Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nůž na krku, soud stanovil nejzazší termín dořešení Dieselgate
28.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Půl roku je dle federálního soudu dost dlouhá doba na promyšlení opravy 600 tisíc postižených aut. Čas na hrátky se krátí, 24. března musí být jasno.
K dieselovému skandálu Volkswagenu jsme od jeho zrodu napsali kde co, v posledních týdnech se ale mnoho nového neudálo. Sluší se tedy zrekapitulovat, že naposledy VW odložil zveřejnění své účetní závěrky a stále nedokáže vyloučit možný prodej značek Man a Scania. Z rodiště celé kauzy, z USA, jsme pak dostali zprávu o zamítnutém návrhu řešení úpravy manipulovaných motorů TDI EA 189 ze strany amerických regulačních orgánů - zejména organizace California Air Review Board (CARB), která ho pro údajnou nekompletnost smetla ze stolu.
Doma v Evropě se situace pro automobilový gigant už uklidňuje - našel řešení v masivní svolávací akci, což pro něj jistě znamená úlevu, obzvláště, když ani nehodlá odškodňovat zákazníky. V zámoří však evidentně tápe a čas, kdy mohl těžit z velkorysosti tamních autorit, se neúprosně krátí. Nyní mu totiž přistál nůž na krk od Charlese Breyera, soudce federálního soudu v San Francisku.
Podle něj teď VW musí odevzdat definitivní návrh podoby opravy všech 600 tisíc postižených vozidel do 24. března. Půl roku je dle jeho slov „dostatečně dlouhá doba ke zjištění, zda je to řešitelný problém či nikoliv“. Vozy, které emitují díky speciálnímu softwaru až 40krát vyšší množství oxidů dusíku, než je stanoveno emisními limity, už zjevně nechce na amerických silnicích vidět. Čar vypršel, a Volkswagen tak musí svůj plán na americkou nápravu uspíšit.
Právník Robert Giuffra zastupující automobilku se nechal slyšet, že VW ve snaze dosáhnout dohody s ministerstvem spravedlnosti, EPA (agenturou pro ochranu životního prostředí) a California Air Resources Board pokročila, přičemž celou záležitost řeší tak rychle, jak je to možné. Poslední instancí, které se automobilka snaží zjevně vyhnout je v minulosti naznačovaný zpětný odkup postižených vozů od stávajících majitelů, který by ovšem také stál miliardy dolarů.
Dle posledního vyjádření automobilky víme, že řídicí výbor automobilky najal německou advokátní kancelář, aby jí pomohla rozkrýt všechny závazky, kterým by v důsledku skandálu s emisemi mohla čelit i s ohledem na probíhající soudní spor. Finální rozhodnutí „nebude nejvýhodnější pro společnost Volkswagen AG“, současně bude mít dle slov Giuffra „vážné důsledky“. Dočkáme se jich prý ve velmi blízké budoucnosti. Šéf koncernu VW Group Matthias Müller již dříve připustil, že konečný účet za kauzu Dieselgate bude rozhodně vyšší než původně odložených 181,15 miliardy korun, na účtování ale ještě bude čas...
Model Amarok již zamířil do servisu v rámci přehrání software, v zámoří však koncern evidentně stále tápe, jak problém řešit. Do 24. března budeme znát odpověď.
Zdroje: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Audi dokázalo ze svého největšího moderního propadáku udělat 19 let po jeho zaříznutí ještě větší nesmysl
22.10.2024 - Nové Ferrari za 90 milionů předvedlo svůj zvuk. I nuda je silné slovo, není slyšet prakticky vůbec
22.10.2024 - Nová Škoda Fabia RS existuje, akorát si tak neříká. Má 190 koní, koupit si ji bude moci jen stovka lidí
22.10.2024 - Druhé nejlevnější SUV Mercedesu láká jako ojeté ještě nižší cenou, už po pár letech ho trápí obří propady hodnoty
22.10.2024 - Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch