Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo věští dieselům konec na celém světě, zase tak jisté si ale není
2.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle Hakana Samuelssona bychom se již během příští dekády měly stát svědky konce éry „producentů sazí“. Ovšem jen pokud to zákazníci dovolí.
Od chvíle, kdy loni v září vypukl dieselový skandál Volkswagenu, velmi často slýcháme, že éra slávy naftových motorů je definitivně u konce. Je však otázkou, nakolik jde o výroky korespondující s realitou a nakolik o pouhá zbožná přání či snahu vézt se na vlně odporu k dieselům ze strany některých zákazníků. Minimálně v Evropě se přitom zdá, že platí poslení zmíněná možnost, neboť nové turbodiesely se představují i nadále. Naposledy jsme tu měli třeba čtyřlitrový osmiválec od Audi, třílitrový šestiválec od BMW nebo dvoulitrový čtyřválec od Mercedesu.
Šéf značky Volvo Hakan Samuelsson má ovšem i navzdory všem těmto prezentacím pocit, že dieselům doopravdy odzvonilo a jejich místo zaberou plug-in hybridní jednotky. To se ve výsledku skutečně může stát, nicméně asi ne tak brzy, jak si šéf švédské automobilky myslí. Dle jeho slov, která padla u příležitosti odhalení nového konceptu XC40 osazeného 1,5litrovým hybridním tříválcem, by totiž k rošádě mělo dojít v průběhu příští dekády či v obdobném horizontu.
„Je to velmi atraktivní alternativa k dieselovému motoru,“ uvedl Samuelsson na adresu pohonné jednotky T5 Twin Engine. „Nabízí mnohem nižší emise CO2 (přesná míra zatím nebyla uvedena, počítá se ovšem s méně než 95 gramy na kilometr - pozn. red.), ale víceméně stejný výkon i točivý moment. Dle mého názoru se pak během příštích let dočkáme cenové rošády, kdy diesely budou dražší a hybridní systémy zamíří směrem dolů.“
Důvodem tohoto názoru má být fakt, že diesely budou v příštích letech vyžadovat stále větší regulaci emisí, kupříkladu pomocí roztoku močoviny AdBlue. Ten přitom nebude třeba doplňovat jednou za rok jako nyní, ale prý pokaždé, když budeme dotankovávat, což momentálně zní trochu děsivě a nepříliš realisticky. Je proto vskutku sporné, nakolik můžeme Samuelssonovým slovům věřitě.
Koneckonců, ani šéf Volva si svým tvrzením není až tak jistý. V rámci možného ukončení výroby dieselových motorů totiž dodává, že značka tak učiní pouze ve chvíli, kdy si to vyžádá trh. „Pokud zájem klesne na nulu, pak není třeba o věci dále diskutovat - nechme tedy rozhodnout budoucnost a zákazníky. My jsme flexibilní natolik, že na jedné lince můžeme vyrábět benzinové i dieselové motory.“
Šéf Volva Hakan Samuelsson si myslí, že diesely budou během příští dekády nahrazeny plug-in hybridními jednotkami
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před hodinou - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva