VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii

V Koreji má Volkswagen zaplatit 311,2 milionů Kč. O likvidační sumu tedy nejde, přesto je rekordní. Více asi Němce bolí pokles podílu na trhu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii

27.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V Koreji má Volkswagen zaplatit 311,2 milionů Kč. O likvidační sumu tedy nejde, přesto je rekordní. Více asi Němce bolí pokles podílu na trhu.

Tento týden bychom mohli bez okolků nazvat dieselovým. Od jeho počátku se totiž objevila řada nových informací, jež souvisejí s emisním skandálem Volkswagenu. Kupříkladu česká laboratoř ukázala, že „chytrý software“ ovlivňuje výsledky testů také v Evropě a jak moc. Samotná automobilka pro změnu odhalila, jakým způsobem hodlá jeho činnost jednou provždy utlumit. A aby toho nebylo málo, zmínili jsme také to, že Němci vážně nejsou jediní, kdo při testech nějakou formu „odpojovacího zařízení” používá. Velké nesrovnalosti byly zjištěny také u Renaultu Espace a Francouzi se to ani nepokusili vysvětlit.

Značkám mimo VW Group se ovšem nyní věnovat nebudeme, Alfou i Omegou našeho dnešního článku bude samotný koncern, kterému byla aktuálně za překračování emisí NOx udělena již druhá pokuta. Stejně jako v předchozím případě však ani tentokrát za sankcemi nestojí Spojené státy či některá evropská země, k tomuto kroku přistoupila Jižní Korea. Ta po vypuknutí skandálu započala svá vlastní šetření u vozů osazených motory TDI EA 189, načež zjistila, že Volkswagen skutečně podváděl také v Asii.

Jihokorejský ministr pro životní prostředí tak dal automobilce ultimatum, aby do 6. ledna 2016 obeslala majitele všech 125 552 inkriminovaných vozů. Ti se nejspíše povinně budou muset dostavit do servisů, kde je čeká nový software a některé rovněž tzv. flow transformer. Tedy speciální mřížka, která má dle automobilky zamezit víření vzduchu a zefektivnit tak spalovací proces. Díky tomu dojde ke kýženému ponížení emisí NOx, jejichž limity byly překračovány.

Kromě svolávací akce 1,6litrových a dvoulitrových turbodieselů zároveň Volkswagen dostal pokutu 14,1 miliardy wonů (cca 311,2 milionů korun), která je nejvyšší, jaká kdy byla v zemi nějaké automobilce udělena. Na druhou stranu však rozhodně nejde o likvidační částku a při rozpočítání celkové sumy na veškeré vozy se dostáváme k 2 479 korunám na kus. Oproti Brazílii, která VW Group pokutovala jako první, tak jde vlastně o pakatel.

Snad zásadnější než výše pokuty je ovšem důsledek celé kauzy Dieselgate. Prodeje Volkswagenu totiž v Jižní Koreji stojí do značné míry na dieselech, které tam do vyřešení celé věci prodávat nesmí. Důsledky jsou tedy podobné, jaké by při podobném zákazu stihly Volkswageny v Evropě - odbyt poklesl z 2 901 vozů za měsíc září na 947 aut v říjnu. Podíl značky na trhu tak spadl z 14,2 procent na 5,4 %, kromě toho Němci stáhli ke dnu také další importované modely. Oproti tomu logicky narostla obliba domácích automobilek, které svůj tržní podíl navýšily z 84,3 procent na 87,7 %.

Mimo to můžeme zmínit oznámení Audi, které suspendovalo dva zaměstnance namočené ve skandálu kvůli motorům 3,0 V6 TDI, jejichž vývoj mělo na starosti právě Audi. Čtyři kruhy tak následovaly mateřský Volkswagen, jenž již dříve postavil „mimo službu“ osm pracovníků. V jejich případě se jednalo o machinace spojené s motory TDI EA 189, tady už jde pouze o šestiválce. Za zmínku pak stojí také fakt, že své rozčarování z jednání Audi v tomto případě vyjádřilo i Porsche, které právě tyto šestiválce od sesterské firmy odebíralo pro některé své modely.

Teď je ve skandálu namočeno též, v USA je zasaženo na 13 tisíc prodaných aut. Porsche ústy svého mluvčího konstatovalo svou „nespokojenost” a „omezené porozumění” mezi firmami, které spolu jinak v rámci koncernu VW dlouhodobě vychází bez problémů. Více vyjádření zklamání ale nečekejme, podobné věci se v rodině odpouští...


VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 1 - VW_Passat_Bluemotion11VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 2 - VW_Passat_Bluemotion07VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 3 - VW_Passat_Bluemotion08VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 4 - VW_Passat_Bluemotion16VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 5 - VW_Passat_Bluemotion13VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 6 - VW_Passat_Bluemotion10VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 7 - VW_Passat_Bluemotion02VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 8 - VW_Passat_Bluemotion01VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 9 - VW_Passat_Bluemotion18VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 10 - VW_Passat_Bluemotion23VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 11 - VW_Passat_Bluemotion21VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 12 - VW_Passat_Bluemotion20VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 13 - VW_Passat_Bluemotion36VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 14 - VW_Passat_Bluemotion26VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii - 15 - VW_Passat_Bluemotion28
Volkswagen dostal za odpojovací zařízení, kterým byl osazen i Passat 2,0 TDI, v Jižní Koreji pokutu 311,2 milionů korun

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.