Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW možná skončí s TDI. „Mají ještě investice do dieselů smysl?“ ptá se šéf
22.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen překvapivě naznačil možný konec „naftožroutů“. Mimo to chystá přehodnocení výplat bonusů manažerům.
Mají dieselové motory budoucnost? To je otázka, která loni touto dobou vůbec nepřicházela v úvahu, zvláště ne v Evropě. Nicméně v září naplno propukl skandál Volkswagenu, se kterým odstartovala trochu jiná epocha. Aktuálně to totiž čím dál tím více začíná vypadat, že uličkou vývoje s nejasným koncem nejsou jen elektromobily a hybridy, ale i „producenti sazí“.
Tento názor zastává kupříkladu šéf Volva Hakan Samuelsson, podle kterého se diesely mají stát minulostí po celém světě již během příští dekády. To je možná až příliš krátký horizont, nicméně tento názor jen koresponduje se stále většími komplikacemi těchto pohonných jednotek vejít se efektivně do mantinelů nastavených regulátory. I proto si budoucností dieselů není jistý ani šéf VW Group Matthias Müller.
„Je načase se začít ptát, zda v určitém bodu mají rozsáhlé investice do vývoje dieselů smysl,“ uvedl Müller v rozhovoru pro německý Handelsbatt narážejíc přesně na výše zmíněné. Pokud si dále uvědomíme, že dieselové motory dnes Volkswagen neprodává v USA, zrovna bestsellerem nejsou v Asii, v Jižní Americe a třeba Škoda začala už nyní pro nezájem omezovat nabídku dieselů v Austrálii (model Yeti už s ním vůbec nenabídne, i když továrna vhodný model vyrábí), máme tu víceméně jen jediný velký trh, kde tyto jednotky opravdu táhnou, a tím je Evropa. I zde ovšem Volkswagen čekají těžkosti, neboť jak Müller dodává, snižování emisí se stává „značně komplikovaným a drahým“. Elektrifikace ve srovnání s tím naopak zlevňuje.
Šéf německého koncernu proto uvedl, že si automobilky musí promluvit s politiky o možné daňové podpoře. Poté se prý uvidí, jak vše dopadne. Jelikož ovšem zrovna na hanění dieselů a favorizaci alternativních zdrojů pohonu se aktuálně dají dobře honit politické body, velké zastání Müller zřejmě očekávat nemůže. Zdá se tedy, že vážně nastal začátek konce „naftožroutů“.
Není to ovšem jediná novinka, s jakou se šéf Volkswagenu německému magazínu svěřil. Dále oznámil přehodnocení výplat bonusů, na jejichž výši v poslední době i díky propadu hodnoty akcií koncernu v důsledku zmiňované kauzy mířila nemalá kritika. Müller proto počítá s novým principem, který bude předložen správní radě ke schválení do 12 měsíců.
Detaily prozatím nejsou známy, nicméně nůžky mezi dělníky na linkách a vrcholným managementem již nemají být tak rozevřené. Chystá se také zavedení stropů. Nicméně nedávno oznámené bonusy za loňský rok Müller obhajuje. Dodává totiž, že je těžké vysvětlit manažerům jejich snížení, pokud zrovna ti vůbec za nic nemohou a věnovali mnoho energie minimalizaci dopadů oné naftové nepříjemnosti na ekonomické výsledky VW, které s ohledem na okolnosti rozhodně nejsou špatné...






Písmena TDI patří k autům koncernu VW jako máloco jiného. Nemusí to tak zůstat
Sám šéf koncernu VW Group Matthias Müller možná až překvapivě připustil, že diesely nemusí mít budoucnost
Zdroje: Handelsblatt, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 6 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 7 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 9 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 10 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva