Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo touží po kupé a kabrioletech, s jejich výrobou však již tolik nepospíchá
13.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro švédskou značku je prioritou modernizace stávajícího čtyřdveřového a pětidveřového portfolia. Teprve pak přijdou na řadu modely dvoudveřové.
Pokud dnes toužíte po sportovním voze s jedním párem bočních dveří, pak na švédskou automobilku rovnou zapomeňte. Taková auta Volvo aktuálně nenabízí a v nejbližších letech se na temto stavu nic nezmění. Do budoucna by se samozřejmě nabídka již změnit mohla, skandinávská značka však na jejím rozšiřování začne pracovat až poté, co dokončí modernizaci sedanů, kombíků, crossoverů a SUV. Záležet navíc bude na jejich úspěchu, neboť Volvo není velkou automobilkou a tak jsou jeho možnosti omezené.
Začněme ale pěkně od počátku prohlášením Petera Mertense, viceprezidenta vývoje a výzkumu značky. Ten uvedl, že vyrobit bezpečné sexy auto je „opravdovým oříškem. Bezpečnost jako taková nebude nikdy prodávat. Potřebujeme kombinaci bezpečí a sexy designu, to je, oč tu běží.“ Zároveň pak dodal, že sportovní model by zároveň pomohl i vylepšit obraz automobilky. V tomto směru ale máme o jeho slovech jisté pochybnosti.
Důvodem je rodina pohonných jednotek Drive-E, která počítá maximálně s dvěma litry objemu a čtyřmi válci. Výkon sice může být hnán až někam k 450 koním s pomocí přeplňování a elektromotorů, přesto by velikost agregátu mohla zákazníky daného segmentu odrazovat. I když na druhou stranu, úspěch BMW i8 dokazuje, že opravdový zájem lze vzbudit dokonce s 1,5litrovým tříválcem, pokud je u toho strhující design.
Dá se tedy předpokládat, že při zvážení všech „pro“ a „proti“ by nakonec Volvo uspět mohlo. V rámci vzhledu se ale firemní designéři budou muset setsakra snažit, neboť to rozhodně nebudou malé sporťáčky, ale naopak pořádné kusy oceli. Vzniknout mají na platformě SPA, která počítá na jedné straně s mantinelem v podobě sedanu S60, na druhé pak s limitem představovaným novým SUV XC90.
Očekávat je však máme až ve chvíli, kdy automobilka dokončí mezigenerační obměnu čtyřdveřových a pětidveřových modelů. „Musíme se napřed soustředit na to, co je aktuálně nejdůležitější, a to je modernizace našich existujících vozů. Jakmile s tím ale budeme hotovi, můžeme se věnovat překrásným a sportovním vozům. Jak tedy skončíme s běžnou částí nabídky, začneme myslet na kupé a kabriolety.“
Mertens zároveň dodává, že v tomto směru značka již vystrčila růžky na loňském ženevském autosalonu, kde spatřilo světlo světa koncepční kupé. To bylo rovněž postaveno na platformě SPA, přičemž demonstrovat mělo možnosti značky. Dá se proto předpokládat, že pokud skutečně někdy v budoucnu dojde na „lámání chleba“, bude produkční verze tohoto konceptu nejpravděpodobnějším kandidátem.
V nejbližší době je ovšem prioritou Volva nový sedan S90, který v nabídce nahradí již stárnoucí S80. I v jeho případě se dočkáme platformy SPA, přičemž podle Mertense je hotový také design. Proto bychom se možná již na počátku příštího roku mohli dočkat nějakého vizuálního debutu, mechanické a technické záležitosti by pak byly představeny v následujících měsících.
Šéf vývoje a výzkumu nechtěl o této novince mnoho prozradit, v rámci designu však neopomněl zmínit jeho „působivou krásu“. Uvnitř pak Volvo S90 nabídne záplavu luxusu a prostoru, oproti takovému Mercedesu třídy S se však má držet při zemi. Jsme tedy vskutku zvědavi, čím nás Švédové v příštím roce oblaží.
Koncepční kupé Volva by se skutečně mohlo stát produkční realitou. Ovšem až za hezkých pár let
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva