Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW není z potíží venku. Zastavuje výrobu v 6 továrnách, 28 tisíc lidí nemá práci
22.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen sice má v ruce nařízení o znovuobnovení dodávek, dodavatelé jej ale nerespektují. Absenci materiálu tak pocítila i Škoda.
Ještě dnes dopoledne se zdálo, že problémy Volkswagenu s dodavateli jsou víceméně u konce. Automobilka totiž dosáhla předběžného opatření u okresního soudu v Braunschweigu, jenž firmám Car Trim a ES Automobilguss nařídil, aby Volkswagen opětovně zásobovaly potahy sedadel a litými železnými komponenty potřebnými k výrobě převodovek. A obě strany navíc znovu jednat o obnovení dodávek.
VW přesto před pár hodinami oznámil, že zastavuje výrobu v několika svých továrnách právě kvůli nedostatku dílů potřebných pro její pokračování. Uvádí pouze, že firmy spadající pod konsorcium Prevent Group zmíněné nařízení soudu nereflektovaly a dodávky neobnovily. Znám pak není ani výsledek dnešního jednání, ke kterému mělo mezi oběma znepřátelenými stranami dojít. Více ovšem již víme o pozadí celého problémů a jeho dozvucích. Začneme samozřejmě onou příčinou, jíž se jeví zrušení projektu v hodnotě půl miliardy Eur (cca 13,5 mld. Kč).
Podle Prevent Group měl pochybit Volkswagen, který celou akci odvolal bez dalšího upřesnění a zejména bez kompenzace. Jelikož se mělo jednat především o dodávky koženého čalounění, je to hlavně firma Car Trim, jenž po německé automobilce požaduje náhradu ve výši 50 milionů Eur (1,35 mld. Kč), neboť již musela investovat do svých výrobních kapacit a přebudovat je kvůli plnění budoucích závazků směrem k Volkswagenu.
Německá automobilka ale evidentně o kompenzaci buď nechtěla vůbec slyšet či byla ochotna uhradit mnohem nižší sumu. To ve výsledku vedlo nejprve k odstávce výroby Volkswagenu Passat v Emdenu a posléze také k omezení produkce ve Wolfsburgu, kde se mimo jiné montuje Golf. Tyto továrny ovšem nejsou jediné, nově totiž VW v tiskovém prohlášení zmínil dokonce šest lokalit, které čekají nucené prázdniny.
Celá odstávka, jejíž podrobnosti najdete níže, by se měla dotknout zhruba 28 tisíc dělníků. Podle analytiků přitom Volkswagen bude stát až 100 milionů Eur (2,7 mld. Kč) týdně, a to jsou prý pouze údaje týkající se továrny ve Wolfsburgu. Souhrnně tedy automobilka bude tratit miliardy, na což již zareagovaly akciové trhy, které hodnotu německého koncernu poslaly na dvoutýdenní minimum (119 USD/2 880 Kč za akcii).
Potíže mimo to měla pocítit i další koncernová značka, a sice tuzemská Škoda, jejíž závod ve Vrchlabí na výrobu automatických převodovek doznal na sklonu minulého týdne krátké přestávky. Zda byla poslední, to je dotaz především na Wolfsburg. Jakmile přitom budeme mít k dispozici poznatky z nejnovějšího vývoje, hned se s nimi přihlásíme.
Naplánované odstávky továren Volkswagenu
Emden: Výroba Volkswagenu Passat, odstávka od 18. do 24. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 7 500.
Wolfsburg: Výroba Volkswagenu Golf, odstávka od 22. do 27. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 10 000.
Zwickau: Výroba Volkswagenu Golf a Passat, odstávka od 22. do 26. srpna, počet dotčených změstnanců: přibližně 6 000.
Kassel: Výroba převodovek a výfuků, odstávka od 25. do 29. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 500.
Salzgitter: Výroba motorů, odstávka od 24. do 30. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 400.
Braunschweig: Výroba komponentů podvozku a plastových dílů, odstávka od 22. do 29. srpna, počet dotčených zaměstnanců: přibližně 1 300.






Výroba Volkswagenu Golf ve Wolfsburgu je od dnešního dne až do soboty omezena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 2 hodinamiPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
před 8 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 10 hodinamiJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
před 11 hodinamiKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva