Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW odložil oznámení finančních výsledků i valnou hromadu, nezná dopady Dieselgate
8.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci připustili, že vyčleněných 181,15 mld. Kč na pokrytí celého skandálu stačit nebude. Jejich účetní tak zřejmě potřebují více času na hrátky s čísly.
Kauza Dieselgate sice už chvíli není hlavním tématem automobilového světa, o rozruch se ale dokáže postarat i nyní. Naposledy jsme přitom mohli zmínit, že Volkswagen může počítat s požehnáním evropských autorit ke svolávací akci, nicméně zákazníky na Starém kontinentu neodškodní tak velkoryse jako v zámoří. Ve Spojených státech ale Němci zatím stále neví, jakým způsobem dojde k nápravě motorů TDI EA 189 a jejich majitelům zatím nabídli „pouze” finanční kompenzaci, prý právě za ono čekání.
Nejasností spojených s ekonomickým dopadem dieselového skandálu je tedy stále dost. V tomto kontextu pak asi nepřekvapí poslední krok koncernu VW - odložení publikace výroční zprávy a valné hromady. V prvním případě jsme se ohlášení finančních výsledků za loňský rok měli dočkat 10. března, toto datum je však aktuálně mimo hru. Účetní Volkswagenu si totiž nejspíše ještě chvíli budou hrát s čísly, aby co nejlépe vystihli současný stav firmy.
Prozatím bylo na pokrytí dopadů kauzy Dieselgate vyčleněno 6,7 miliardy Eur (cca 181,15 miliardy korun), podle šéfa koncernu Matthiase Müllera však bude konečný účet za podvádění vyšší. Jak velký, se zřejmě VW zatím není schopen dopočítat, proto ono zdržení. V případě provozního zisku ale již automobilka oznámila, že očekává výsledek na úrovni předchozího roku, což je jistě uklidňující, na kompletní čísla ale budeme čekt. „Jde o neobvyklý krok, ale pokud zvážíme náročnost celého problému, pak je to pochopitelné,“ uvedl Jürgen Pieper z analytické firmy Metzler Bank.
Kromě toho Pieper dodal, že Volkswagen „možná potřebuje více času kvůli auditorům, aby mohli dokončit svou práci“. Tato slova jsou nadmíru důležitá, neboť pozitivní finální zpráva by zklidnila napětí ratingových agentur, které by následně stejným způsobem ohodnotily samotný koncern. To by pro změnu vedlo k uchlácholení investorů. V opačném případě je však téměř jisté, že můžeme počítat s dalším propadem akcií VW Group. Ty od 18. září klesly zhruba o čtvrtinu a postaraly se o snížení tržní kapitalizace asi o 20 miliard Eur (540,74 mld. Kč). Na druhou stranu jsou ale dnes téměř o 20 procent výše než v době největšího poklesu.
Nové datum ohlášení finančních výsledků je prozatím neznámé, což platí rovněž o valné hromadě, která se měla konat 21. dubna. K tomuto zpoždění se přidává i holdingová společnost Porsche Automobil Holding SE, která je největším akcionářem Volkswagenu. Ta navíc již přímo dodává, že skandál možná skutečně ovlivnil loňské výsledky. Původně se přitom očekávalo, že zisk po zdanění se bude pohybovat mezi 800 miliony a 1,8 miliardou Eur (21,63 až 48,67 mld. Kč).
Prozatím jedinou jistotou tak zůstává, že výsledky interního i externího šetření původu kauzy Dieselgate by měly být oznámeny v druhé půlce dubna. V tomto ohledu přitom nedávné informace magazínu Süddeutsche Zeitung naznačovaly, že do podvodu nebyla zapletena pouze úzká skupinka techniků, ale že informace o něm dolehly dokonce až k nejvyššímu vedení. To však nezareagovalo, což nakonec vedlo k největšímu skandálu ve firemní historii.
Nový šéf koncernu VW Group Matthias Müller již připustil, že konečný účet za kauzu Dieselgate bude vyšší než původně odložených 181,15 miliardy korun
Zdroje: Volkswagen, Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 5 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 8 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva