Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Všemi a přece nikým nechtěný supersport Johna Ceny se prodává stále levněji
11.10.2018 | Petr Prokopec
Chtěl by ho snad každý automobilový nadšenec na světě a přece jej nikdo nechce vlastnit déle než chvíli. Už postupný pokles ceny ukazuje, kam se svou hodnotou neodvratně míří.
Zhruba před rokem John Cena převzal svůj Ford GT. Stal se tak jedním z mála lidí, jimž modrý ovál nový supersport předal. Na rozdíl od řady dalších „ambasadorů“ však v tomto případě nešlo prakticky nic namítnout. Slavný herec a wrestler je totiž také velkým (a teď nemáme na mysli jeho rozměry) fanouškem aut, a tak se zdálo, že novinka míří do těch správných rukou. Jenže Cena nejspíše již v době převzetí vozu věděl, že za jeho volantem příliš kilometrů nenakroutí.
Modré GT během pár týdnů změnilo svého majitele, čímž wrestler porušil klauzuli, kterou Ford zakomponoval do smlouvy a která po dobu dvou let jakýkoliv následný přeprodej zakazovala. Cena se s modrým oválem po zhruba sedmi měsících mimosoudně dohodl, přičemž zaplatit musel i pokutu. Jaká byla její výše, prozrazeno nebylo. Nicméně i jí navzdory je wrestler nejspíše tím, kdo na porušení zákazu nejvíce vydělal.
GT bylo totiž nedávno znovu vydraženo na aukci. Aktuálně jej tedy má v rukou minimálně pátý majitel, tedy alespoň podle toho, co se dostalo na veřejnost. Za modré kupé přitom zaplatil během dražby společnosti Mecum v Dallasu přibližně 1,32 milionu USD (cca 29,56 milionu korun). O zhruba měsíc dříve ovšem auto měnilo vlastníka na aukci síně Russo a Steele v Monterey za 1,435 mil. USD (32,13 mil. Kč).
Během této rošády se nejspíše vůz hnul z místa na místo jen na přívěsu. Na tachometru totiž při poslední změně stále svítilo 626 mil (1 007 km). To rozhodně není enormní suma s ohledem na skutečnost, že GT mění své majitele častěji než ti své ponožky. Zajímavé přitom je, že kromě toho, že se s ním příliš nesvezou, na něm i prodělávají. Poprvé na aukci se totiž prodal za 1,54 mil. USD (34,48 mil. Kč).
Nejvyšší suma v historii tohoto vozu byla odklepnuta poté, co došlo k největšímu nájezdu za onen rok - zhruba 600 mil (965 km) má na svědomí bohatý farmář, který si přál ještě před smrtí vlastnit ryzí americký supersport. Problémy se zády mu však neumožnily v něm jezdit tak často, kvůli čemu se nakonec s vozem rozhodl rozloučit - dle jeho názoru byl totiž zrozen pro silnice, ne pro garáž.
Právě tento muž byl přitom člověkem, který auto od Ceny koupil, i když zprostředkovaně skrze dealerství New Autos. To se zároveň postaralo i o jeho následný prodej. Jsme přitom zvědavi, zda náhodou nebude mít prsty i ve změně dalšího vlastníka, jež je v tuto chvíli pomalu nevyhnutelná. Koneckonců se totiž jedná o jediné GT, které může majitele beztrestně měnit.
Právě tato okolnost z něj ale dělá vůz, který by na jednu stranu každý chtěl, na tu druhou s ním ale nikdo nechce mít dlouho nic společného. Důvody jsme vysvětlovali po předchozím prodeji - teď jeho cenu šroubuje nahoru jeho unikátnost, první předané exempláře z pětisetkusové série ale budou za pár měsíců na trhu ojetin k dispozici též, což logicky stlačí cenu dolů. Někomu tak zůstane v rukou černý Petr v podobě bývalého Cenova vozu, který se i dnes prodává za desítky milionů, ale brzy může stát klidně třetinu. A tak ho vlastně nikdo nechce a ze stejného důvodu s ním nikdo ani nejezdí. Je to další a nutno dodat smutný důsledek umělých snah Fordu udělat z nového GT co největší vzácnost. Jako by snad nebyl dost výjimečný sám o sobě...



































Tento Ford GT konstatně mění své majitele. Ti na něm najíždějí stále méně kilometrů, cena přitom začíná razantně padat. Skoro se divíme, že si jej dnes někdo na „neježdění” kupuje, vydělat na něm spekulací půjde už jen stěží
Zdroj: Jalopnik
Bleskovky
Lada Niva Travel dostane masku chladiče ve stylu Audi. Je to jedna z řady dalších novinek, které ji stihnou
před 29 minutamiPodívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
včeraÚplně poslední VW Golf GTI s manuální převodovkou se smutně v tichosti prodal u dealera v zapadákově
3.4.2025
Nejčtenější články
CR vybral auta, která nejčastěji zvládají najet přes 300 tisíc km bez ztráty květinky. Toyotami se jejich výčet jen hemží
5.3.2025Žháři ničí Tesle dealerství, auta i nabíječky. Muskovo chování vypadá jako nová záminka pro totéž, co dělali dřív
5.3.2025Nové Audi A6 je venku a budí hromadu rozpaků: Jménem, vzhledem, technikou i znovu pochybným interiérem
5.3.2025Nové Škodě Enyaq v úplném základu chybí baterka, lak, světa i izolace proti hluku. Přesto není levná
5.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) před hodinou - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? před 11 hodinami - abgx1
- Policejní kontroly a měření včera - mlunovozík
- BMW Divize včera - pavproch
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.03. 20:18 - řidičBOB
- Onboard videa 04.03. 19:57 - řidičBOB
- Samosvorné diferenciály pro BMW 04.03. 17:10 - pavproch