Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Vrátí se Škoda do WRC s technikou odpískaného VW Polo? Šéf má jasno
15.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po ohlášení odchodu VW z nejvyšších pater automobilových soutěží se začalo spekulovat, jestli jej ve WRC nenahradí česká Škoda. Bernhard Maier řekl víc.
Na počátku tohoto měsíce Volkswagen oznámil, že končí s veškerými svými aktivitami ve WRC. Šlo přitom o podobný blesk z čistého nebe, jaký na nás krátce předtím vypustilo Audi, jež se pro změnu stáhlo z vytrvalostních závodů. V obou případech jsou důvodem dozvuky kauzy Dieselgate, které německý koncern vedou k razantním škrtům.
Ve světle těchto smutných zpráv se však objevil plamínek nadějí, který souvisel se značkou Škoda. Podle spekulací by totiž právě ta mohla ze zrušeného programu VW ve světovém rallye profitovat, neboť techniku vyvinutou pro chystané Polo GTI WRC by bylo možné velmi snadno adaptovat pro Fabii. To se ale nakonec nestane.
Potvrdil to sám šéf mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier, dle kterého „jsme si užili úspěch v rallye a užíváme si jej nadále v kategorii WRC2. Máme také úspěšný zákaznický program, který nás nestojí žádné peníze a jenž nám může přinést výhru v šampionátu. Tak proč bychom měli něco takového měnit?“
„Dělat toho více nemusí být vždy lepší - proč bychom se dále stresovali nad to, co jsme již v rallye dosáhli? Šampionát WRC2 je pro Škodu ideální - bez pochyb nám totiž umožňuje nejlepší návratnost investovaných peněz, neboť nás nic nestojí,“ říká dále Maier. A dodává, že utrácet se bude hlavně za elektrifikaci a digitalizaci.
„S oběma oblastmi jsou spojeny mnohem lepší obchodní příležitosti než s WRC, jakkoliv zábavná tato forma útraty peněz může být,“ uzavírá téma šéf automobilky. Odchod koncernu VW Group z vrcholné kategorie světového rallye je tedy definitivní a znovu realizován nebude ani skrze jiné značky.
Škoda už v minulosti ve WRC působila se speciál Octavia WRC a Fabia WRC
Škoda nadále zůstane pouze v kategorii WRC2, kde soutěží zákaznické týmy s modelem Fabia R5
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva