Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate
28.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Půl roku je dle federálního soudu dost dlouhá doba na promyšlení opravy 600 tisíc postižených aut. Čas na hrátky se krátí, 24. března musí být jasno.
K dieselovému skandálu Volkswagenu jsme od jeho zrodu napsali kde co, v posledních týdnech se ale mnoho nového neudálo. Sluší se tedy zrekapitulovat, že naposledy VW odložil zveřejnění své účetní závěrky a stále nedokáže vyloučit možný prodej značek Man a Scania. Z rodiště celé kauzy, z USA, jsme pak dostali zprávu o zamítnutém návrhu řešení úpravy manipulovaných motorů TDI EA 189 ze strany amerických regulačních orgánů - zejména organizace California Air Review Board (CARB), která ho pro údajnou nekompletnost smetla ze stolu.
Doma v Evropě se situace pro automobilový gigant už uklidňuje - našel řešení v masivní svolávací akci, což pro něj jistě znamená úlevu, obzvláště, když ani nehodlá odškodňovat zákazníky. V zámoří však evidentně tápe a čas, kdy mohl těžit z velkorysosti tamních autorit, se neúprosně krátí. Nyní mu totiž přistál nůž na krk od Charlese Breyera, soudce federálního soudu v San Francisku.
Podle něj teď VW musí odevzdat definitivní návrh podoby opravy všech 600 tisíc postižených vozidel do 24. března. Půl roku je dle jeho slov „dostatečně dlouhá doba ke zjištění, zda je to řešitelný problém či nikoliv“. Vozy, které emitují díky speciálnímu softwaru až 40krát vyšší množství oxidů dusíku, než je stanoveno emisními limity, už zjevně nechce na amerických silnicích vidět. Čar vypršel, a Volkswagen tak musí svůj plán na americkou nápravu uspíšit.
Právník Robert Giuffra zastupující automobilku se nechal slyšet, že VW ve snaze dosáhnout dohody s ministerstvem spravedlnosti, EPA (agenturou pro ochranu životního prostředí) a California Air Resources Board pokročila, přičemž celou záležitost řeší tak rychle, jak je to možné. Poslední instancí, které se automobilka snaží zjevně vyhnout je v minulosti naznačovaný zpětný odkup postižených vozů od stávajících majitelů, který by ovšem také stál miliardy dolarů.
Dle posledního vyjádření automobilky víme, že řídicí výbor automobilky najal německou advokátní kancelář, aby jí pomohla rozkrýt všechny závazky, kterým by v důsledku skandálu s emisemi mohla čelit i s ohledem na probíhající soudní spor. Finální rozhodnutí „nebude nejvýhodnější pro společnost Volkswagen AG“, současně bude mít dle slov Giuffra „vážné důsledky“. Dočkáme se jich prý ve velmi blízké budoucnosti. Šéf koncernu VW Group Matthias Müller již dříve připustil, že konečný účet za kauzu Dieselgate bude rozhodně vyšší než původně odložených 181,15 miliardy korun, na účtování ale ještě bude čas...



Model Amarok již zamířil do servisu v rámci přehrání software, v zámoří však koncern evidentně stále tápe, jak problém řešit. Do 24. března budeme znát odpověď.
Zdroje: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva