Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vrátí se Škoda do WRC s technikou odpískaného VW Polo? Šéf má jasno
15.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po ohlášení odchodu VW z nejvyšších pater automobilových soutěží se začalo spekulovat, jestli jej ve WRC nenahradí česká Škoda. Bernhard Maier řekl víc.
Na počátku tohoto měsíce Volkswagen oznámil, že končí s veškerými svými aktivitami ve WRC. Šlo přitom o podobný blesk z čistého nebe, jaký na nás krátce předtím vypustilo Audi, jež se pro změnu stáhlo z vytrvalostních závodů. V obou případech jsou důvodem dozvuky kauzy Dieselgate, které německý koncern vedou k razantním škrtům.
Ve světle těchto smutných zpráv se však objevil plamínek nadějí, který souvisel se značkou Škoda. Podle spekulací by totiž právě ta mohla ze zrušeného programu VW ve světovém rallye profitovat, neboť techniku vyvinutou pro chystané Polo GTI WRC by bylo možné velmi snadno adaptovat pro Fabii. To se ale nakonec nestane.
Potvrdil to sám šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier, dle kterého „jsme si užili úspěch v rallye a užíváme si jej nadále v kategorii WRC2. Máme také úspěšný zákaznický program, který nás nestojí žádné peníze a jenž nám může přinést výhru v šampionátu. Tak proč bychom měli něco takového měnit?“
„Dělat toho více nemusí být vždy lepší - proč bychom se dále stresovali nad to, co jsme již v rallye dosáhli? Šampionát WRC2 je pro Škodu ideální - bez pochyb nám totiž umožňuje nejlepší návratnost investovaných peněz, neboť nás nic nestojí,“ říká dále Maier. A dodává, že utrácet se bude hlavně za elektrifikaci a digitalizaci.
„S oběma oblastmi jsou spojeny mnohem lepší obchodní příležitosti než s WRC, jakkoliv zábavná tato forma útraty peněz může být,“ uzavírá téma šéf automobilky. Odchod koncernu VW Group z vrcholné kategorie světového rallye je tedy definitivní a znovu realizován nebude ani skrze jiné značky.
Škoda už v minulosti ve WRC působila se speciál Octavia WRC a Fabia WRC
Škoda nadále zůstane pouze v kategorii WRC2, kde soutěží zákaznické týmy s modelem Fabia R5
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva