Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo věští dieselům konec na celém světě, zase tak jisté si ale není
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Hakana Samuelssona bychom se již během příští dekády měly stát svědky konce éry „producentů sazí“. Ovšem jen pokud to zákazníci dovolí.
Od chvíle, kdy loni v září vypukl dieselový skandál Volkswagenu, velmi často slýcháme, že éra slávy naftových motorů je definitivně u konce. Je však otázkou, nakolik jde o výroky korespondující s realitou a nakolik o pouhá zbožná přání či snahu vézt se na vlně odporu k dieselům ze strany některých zákazníků. Minimálně v Evropě se přitom zdá, že platí poslení zmíněná možnost, neboť nové turbodiesely se představují i nadále. Naposledy jsme tu měli třeba čtyřlitrový osmiválec od Audi, třílitrový šestiválec od BMW nebo dvoulitrový čtyřválec od Mercedesu.
Šéf značky Volvo Hakan Samuelsson má ovšem i navzdory všem těmto prezentacím pocit, že dieselům doopravdy odzvonilo a jejich místo zaberou plug-in hybridní jednotky. To se ve výsledku skutečně může stát, nicméně asi ne tak brzy, jak si šéf švédské automobilky myslí. Dle jeho slov, která padla u příležitosti odhalení nového konceptu XC40 osazeného 1,5litrovým hybridním tříválcem, by totiž k rošádě mělo dojít v průběhu příští dekády či v obdobném horizontu.
„Je to velmi atraktivní alternativa k dieselovému motoru,“ uvedl Samuelsson na adresu pohonné jednotky T5 Twin Engine. „Nabízí mnohem nižší emise CO2 (přesná míra zatím nebyla uvedena, počítá se ovšem s méně než 95 gramy na kilometr - pozn. red.), ale víceméně stejný výkon i točivý moment. Dle mého názoru se pak během příštích let dočkáme cenové rošády, kdy diesely budou dražší a hybridní systémy zamíří směrem dolů.“
Důvodem tohoto názoru má být fakt, že diesely budou v příštích letech vyžadovat stále větší regulaci emisí, kupříkladu pomocí roztoku močoviny AdBlue. Ten přitom nebude třeba doplňovat jednou za rok jako nyní, ale prý pokaždé, když budeme dotankovávat, což momentálně zní trochu děsivě a nepříliš realisticky. Je proto vskutku sporné, nakolik můžeme Samuelssonovým slovům věřitě.
Koneckonců, ani šéf Volva si svým tvrzením není až tak jistý. V rámci možného ukončení výroby dieselových motorů totiž dodává, že značka tak učiní pouze ve chvíli, kdy si to vyžádá trh. „Pokud zájem klesne na nulu, pak není třeba o věci dále diskutovat - nechme tedy rozhodnout budoucnost a zákazníky. My jsme flexibilní natolik, že na jedné lince můžeme vyrábět benzinové i dieselové motory.“
Šéf Volva Hakan Samuelsson si myslí, že diesely budou během příští dekády nahrazeny plug-in hybridními jednotkami
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis