Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW do F1 nevstoupí. Vadí mu stále se měnící pravidla i obchodní pozadí
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen svou participaci na šampionátu podmiňuje alespoň pětiletou vyzpytatelností regulí. Ty se ale aktuálně mění co chvíli.
Dění kolem Formule 1 mapujeme pravidelně, zejména v poslední době, kdy se na přetřes dostávají pravidla pro letošní i příští sezónu. Ty jsou hojně diskutovány týmy, FIA i Berniem Ecclestonem, přičemž dle aktuálních závěrů můžeme už pro letošek počítat s jiným formátem kvalifikace. Od následujícího roku se budou měnit zejména pohonné jednotky, zrušen má být limit 100 kilogramů paliva na závod a dočkat bychom se měli i ochrany kokpitu. Žádné definitivní rozhodnutí ovšem nepadlo, vše má být teprve časem upřesněno.
Právě tyto nejasnosti jsou ale hlavní překážkou pro Volkswagen, respektive jeho divizi, která má na starosti motorsport. Její šéf Wolfgang Dürheimer tak aktuálně oznámil, že „Formule 1 pro tuto chvíli nezapadá do našich plánů. Situace není dostatečně předvídatelná na to, abych přišli s investicí, která je (pro daný vstup značky do šampionátu) vyžadována. V rámci pravidel je stále mnoho dohadů o motorech a podpůrných technologiích.“
„Abychom se zavázali k utracení takového množství peněz, potřebujeme alespoň pětiletou stabilitu v rámci pravidel - nemůže tu být ani šance, že se regule budou měnit, že motory budou mít více nebo méně válců nebo že hybridní systém bude odlišný oproti technologii, kterou vyvíjíme pro silniční vozy,“ říká Dürheimer. A zároveň dodává, že dalším problémem kromě samotných pravidel jsou nejasnosti spojené s tím, kdo a jak vlastně šampionát provozuje po obchodní stránce. To je vážně svérázný spletenec subjektů, jak jsme kdysi podrobně probírali. Navíc ten hlavní neví, jak dlouho ve své pozici setrvá.
„Pokud jste velkou firmou a chystáte velkou investici, očekáváte, že budete mít jistý vliv na stanovy, chcete mít jistotu, že současné vlastnictví bude zachováno. V F1 to ale nyní vypadá, že stávající majitelé tu nebudou věčně, což taktéž vytváří nestabilitu,“ uvádí šéf motorsportu VW na adresu společnosti CVC Capital Partners, která drží kontrolní balík akcií šampionátu. Firma totiž naznačila, že by celý podnik odprodala.
Mimo to Dürheimer uvedl, že jsou to jen a pouze tyto nejasnosti, které značce ve vstupu do šampionátu brání, nikoliv samotné finance. Kupříkladu účast Audi a Porsche ve vytrvalostních závodech vychází celý koncern mnohem dráže. „Technologie je na vyšší úrovni než v F1, pročež je logické, že vyšší je i míra investic.“ Šéf motorsportu ovšem dodává, že očekává snižování nákladů, jenž by mělo přilákat více značek.
VW Group tedy aktuálně zůstane pouze v těch šampionátech, kde jej najdeme nyní. Vyjma vytrvalostních závodů jde o světové rallye, jehož se účastní Volkswagen, v kategorii GT3 pak můžeme vídat Porsche a Bentley.



Se vstupem do Formule 1 bylo spojováno hlavně Audi. Nyní je však jisté, že šampionátu se nebude účastnit žádná značka VW Group
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody v práci pro Číňany nelení. Navrhl jim i vlastní Rolls-Royce, pro který nedávno pracoval, říká si Perla Číny
před 2 hodinamiKupte si skutečný Jaguar, dokud ještě můžete, i nejetý vrchol s víc jak 500 koňmi dnes pořídíte za pakatel
před 3 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva