec
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
VW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před hodinou„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 3 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva