Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Volkswagenu klesá zisk i prodeje, chystá radikální škrty nákladů
31.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý koncern letos nejspíše překoná hranici 10 milionů prodaných vozů, přesto není vše růžové. Jeho marže oproti Toyotě poklesla na pouhou třetinu.
Zhruba před necelými dvěma měsíci jsme informovali o úspěchu Volkswagenu v Evropě a Číně. Souběžně s tím jsme ovšem také uvedli, že v Rusku a Americe se německému koncernu naopak nedaří. K tomu se přidaly vysoké náklady spojené s vývojem i snahou zůstat v plusu právě na Starém kontinentu.
Kvůli tomu musí VW Group po druhém čtvrtletí letošního roku přepočítávat o 2,2 procenta nižší obrat - činí „jen” 51 miliard Eur (1,406 bilionu Kč). Menší než loni je ale i provozní zisk, který po druhém čtvrtletí činí 3,33 miliardy Eur (91,6 mld. Kč) a je oproti loňsku nižší o 3,1 procenta.
Hlavní „zásluhu” na tomto pádu nese samotná značka Volkswagen, které se nižší prodeje, a tak její provozní zisk klesl o více než třetinu na 572 milionů Eur (cca 15,73 mld. Kč). Na druhou stranu, Audi hlásí navyšování tržeb o jednociferné procento (konkrétně se značka nevyjadřuje), díky čemuž k zisku celé skupiny přispívá více než 40 procenty.
Navzdory nižšímu zisku ale německý koncern jako celek prodává více aut než loni a tedy i více než kdykoli předtím. Zatímco loni bylo vyexpedováno více než 9,7 milionu vozů, pro letošek bude dosažena nebo překonána hranice deseti milionů. Za první půlrok metu 5 milionů aut překonal a „desítka” se tak zdá být nadosah. Sám koncern přitom ještě nedávno počítal s tím, že tuto laťku překoná až v roce 2018.
Automobilka by se tedy skutečně mohla stát světovou jedničkou, a pokořit tak Toyotu. Jak se ovšem ukazuje, každý úspěch má svou cenu. Snaha o pokrytí jakéhokoliv segmentu trhu totiž vyžaduje nemalé náklady, zvláště když třeba takový Golf můžete dnes pořídit ve 14 variantách. Je proto logické, že šéf koncernu Martin Winterkorn již začal bít na poplach.
Od roku 2017 bychom se tak měli dočkat škrtů ve výši 5 miliard Eur (137,5 miliard korun) ročně, což rozhodně není málo. Podle analytiků jde ale o krok správným směrem, díky čemuž třeba taková firma NordLB má u akcií firmy napsáno „kupovat“. Očekává se totiž jejich růst, což se ostatně již stalo - jen během dneška totiž narostly o 1,7 % na 178,6 Eur (4 912 Kč).
Než ovšem začnete rušit svůj bankovní účet a zamíříte na burzu, máme pro vás zásadní informaci - jakkoliv akcie Volkswagenu rostou, u takové Toyoty či Hyundai se dají očekávat ještě větší pozitiva. Japonská a korejská značka se totiž může chlubit marží ve výši 8,8 %, respektive 9,5 %, zatímco VW Group to ve druhém čtvrtletí dotáhl jen na 2,3 %.
Je tedy vskutku otázkou, zda nakonec dojdou naplnění prognózy Wolfsburgu, které ještě v únoru hlásaly, že provozní zisk se na konci roku bude pohybovat mezi 5,5 a 6,5 procenty. Loni to přitom bylo 5,9 %. V rámci celkových tržeb se ovšem navýšení očekává stoprocentně, a to o nějaká tři procenta oproti loňským 197 miliardám Eur (5 417,5 mld. Kč).






A3 sedan a Q3 patří mezi nejprodávanější modely Audi. To přispívá hlavní měrou k zisku koncernu Volkswagen Group
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva