Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volvo řadí zpátečku. Provoz jeho aut bez fatálních nehod je prý jen vize, ne závazek
6.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Švédové před nedávnem ohlásili svou strategii Vision 2020, dle které nemělo dojít ve vozech značky k jedinému úmrtí. Nyní si tím ale již nejsou tak jisti.
Před nedávnou dobou Volvo prohlásilo, že v roce 2020 již nedojde k jedinému úmrtí v souvislosti s provozem aut švédské značky. U každého jiného výrobce bychom přitom taková slova brali jen jako snahu o zcela zbytečný populismus, který se ovšem reálného úspěchu nikdy nedočká. Nicméně zde mluvíme o automobilce, jenž má bezpečnost zakódovanou do své DNA.
Volvo navíc po celou dobu naznačovalo, že s každým dalším krokem se blíží ke splnění daného cíle. A zdálo se, že finálním tahem bude komercializace autonomního řízení, s jehož veřejným testováním se začne v příštím roce. Nejspíše však i v reakci na nehodu Tesly Model S švédská automobilka nyní naznačila, že dříve ohlášené záměry jsou spíše vizí než závazkem.
Jinými slovy, Volvo sice prý má nastavené interní cíle pro každý automobil, jaký vyrobí, nicméně nemůže zaručit, že s příchodem nové dekády nedojde k jedinému úmrtí spojenému se značkou. Lidstvo má totiž prý sklony k nepředvídatelnosti, načež jsou tu situace, kterým jednoduše i za přispění nejmodernější techniky nelze předejít.
Podle Jana Ivarssona, technického poradce značky pro bezpečnost, zkrátka ve světě automobilů nelze dostat vše pod kontrolu. Tedy alespoň prozatím. Ač se totiž Volvo bude snažit vyrobit nejbezpečnější automobil na světě, stále bude se vstupem na palubu spojeno riziko, že se odehraje cosi neočekávaného.
Nyní jsme zvědavi, zda náhodou Volvo neodvolá také slova, jenž se týkají odpovědnosti převzaté za autonomní řízení. Švédové byli totiž dosud jedinými, kteří prohlásili, že pokud dojde k nehodě při aktivovaném autopilotu, pak vše padá na jejich hlavu. Třeba to také je „jen vize”...
Nové Volvo S90 je sice napěchované technologií, i za jeho volantem ovšem může dojít k nejhoršímu
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 10 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva