Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dostal druhou pokutu za Dieselgate, Korejci mu vyměřili nejvíc ve své historii
27.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
V Koreji má Volkswagen zaplatit 311,2 milionů Kč. O likvidační sumu tedy nejde, přesto je rekordní. Více asi Němce bolí pokles podílu na trhu.
Tento týden bychom mohli bez okolků nazvat dieselovým. Od jeho počátku se totiž objevila řada nových informací, jež souvisejí s emisním skandálem Volkswagenu. Kupříkladu česká laboratoř ukázala, že „chytrý software“ ovlivňuje výsledky testů také v Evropě a jak moc. Samotná automobilka pro změnu odhalila, jakým způsobem hodlá jeho činnost jednou provždy utlumit. A aby toho nebylo málo, zmínili jsme také to, že Němci vážně nejsou jediní, kdo při testech nějakou formu „odpojovacího zařízení” používá. Velké nesrovnalosti byly zjištěny také u Renaultu Espace a Francouzi se to ani nepokusili vysvětlit.
Značkám mimo VW Group se ovšem nyní věnovat nebudeme, Alfou i Omegou našeho dnešního článku bude samotný koncern, kterému byla aktuálně za překračování emisí NOx udělena již druhá pokuta. Stejně jako v předchozím případě však ani tentokrát za sankcemi nestojí Spojené státy či některá evropská země, k tomuto kroku přistoupila Jižní Korea. Ta po vypuknutí skandálu započala svá vlastní šetření u vozů osazených motory TDI EA 189, načež zjistila, že Volkswagen skutečně podváděl také v Asii.
Jihokorejský ministr pro životní prostředí tak dal automobilce ultimatum, aby do 6. ledna 2016 obeslala majitele všech 125 552 inkriminovaných vozů. Ti se nejspíše povinně budou muset dostavit do servisů, kde je čeká nový software a některé rovněž tzv. flow transformer. Tedy speciální mřížka, která má dle automobilky zamezit víření vzduchu a zefektivnit tak spalovací proces. Díky tomu dojde ke kýženému ponížení emisí NOx, jejichž limity byly překračovány.
Kromě svolávací akce 1,6litrových a dvoulitrových turbodieselů zároveň Volkswagen dostal pokutu 14,1 miliardy wonů (cca 311,2 milionů korun), která je nejvyšší, jaká kdy byla v zemi nějaké automobilce udělena. Na druhou stranu však rozhodně nejde o likvidační částku a při rozpočítání celkové sumy na veškeré vozy se dostáváme k 2 479 korunám na kus. Oproti Brazílii, která VW Group pokutovala jako první, tak jde vlastně o pakatel.
Snad zásadnější než výše pokuty je ovšem důsledek celé kauzy Dieselgate. Prodeje Volkswagenu totiž v Jižní Koreji stojí do značné míry na dieselech, které tam do vyřešení celé věci prodávat nesmí. Důsledky jsou tedy podobné, jaké by při podobném zákazu stihly Volkswageny v Evropě - odbyt poklesl z 2 901 vozů za měsíc září na 947 aut v říjnu. Podíl značky na trhu tak spadl z 14,2 procent na 5,4 %, kromě toho Němci stáhli ke dnu také další importované modely. Oproti tomu logicky narostla obliba domácích automobilek, které svůj tržní podíl navýšily z 84,3 procent na 87,7 %.
Mimo to můžeme zmínit oznámení Audi, které suspendovalo dva zaměstnance namočené ve skandálu kvůli motorům 3,0 V6 TDI, jejichž vývoj mělo na starosti právě Audi. Čtyři kruhy tak následovaly mateřský Volkswagen, jenž již dříve postavil „mimo službu“ osm pracovníků. V jejich případě se jednalo o machinace spojené s motory TDI EA 189, tady už jde pouze o šestiválce. Za zmínku pak stojí také fakt, že své rozčarování z jednání Audi v tomto případě vyjádřilo i Porsche, které právě tyto šestiválce od sesterské firmy odebíralo pro některé své modely.
Teď je ve skandálu namočeno též, v USA je zasaženo na 13 tisíc prodaných aut. Porsche ústy svého mluvčího konstatovalo svou „nespokojenost” a „omezené porozumění” mezi firmami, které spolu jinak v rámci koncernu VW dlouhodobě vychází bez problémů. Více vyjádření zklamání ale nečekejme, podobné věci se v rodině odpouští...















Volkswagen dostal za odpojovací zařízení, kterým byl osazen i Passat 2,0 TDI, v Jižní Koreji pokutu 311,2 milionů korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 7 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci dodatečně poznávají „kouzlo” komunistické ekonomiky. V zemi je málo dobíjecích stanic, třetinu těch existujících ale nikdo nepoužívá
před 4 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 6 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 7 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 8 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 16:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch