Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW dává dieselům dva roky, maximálně tři. Ve Fabii a spol.
16.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf vývoje VW věří, že nové motory s 48V hybridní technologií pošlou diesely do zapomnění. V malých autech možná, jinde jen stěží.
O tom, že diesely nečeká světlá budoucnost, se hovoří už léta. Tato slova padají zejména v souvislosti s plány zavádět stále přísnější limity či testy emisí látek jako jsou oxidy dusíku, s nimiž je pro výrobce komplikované efektivně zacházet. A po Dieselgate koncernu VW je slýcháme ještě častěji, neboť s touto aférou se manévrovací prostor výrobců aut dále zmenšil. Třeba taková Toyota říká, že diesely vydrží nanejvýš 10 až 15 let, ale co na to sám Volkswagen? Ten praví, že diesely budou mít utrum už do roku 2019.
Prohlásil to šéf výzkumu a vývoje VW Frank Welsch, nelekejte se ale, že byste si dva tři roky nemohli koupit naftový Golf nebo Passat. Řeč je o malých autech, ve kterých se diesely jeví být problematicky uplatitelné už léta a třeba zmíněná Toyota s nimi v modelech jako Yaris skončila nadobro. VW se touto cestou nevydal a v modelech jako je Volskwagen Polo nebo i Škoda Fabia diesely dál prodává. „V autech jako je Polo máme dnes pro diesely zákazníků dost, ale nemusí to tak být navždy,” říká Welsch.
Podle něj naftu v malých autech už během dvou tří let zastaví příchod „mild hybridů” používajících 48V soustavu, které práci spalovacího a elektrického motoru spojí efektivněji a dosáhnou zajímavých výsledků i v reálném provozu. „48voltový systém nabízí lepší rekuperaci kinetické energie a skoro tichý start-stop, takže necítíte, jak se motor zapíná a vypíná. S funkcí plachtění dosáhnete skutečných úspor 6 až 8 g CO2 na km,” říká Welsch a pravděpodobně nepřehání.
Takový mild hybrid je skutečně zajímavým řešením, neboť půjde v podstatě o auto jako dnes se spalovacím motorem, „větším startérem” a „větším akumulátorem”. Používáme tato slova proto, že podobný hybrid nebude ničím jako Toyota Prius - půjde skutečně o normální auto, které bude moci zůstat lehké a ušetří palivo zejména díky možnosti pomalého pohybu čistě na elektřinu (např. v kolonách, při parkování apod.), znatelnou rekuperací při deceleraci a vypínání motoru za jízdy při vyřazení na neutrál. To všechno palivo skutečně šetří.
Welsch věří, že příchod tohoto řešení v kombinaci se stále vyššími náklady na vývoj i výrobu malých dieselů umožní na jednu stranu zákazníkům jezdit podobně úsporně i s benzinem a přitom auto pořídit podstatně levněji. „Dnes jsou diesely dražší než benziny a nůžky se budou dále rozevírat s tím, jak musíme pracovat na plnění tvrdších limitů,” říká Welsch s tím, že věří, že stále méně zákazníků bude ochotno u malých aut akceptovat příplatek za diesel, až bude poptávka tak malá, že je VW prostě přestane nabízet.
Může se to skutečně stát? Může, docela dobře ano a třeba zmiňovaná Toyota dokazuje, že v této třídě lze uspět i bez dieselů v nabídce. Dá se tedy očekávat, že diesely z nabídky malých aut koncernu VW v dohledné dobře vypadnout a Škodu Fabia, která se dnes prodává jen s rozpačitým naftovým tříválcem, to nemine. Nečekejme ale nic podobného ve vyšších třídách, kde je typické využití auta docela jiné.
Výše popsaný hybrid bude skvěle fungovat ve městě či spletitějším provozu vůbec, pokud ale někdo potřebuje jezdit 200 km/h po Autobahnu, nebude mu jakýkoli hybrid v podstatě k ničemu. Takový člověk potřebuje co nejefektivnější motor schopný doplnit palivo na další cestu během chvíle a v tomto směru se dieselům hned tak něco nevyrovná, i když budou ještě dražší než teď. Dnešní zastoupení naftových pohonných jednotek v autech jako BMW 5 je v toto ohledu zcela vypovídající - takoví lidé měnit nebudou, ne kvůli pár tisícům či desetitisícům Kč...












Pokud toužíte po dieselové Škodě Fabia, je současné provedení zřejmě tou poslední možností
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Už tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
před 4 hodinamiBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
před 6 hodinamiJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 7 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 9 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch