Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo řadí zpátečku. Provoz jeho aut bez fatálních nehod je prý jen vize, ne závazek
6.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové před nedávnem ohlásili svou strategii Vision 2020, dle které nemělo dojít ve vozech značky k jedinému úmrtí. Nyní si tím ale již nejsou tak jisti.
Před nedávnou dobou Volvo prohlásilo, že v roce 2020 již nedojde k jedinému úmrtí v souvislosti s provozem aut švédské značky. U každého jiného výrobce bychom přitom taková slova brali jen jako snahu o zcela zbytečný populismus, který se ovšem reálného úspěchu nikdy nedočká. Nicméně zde mluvíme o automobilce, jenž má bezpečnost zakódovanou do své DNA.
Volvo navíc po celou dobu naznačovalo, že s každým dalším krokem se blíží ke splnění daného cíle. A zdálo se, že finálním tahem bude komercializace autonomního řízení, s jehož veřejným testováním se začne v příštím roce. Nejspíše však i v reakci na nehodu Tesly Model S švédská automobilka nyní naznačila, že dříve ohlášené záměry jsou spíše vizí než závazkem.
Jinými slovy, Volvo sice prý má nastavené interní cíle pro každý automobil, jaký vyrobí, nicméně nemůže zaručit, že s příchodem nové dekády nedojde k jedinému úmrtí spojenému se značkou. Lidstvo má totiž prý sklony k nepředvídatelnosti, načež jsou tu situace, kterým jednoduše i za přispění nejmodernější techniky nelze předejít.
Podle Jana Ivarssona, technického poradce značky pro bezpečnost, zkrátka ve světě automobilů nelze dostat vše pod kontrolu. Tedy alespoň prozatím. Ač se totiž Volvo bude snažit vyrobit nejbezpečnější automobil na světě, stále bude se vstupem na palubu spojeno riziko, že se odehraje cosi neočekávaného.
Nyní jsme zvědavi, zda náhodou Volvo neodvolá také slova, jenž se týkají odpovědnosti převzaté za autonomní řízení. Švédové byli totiž dosud jedinými, kteří prohlásili, že pokud dojde k nehodě při aktivovaném autopilotu, pak vše padá na jejich hlavu. Třeba to také je „jen vize”...



















































































Nové Volvo S90 je sice napěchované technologií, i za jeho volantem ovšem může dojít k nejhoršímu
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
včeraPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
včeraNěmci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
včeraVW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
včeraBentley si loni odpravilo prodeje i zisky hybridy, a tak letos obojí zkusí zachránit čím? No jistě, dalšími hybridy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva