Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo řadí zpátečku. Provoz jeho aut bez fatálních nehod je prý jen vize, ne závazek
6.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové před nedávnem ohlásili svou strategii Vision 2020, dle které nemělo dojít ve vozech značky k jedinému úmrtí. Nyní si tím ale již nejsou tak jisti.
Před nedávnou dobou Volvo prohlásilo, že v roce 2020 již nedojde k jedinému úmrtí v souvislosti s provozem aut švédské značky. U každého jiného výrobce bychom přitom taková slova brali jen jako snahu o zcela zbytečný populismus, který se ovšem reálného úspěchu nikdy nedočká. Nicméně zde mluvíme o automobilce, jenž má bezpečnost zakódovanou do své DNA.
Volvo navíc po celou dobu naznačovalo, že s každým dalším krokem se blíží ke splnění daného cíle. A zdálo se, že finálním tahem bude komercializace autonomního řízení, s jehož veřejným testováním se začne v příštím roce. Nejspíše však i v reakci na nehodu Tesly Model S švédská automobilka nyní naznačila, že dříve ohlášené záměry jsou spíše vizí než závazkem.
Jinými slovy, Volvo sice prý má nastavené interní cíle pro každý automobil, jaký vyrobí, nicméně nemůže zaručit, že s příchodem nové dekády nedojde k jedinému úmrtí spojenému se značkou. Lidstvo má totiž prý sklony k nepředvídatelnosti, načež jsou tu situace, kterým jednoduše i za přispění nejmodernější techniky nelze předejít.
Podle Jana Ivarssona, technického poradce značky pro bezpečnost, zkrátka ve světě automobilů nelze dostat vše pod kontrolu. Tedy alespoň prozatím. Ač se totiž Volvo bude snažit vyrobit nejbezpečnější automobil na světě, stále bude se vstupem na palubu spojeno riziko, že se odehraje cosi neočekávaného.
Nyní jsme zvědavi, zda náhodou Volvo neodvolá také slova, jenž se týkají odpovědnosti převzaté za autonomní řízení. Švédové byli totiž dosud jedinými, kteří prohlásili, že pokud dojde k nehodě při aktivovaném autopilotu, pak vše padá na jejich hlavu. Třeba to také je „jen vize”...
Nové Volvo S90 je sice napěchované technologií, i za jeho volantem ovšem může dojít k nejhoršímu
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva