Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW má nového šéfa, dosud řídil Porsche
25.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bez překvapení proběhl dnešní výběr nástupce Martina Winterkorna v čele vedení Volkswagenu. Zvolen byl jeden ze dvou horkých kandidátů.
Doba bezvládí v koncernu Volkswagen trvala pouhé dva dny. Teprve ve středu kvůli aféře s motory TDI EA 189 na svou funkci generálního ředitele rezignoval Martin Winterkorn a dnes už byl zvolen jeho nástupce. Dozorčí rada společnosti s ohledem na nastalou situaci musela jednat rychle a šla najisto - oslovila Matthiase Müllera, který již pět let řídí dnes koncernovou značku Porsche. A ten její nabídku přijal.
Ujímá se tak vedení společnosti v době, kdy čelí jedné z největších krizí ve svých dějinách. Šéf dozorčí rady Berthold Huber k tomu řekl: „Pan Müller je rád, že na sebe může vzít toto břímě v pro firmu tak nelehkých čase. Müller zná skupinu VW a může se okamžitě pustit do plnění nových úkolů s plnou vervou. Zvláště pak oceňujeme jeho kritický pohled na věc,” konstatoval v prvním veřejném prohlášení k věci šéf dozorčí rady.
„Emisní testy jsou pro VW morální a politickou pohromou. Nezákonné chování inženýrů v oddělení vývoje motorů šokovalo veřejnost. Rád bych se omluvil všemi dostupnými prostředky veřejnosti, úřadům i investorům,” pokračoval dále Huber a dodal, že aféra už má další personální důsledky, leč zatím nebyl konkrétní: „Představenstvo společnosti doporučilo na základě nejnovějších zjištění s okamžitou platností suspendovat některé zaměstnance do ukončení vyšetřování. Najali jsme americkou právní společnost, aby provedla další šetření a je též připravena.”
Ke svému jmenování se vyjádřil i Müller: „Můj nejnaléhavější úkol je získat zpět důvěru pro Volkswagen Group - nenechat žádný kamen neotočen a s maximální průhledností vyvodit správné závěry ze současné situace. Pod mým vedením udělá Volkswagen všechno, co bude možné, aby vytvořil a zavedl ty nejpřísnější standardy v našem průmyslovém oboru. Pokud uspějeme, pak Volkswagen Group se svou inovativní silou, svými silnými značkami a především svým schopným a vysoce motivovaným týmem má šanci dostat se z této krize silnější než kdy dříve.”
S ohledem na to, že se o Müllerovi jako o možném nástupci Wintekorna mluvilo již pár dnů, dodal: „Dozorčí rada mě s nabídkou převzetí funkce šéfa firmy oslovila až dnes. Jsem vděčný za tuto důvěru. Přebírám tuto roli v momentě, kdy kdy naše společnost čelí výzvám, jimž nečelila nikdy v minulosti. Udělám vše, abych získal zpět důvěru našich zaměstnanců, investorů a veřejnosti. Naše trpělivost bude zkoušena stejně jako ta vaše, ale rychlost je teď méně důležitá než důkladnost. V žádné chvíli nebyla ohrožena bezpečnost našich vozů ani bezpečí našich zákazníků, to je pro mě důležité,” uzavřel Müller své prohlášení ke jmenování.
Stephan Weil, člen dozorčí rady VW, dále dodal, že došlo též k setkání Müllera s představenstvem firmy. „Měli jsme dobré setkání s představenstvem,” řekl Weil a pokračoval: „Nový předseda Matthias Müller bude mít plnou podporu všech členů představenstva.”
Zopakujme, že Müller je v rámci VW „starým mazákem” - do firmy po studiích střední školy nastoupil jako učeň už v roce 1977. Poté vystudoval počítačové vědy a pracoval na IT-oddělení Audi. Posléze se vypracoval až na šéfa produktu vznikající A3, od roku 1995 vedl celé Audi. Od roku 2002 převzal i záštitu nad Lamborghini s růstem Martina Winterkorna dále rostl v rámci struktur firmy i on - od roku 2007 měl odpovědnost za produktovou strategii celé skupiny VW, v roce 2010 pak převzal vedení Porsche.
Müllerovi je nyní 62 let a říká, že je navzdory svému věku otevřen novým myšlenkám. Jak se mu bude dařit, ukáže čase, stejně jako jedině ten prozradí, zda má ve vedení firmy perspektivu - pokud by se ukázalo, že Wintekorn byl s celou aférou seznámen, pravděpodobně by svou pozici neustál ani Müller. Takovému scénáři ale dozorčí rada pochopitelně nevěří...
Tohle je nový šéf koncernu VW, Matthias Müller
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1