Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW Golf VR6 Rothe: k mání je spáč s 407 koňmi na všech kolech
14.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle čtrnáct let staré auto vypadá skromně, i když začalo svůj život jako Golf VR6. Ve skutečnosti ale pálí asfalt výkonem až 407 koní.
Volkswagen Golf, zejména jeho čtvrtá generace, je dost častým a také vděčným objektem tuningových snah, protože na něj je k dispozici spousta dílů. Dost často je ale výsledek dost tristní - mizerně nalakované nárazníky a prahy pomalu škrtají o zem, z výfuku se line hustý černý dým i na traktor připomínající volnoběh a kola jsou obuta do čínských pneumatik a „ozdobena” poklicemi z Tesca, protože na lepší prý nezbyly peníze.
To ale rozhodně není případ tohoto černého Golfu IV VR6, který se dá označit za velice dobrého sleepera, protože na první pohled málokdo pozná, co za sílu se skrývá pod kapotou. Už sériový VR6 sice nebyl žádný lenoch, 150 kW (205 koní) 2,8itrového motoru VR6 znamenalo v kombinaci se čtyřkolkou 4Motion zrychlení na stovku za 7,5 sekundy. Černý stroj na obrázcích jde nicméně ještě dál, a to o pořádný kus.
Motor upravený firmou pro nás známou firmou Rothe dává (299 kW) 407 koní a 500 Nm za pomoci turbodmychadla, změn v elektronice a spousty dalších vylepšení. Nezůstalo ale jen u výkonu - brzdový systém pochází z Porsche, výfuk je dělaný zakázkově a trubky mají průměr 76 mm, spojka je také speciální a manuální šestikvalt byl vyztužen a upraven tak, aby auto zvládlo maximálku 300 km/h. A zadní diferenciál je samosvorný a rozdělení síly na přední a zadní nápravu je v běžném stavu 50:50.
Také exteriéru se dostalo změn, jsou upraveny např. blatníky a kola pochází od BBS a obouvají pneumatiky o rozměru 245/35 ZR18. A v interiéru najdeme zakázkovou audioinstalaci, která využívá komponenty značky Hifonics. Na subwoofery se stačí jen podívat a je jasné, že vám akustickým tlakem budou vstávat vlasy na hlavě. [https://www.youtube.com/watch?v=5WNOwiUSEwk Doslova].
Jen audio údajně přišlo na více než 15 tisíc Eur, tedy asi 402 tisíc korun a to není ta nejdražší položka. Celkem jsou prý na voze úpravy za více než 81 tisíc Eur, tedy téměř 2,2 milionu korun, a to včetně nového motoru, namontovaného v roce 2007, protože vadný vstřikovač poškodil jeden z válců toho starého; s tuningem prý poškození nic společného nemělo.
Částka vysoce převyšující dva miliony korun by samozřejmě stačila na nějaký slušný sporťák, třeba i Porsche 911, jste-li ale zapřisáhlý fanoušek Golfů a tuningu víc než skutečného řízení, tahle věc udělá lepší službu. S trochou fantazie to může být skoro i GTI Supersport z Gran Turisma 6 převedený do reality. A nikoliv, na její pořízení miliony potřebovat nebudete, majitel si tento vůz cení na 16 950 Eur, tj. necelých 455 tisíc korun. Vypadá to na dobrou koupi, uvážíme-li kilometráž a zřejmou poctivost všech provedených úprav mnoho si nezadajících s těmi, které postihly extrémní Škodu Yeti „RS”...
Tento Golf R32 je mnohem silnější, než jak před 14 lety vyjel z fabriky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva